تور کانادا: جاذبه هایی که نباید در تورنتو از دست بدهید

به گزارش درگ فایل، تورنتو با مراکز دیدنی و جاذبه های گردشگری خود، هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد. رفت و آمد به مرکز شهر تورنتو تقریباً آسان است و نقاط دیدنی آن از هم فاصله چندانی ندارد. شما می توانید در طول شهر قدم بزنید و از دیدنی های این شهر زیبا لذت ببرید؛ البته برای فواصل طولانی تر هم می توانید از مترو بهره ببرید. در ادامه با بهترین دیدنی های این شهر آشنا خواهید شد.

تور کانادا: جاذبه هایی که نباید در تورنتو از دست بدهید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

1. برج سی اِن

برج سی ان ، معروف ترین سمبل تورنتو با ارتفاع 553 متر، یکی از اصلی ترین جاذبه های تماشای شهر است که نباید تماشا آن را از دست داد. این برج در مرکز شهر قرار گرفته و تقریباً از تمام نقاط شهر به راحتی قابل مشاهده است. بازدیدنمایندگان می توانند از زیبایی بیرونی آن لذت ببرند یا به بالای برج رفته و به وسیله سکوهای بازدید یا رستوران ها، نمای فوق العاده ای از شهر و دریاچه انتاریو را هدیه بگیرند. در ارتفاع 351 متری این برج، رستوران گردان 360 درجه ای قرار گرفته است که علاوه بر غذاهای عالی، برترین نماهای شهر تورنتو را در اختیار شما قرار می دهد.

2. موزه رویال انتاریو

موزه رویال انتاریو (Royal Ontario Museum) معروف به رُم (ROM)، از اولین موزه های کانادا است که به علت کیفیت آثارش، معروفیت بین المللی دارد. این موزه کلکسیون ممتازی از دوره های مختلف را در خود جای داده و بعلاوه میزبان آثار بزرگی از سراسر دنیا است. بحث برانگیز ترین بخش موزه، ساختمان مدرن شیشه ای با زوایای تند و تیز است که به ساختمان خیلی قدیمی این موزه الحاق شده است.

3. راجرز سنتر

مجموعه بزرگ ورزشی راجرز سنتر (Rogers Centre) در مجاورت برج سی ان قرار گرفته است. طراحی منحصر به فرد آن شامل سقف متحرکی است که در هوای مساعد به عقب رفته و استادیوم روباز می گردد. این استادیوم گنجایش چندین هزار تماشاگر را داشته و محل برگزاری انواع ورزش ها به خصوص بیس بال، فوتبال و همینطور کنسرت های راک و پاپ است. اگر به تماشا این مجموعه ورزشی بروید، یک تور یک ساعته از بخش های پشت صحنه استادیوم در اختیار شما قرار می گیرد.

4. گالری هنری انتاریو

گالری هنری مشهور انتاریو (Art Gallery of Ontario)، این ساختمان مدرن شگفت انگیز در بخش غربی مرکز شهر قرار گرفته است. نمایشگاه های موقت زیادی در طول سال در این گالری برگزار می گردد که معروف ترین آنها آثار هنری هنرمندان آفریقایی، اروپایی، کانادایی و منطقه اقیانوسیه است. در این موزه بعلاوه می توانید شاهد مجموعه ا ی عالی از نقاشی های کانادایی باشید.

5. کازا لوما

عمارت فوق العاده کازا لوما (Casa Loma) که در باغی زیبا قرار گرفته است، تا حدی یادآور قلعه های قرون وسطایی است. این بنا در ابتدا برای سِر هنری پلاتت ساخته شد و با حدود 100 اتاق و 36 حمام هم اکنون به موزه تبدیل شده است. بازدیدنمایندگان با تماشا این موزه می توانند به دوران شکوه و عظمت اروپا نگاهی بیندازند. کازا لوما زیباترین قلعه کانادا محسوب می گردد و دارای چندین ساختمانِ تزئین شده، راه های مخفی، برج ، اسطبل و بعلاوه یک تونل 243 متری است.

6. باغ وحش تورنتو

باغ وحش بزرگ تورنتو با مجموعه ای از چندین هزار حیوان در 40 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر قرار گرفته است. یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این باغ وحش یعنی نمایشگاه پانداها در سال 2013 افتتاح شد. این باغ وحش از چندین قسمت تشکیل شده که هر کدام، بخش مهمی از حیات وحش دنیا را نشان می دهند. بخش آمریکای شمالی این باغ به خاطر محوطه بزرگ خرس گریزلی و پارک بزرگ گاومیش های کوهان دار منحصر به فرد شده است.

7. بازار سنت لارنس

در بازار سنت لارنس (St. Lawrence Market)، دستفروشان به فروش محصولات غذایی مختلف، گل و کالاهای خاص می پردازند. تالار سنت لارنس در سال 1850در تورنتو ساخته شد و محلی برای برگزاری تجمعات عمومی و کنسرت ها به تعداد می آید. این بازار در سال 1967 بازسازی شد، اما بخش اعظمی از جذابیت قدیمی خود را حفظ نموده است. راه پله بزرگ و چلچراغ گازی از ویژگی های داخل این تالار محسوب می گردد.

8. آکواریوم ریپلی کانادا

یکی از تازهترین جاذبه های گردشگری تورنتو، آکواریوم ریپلی (Ripleys Aquarium)، در نزدیکی برج سی اِن است. این مکان زیبا انواع حیوانات دریایی را نمایش می دهد اما مهم ترین ویژگی آن تونل زیرآبی با راستا متحرک است. بازدیدنمایندگان می توانند دنیای اقیانوس را در اطراف خود ببینند، در کنار کوسه ها قدم بزنند و در نزدیکی اره ماهی ها حرکت می نمایند. این یک تجربه واقعاً لذت بخش برای تمام سنین است.

9. ساختمان شهرداری

ساختمان تازه شهرداری با برج های منحنی و بلند، ساختمان عجیب شورای شهر و میدان عالی ناتان فیلیپس در رو به رویش، تبدیل به نماد این شهر شده است. این ساختمان را یک معمار فنلاندی به نام ویلجو رول (Viljo Revell) طراحی کرد و در سال 1965 ساخت. در جلوی این میدان، یک دریاچه مصنوعی قرار گرفته است که در فصل زمستان به یک مکان اسکیت سواری محبوب تبدیل می گردد.

10. ایتون سنتر

ایتون سنتر (Eaton Center) در شمالی ترین بخش منطقه تجاری مرکزی (Central Business District) واقع شده است. این مرکز خرید فوق مدرن مکرراً در حال بازسازی و توسعه است و ایستگاه متروی خود را دارد. افراد ناآشنا به راحتی راه خود را در راستاهای پر پیچ و خم فروشگاه ها، فروشگاه های تخصصی، بوتیک ها، رستوران ها و کافه تریا گم می نمایند. فروشگاه اصلی ایتون سنتر تورنتو در سال 1869 افتتاح و رفته رفته به یک تجارت بزرگ خرده فروشی تبدیل شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1148

به "تور کانادا: جاذبه هایی که نباید در تورنتو از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: جاذبه هایی که نباید در تورنتو از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید