حقایقی که اتهامات کذب غرب علیه چین را برملا می نماید

به گزارش درگ فایل، رادیو بین المللی چین نوشت: مسئولان منطقه خودمختار اویغورهای شین جیانگ واقع در شمال غرب چین اخیرا داده های جمعیتی خود را بر اساس انجام هفتمین سرشماری ملی اعلام نموده اند که این داده ها در کانون توجه بعضی رسانه ها و به اصطلاح محققان غربی قرار گرفته است.

حقایقی که اتهامات کذب غرب علیه چین را برملا می نماید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

علت تمرکز رسانه های غربی روی این داده های جمعیتی هم بسیار ساده و این است که آنها درصدد هستند از این داده ها به مدارکی دست یابند تا از اتهامات مربوط به نسل کشی که علیه چین به راه انداخته اند، حمایت کند.

حقیقت این است که آمارهای منتشر شده به وسیله منطقه شین جیانگ نشان می دهد که جمعیت گروه قومی اویغور در طول دهه گذشته 1.623 میلیون نفر افزایش داشته که این رقم به معنای ثبت یک نرخ رشد 16.2 درصدی است.

این آمار به طور کامل نشان می دهد که چیزی تحت اسم نسل کشی در شین جیانگ وجود ندارد.

با این وجود و به رغم این حقایق، گروهی از افراد همچنان در کوشش برای دستکاری این داده ها و بدنبال این هستند تا مدرکی دست و پا نمایند تا از ادعای آنها پیرامون نسل کشی در شین جیانگ دفاع کند. بر همین اساس است که این دسته از افراد اخیرا با ادعایی تازه، مفهوم تازه نسل کشی تدریجی را مطرح نموده اند که این مفهوم تازه باعث می شود نسل کشی که یک جنایت بسیار جدی است، سرگرم نماینده به نظر برسد!

این در حالیست که اگر نسل کشی قابلیت اثبات داشته باشد، همچنان باید نسل کشی نامیده شود اما در شرایط فعلی که غربی ها نتوانسته اند نسل کشی در شین جیانگ را ثابت نمایند، به مفهوم تازه نسل کشی تدریجی روی آورده اند و این رویکرد غربی ها بیشتر شبیه نوعی مقدمه چینی و تنظیم افکار عمومی با هدف تحمیل اجباری جنایت نسل کشی علیه چین به نظر می رسد.

آن دسته از کسانی که عبارت نسل کشی تدریجی در شین جیانگ را ابداع نموده اند، هیچ اهمیتی نمی دهند که آیا این جنایت را می توان ثابت کرد یا خیر! این افراد صرفا بدنبال بازی با کلمات با هدف قانونی جلوه دادن اتهامات بی اساس خود علیه چین و برچسب زدن سفت و سخت واژه نسل کشی به شین جیانگ چین در پخش گسترده رسانه های غربی هستند و بنابراین، اقدامات گاه و بیگاه این افراد در ایجاد کلمات تازهی که هیچ پایه منطقی و قانونی ندارند، صرفا یک زد و بند فنی اضطراری تلقی می شود.

جدا از اتهام نسل کشی غربی ها علیه چین که گروهی خاص درصدد هستند آن را در فکر مردم فرو نمایند، در کانون توجه قرار گرفتن داده های جمعیت شین جیانگ یک علت ریشه ای تر هم دارد؛ بدنبال اثبات کذب بودن تئوری مخرب کاهش جمعیت های اویغورها بود که یک اتهام دیگر به وسیله غربی ها مطرح شد مبنی بر اینکه جمعیت قوم هان در شین جیانگ افزایش داشته است.

بر اساس این تئوری، مردم قوم های اویغور و هان شین جیانگ مقابل یکدیگر قرار دارند و منطقه شین جیانگ به معنای شین جیانگ چین نیست بلکه به معنای شین جیانگ اویغورهاست!

صرفا با طرح این الگوی تضاد متقابل بین قوم های اویغور و هان است که غربی ها می توانند مفهوم تحرک طبیعی جمعیت را به یک مفهوم منفی از تصرف و اشغالگری تبدیل نمایند! این در حالیست که شین جیانگ به اسم یک منطقه از چین بسیاری از مردم را از نقاط دیگر چین به سمت خود جلب نموده است به خصوص با توجه به اینکه تروریسم در این منطقه خودمختار چین امروزه ریشه کن شده است.

در اینجا ممکن است این سؤال به فکر مخاطب خطور کند که آیا انتقال اویغورها از شین جیانگ به سایر نقاط چین اقدامی قانونی است یا خیر؟

آن دسته از افرادی که الگوی روایتگری تضاد بین قوم های هان و اویغور شن جیانگ را دنبال می نمایند، جواب این سؤال را اینگونه می دهند که انتقال اویغورها به سایر نقاط چین، استراتژی شیطانی چین در جهت کوشش برای کاهش جمعیت آنهاست!

این گروه از افراد با این طرز فکر هیچ اهمیتی نمی دهند که جابه جایی جمعیت باعث فراهم شدن فرصت های توسعه برای شین جیانگ شده است؛ این گروه در عین حال برای تمایل مردم اویغور جهت انتقال به سایر نقاط چین جهت رسیدن به پیشرفتی به مراتب بهتر هم توجه و اهمیتی قائل نیستند چرا که منطق آنها این استدلال ها را نمی پذیرد!

بر اساس روایت این افراد، شین جیانگ صرفا مکانی است که هیچ کس نباید به آن برود و یا از آن خارج شود!

چرا مقایسه ساده انگارانه داده های جمعیتی اقدامی اشتباه است؟

آمار به اسم یک پایه علمی، شامل فرمول ها و روش های پیچیده ای می شود و در این بین، آن دسته از نتایج آماری که عموم به آن دسترسی پیدا می نمایند، عمدتا حاصل آنالیز های عمومی و نمونه سنجی هاست.

آنالیز های عمومی باید به منظور دسترسی به اطلاعات فردی آن هم در بیشترین حد ممکن صورت گیرد و این در حالیست که آنالیز نمونه ایی بیشتر شبیه یک محاسبه است که قابلیت این را دارد که بر اساس دسترسی به بخشی از اطلاعات صورت گیرد.

انجام این دو نمونه آنالیز احتیاجمند دسترسی به تعداد مختلفی از افراد و منابع است و در عین حال به بازه های زمانی مختلفی هم برای انجام این دو نمونه آنالیز احتیاج است؛ با این اوصاف، دقت نتایج بدست آمده از این دو نوع نظرسنجی را نمی توان با یکدیگر قیاس کرد.

بعد از انتشار داده های جمعیتی شین جیانگ بود که بعضی رسانه های غربی و به اصطلاح کارشناسان غرب دلگرم به نظر می رسیدند چرا که بدنبال این بودند تا برای اتهام مضحک نسل کشی خود در این داده ها علت و سندی پیدا نمایند. این گروه به منظور رسیدن به نتیجه از پیش مشخص شده اشان، داده های آماری مختلف که از روش های متفاوت به دست آمده بودند را به صورت تصادفی جهت مقایسه با یکدیگر انتخاب کردند در حالیکه این رویکرد، شبیه رها کردن تیر قبل از هدف گیری است!

کاربران اینترنت در چین این رویکرد غربی ها را احمقانه و بدخواهانه توصیف نموده اند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1167

به "حقایقی که اتهامات کذب غرب علیه چین را برملا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی که اتهامات کذب غرب علیه چین را برملا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید