قیمت تور عمان: جهانگردی ایرانی به مناسبت روز خلیج فارس از عمان تا خلیج فارس شنا می نماید

به گزارش درگ فایل، به مناسبت روز ملی خلیج فارس و بعلاوه روز معلم، یک گردشگر ایرانی تصمیم دارد از دریای عمان تا خلیج فارس شنا کند.

قیمت تور عمان: جهانگردی ایرانی به مناسبت روز خلیج فارس از عمان تا خلیج فارس شنا می نماید

با قیمت تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

محمد امیری رودان، معلم هرمزگانی و دنیاگردی است که برای معرفی و گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، از زمان شروع جشنواره های مرتبط با این روز، ازطریق رشته های ورزشی برای معرفی و گرامیداشت این روز قدم های مختلفی برداشته است. او سال جاری تصمیم دارد از بندر خصب در عمان برنامه شنای خود را شروع کند و روز دهم اردیبهشت، همزمان با روز ملی خلیج فارس، این برنامه را در بندرعباس به سرانجام برساند. برنامه وی در دو مرحله، در آب های ایران و عمان انجام می گردد.

محمد امیری می گوید:

بیست سال است که دنیاگردی می کنم و سال های گذشته، چند کار ورزشی انجام داده ام که در دنیا کم نظیر بوده اند؛ از جمله شنا و کوهنوردی از ارتفاع صفر تا دو هزار متر، از ساحل بندرعباس تا قله کوه گِنو به مسافت 52 کیلومتر و 900 متر که به لحاظ اختلاف ارتفاع نخستین بار بوده که در دنیا صورت می گرفت؛ بعلاوه پیمایش 22 کیلومتر در ارتفاعات کوه گِنو با اهداف زیست محیطی و شنا از قشم تا بندرعباس که در سال گذشته انجام شد.

نام گذاری روزی به نام خلیج فارس، حرکتی اعتراضی در برابر اقدام محافل سیاسی در جهت تغییر هویت تاریخی خلیج فارس بود. این موضوع باعث ایجاد موج اعتراضی در رسانه ها و وبلاگ ها شده است که از سال 1383 و علیه اقدام مجله نشنال جئوگرافی برای تغییر نام خلیج فارس به خلیج ع ر ب شکل گرفت. البته پیش تر نیز در سال 1964، اتحادیه عرب رسما استفاده از نام خلیج فارس را برای عرب زبان ها ممنوع نموده بود.

نام گذاری روزی در تقویم ایران به نام خلیج فارس، حرکتی ملی تلقی می گردد که پس از برگزاری جلسه های متعدد در ایران و در پی تغییر گسترده نام خلیج فارس در نقشه های دنیای رخ داد.

در نهایت، 10 اردیبهشت به نام روز ملی خلیج فارس ثبت شد که همزمان با سالروز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز و خلیج فارس است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1485

به "قیمت تور عمان: جهانگردی ایرانی به مناسبت روز خلیج فارس از عمان تا خلیج فارس شنا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تور عمان: جهانگردی ایرانی به مناسبت روز خلیج فارس از عمان تا خلیج فارس شنا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید