تهران یک میلیون مسکن کم دارد

به گزارش درگ فایل، شهردار تهران گفت: در تهران یک میلیون خانه کم داریم و بهترین مکان تبدیل بافت های فرسوده به خانه های ایمن است.

تهران یک میلیون مسکن کم دارد

زاکانی شهردار تهران در حاشیه امضای تفاهم نامه با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جهت ساخت مسکن در بافت فرسوده گفت: تهران 70 هزار هکتار مساحت دارد که 12 هکتار بافت آن ناپایدار است که از این مقدار4560 هکتار بافت فرسوده تشکیل می دهد.

وی افزود: با توجه به شرایط مخاطرات طبیعی پیرامون تهران نظیر سیل و زلزله نوسازی و ایمن سازی این بافت های فرسوده ضرورت دارد.

زاکانی ادامه داد: امروز در تهران یک میلیون خانه برای افراد کم داریم و بهترین مکان تبدیل بافت های فرسوده به خانه های ایمن است.

وی گفت: از سال گذشته قرارگاهی تشکیل شده که تا به امروز برای ساخت400 هزار واحد مسکن تفاهم شده است.

شهردار تهران شرح داد: تفاهم امروز مهم ترین جز آن ایجاد بستر تشکیل تعاونی های محلات است که این موضوع علاوه بر حفظ شاکله محله و به طبع آن ایجاد اشتغال و فعال شدن اقتصاد خواهد شد.

وی افزود: در این رابطه کار گروهی تشکیل خواهد شد و به صورت فعال بهره مندی از ظرفیت را ایجاد خواهد کرد که این زیرساخت شکل بگیرد.

زاکانی در انتها گفت: هسته مرکزی شهر بیشترین بافت فرسوده را به خود اختصاص داده است که با شکل گیری تعاونی ها در محلات بیشترین بهره وری از این محلات خواهد شد.

خبرنگاران اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آذر 1401 بروزرسانی: 5 آذر 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1594

به "تهران یک میلیون مسکن کم دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران یک میلیون مسکن کم دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید