جانشین قلم و کاغذ در کنکور 1403 تعیین شد

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بر اساس تصمیم گیری سازمان سنجش آموزش کشور، در سال 1403 آزمون سراسری بدون دخالت کاغذ و با استفاده از دستگاه های الکترونیکی برگزار می گردد.

جانشین قلم و کاغذ در کنکور 1403 تعیین شد

طبق گفته های رییس سازمان سنجش آموزش کشور، تا شروع سال تحصیلی در دانشگاه ها، این سازمان بین پنج تا 6 آزمون آزمایشی و بدون کاغذ برای داوطلبان برگزار می نماید. هر داوطلب حق شرکت در 2 آزمون آزمایشی را دارد و بعد از شرکت در این آزمون ها، در صورت علاقه مندی، نمره آزمون را برای پذیرش در دانشگاه به رسمیت می شناسد و به سازمان سنجش آموزش کشور هم اعلام کند.

نمره این آزمون برای سال های تحصیلی 1403 و 1404 معتبر می ماند.

سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری شرکت های دانش بنیان، نسبت به الکترونیکی کردن آزمون سراسری و ایجاد مراکز آزمون هوشمند برای کنکور 1403 اقدام می نماید.

استفاده از تبلت و تلفن همراه در کنکورهای بدون کاغذ

در این زمینه، عبدالرسول پورعباس درباره دستگاه های هوشمندی که در این آزمون مورد استفاده قرار می گیرند، گفت: در آزمون سراسری سال 1403 از دستگاه های هوشمندی نظیر کامپیوتر، تلفن همراه و تبلت استفاده می گردد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای همه آزمون ها یک دستگاه استفاده می گردد یا خیر، تاکید نمود: برای هر آزمونی، یک سیستم و دستگاه طراحی می گردد و به نسبت سختی یا آسانی آزمون های الکترونیکی، یک دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور بعلاوه درباره تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون های الکترونیکی سال 1403، تاکید نمود: سوابق تحصیلی به مقدار 60 درصد در آزمون های سال 1403 تاثیر قطعی دارد که این موضوع، مصوبه قانونی است.

معاون وزیر علوم درباره الکترونیکی و بدون کاغذ شدن آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری در سال 1403، اعلام نمود: زیرساخت هر آزمونی که فراهم باشد، آزمون به صورت الکترونیکی برگزار می گردد. شرط اصلی این زیرساخت ها، تهیه بانک سوال هوشمند است.

به گفته پورعباس، سازمان سنجش آموزش کشور در پی توسعه آزمون های الکترونیکی است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1493

به "جانشین قلم و کاغذ در کنکور 1403 تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانشین قلم و کاغذ در کنکور 1403 تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید