حمل و نقل عمومی در قطر ، از اجاره خودرو تا مترو

به گزارش درگ فایل، رفت و آمد در قطر به لطف بزرگی و جاده های خوب این کشور نسبتا آسان است. سفر با خودرو اصلی ترین راه برای رفت و آمد است؛ اما حمل و نقل عمومی قطر طی سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته که عمدتاً به علت توسعه خدمات اتوبوس و مترو است.

حمل و نقل عمومی در قطر ، از اجاره خودرو تا مترو

بیشتر جاده های قطر به مرکز آن یعنی دوحه منتهی می شوند و مسافران در فرودگاه بین المللی حمد در آنجا فرود می آیند. رسیدن از یک نقطه به نقطه دیگر کشور با خودرو تنها چند ساعت طول می کشد. ممکن است جاده ها شلوغ باشند؛ بنابراین سعی کنید هنگام رانندگی مراقب باشید. بسیاری از مسافران تاکسی یا لیموزین با راننده را انتخاب می کنند؛ زیرا این روش یک راه بسیار راحت (اما گران قیمت) برای رفت و آمد در قطر است. در این مقاله به آنالیز همه چیز درباره حمل و نقل عمومی در قطر می پردازیم تا شما را با برترین گزینه عمومی در داخل و اطراف دوحه که متناسب با بودجه شما است آشنا کنیم.

تاکسی

تاکسی را می توان برای مسافت های کوتاه و سفرهای خارج از شهر (با هزینه اضافی) استخدام کرد. تاکسی کاروا به وسیله شرکت حمل و نقل دولتی مواصلت اداره می گردد. سایر خدمات موجود تاکسی های Uber و Careem مبتنی بر اپلیکیشن هستند.

کرایه لیموزین

سرویس لیموزین با راننده در قطر گران تر از تاکسی است؛ اما برای مسافرانی که ترجیح می دهند راننده ای را در طول تعطیلات خود در اختیار داشته باشند بسیار ایده آل است. قیمت ها بسته به احتیاج مسافر فرق دارد. مسافران ممکن است یک سرویس لیموزین استاندارد، یک وسیله نقلیه بزرگتر برای سفر گروهی یا یک سواری VIP بخواهند. لیموزین ها را می توان ساعتی یا روزی با استفاده از اپلیکیشن تاکسی کاروا یا مواصلت رزرو کرد.

اجاره خودرو؛ هر آنچه درباره شرایط اجـاره خودرو در قطر باید بدانید

کرایه اتومبیل یک گزینه حمل و نقل نسبتاً ارزان در قطر است. چندین اپراتور را می توان در فرودگاه بین المللی دوحه پیدا کرد. می توانید به وسیله تماس یا به صورت آنلاین خودروی مورد نظر خود را رزرو نمایید. خدمات کرایه اتومبیل از برندهای بین المللی مانند هرتز و AVIS و بعلاوه اپراتورهای اجاره محلی امکان پذیر است.

رانندگان خارجی هنگام اجاره خودرو در قطر باید پاسپورت خود را نشان دهند و گواهینامه رانندگی بین المللی یا گواهینامه صادرشده از یک کشور شورای همکاری خلیج فارس را به همراه داشته باشند.

اتوبوس

سرویس حمل و نقل مواصلت یک اتوبوس عمومی مدرن و مجهز به تهویه مطبوع را در اطراف دوحه و قطر از جمله چندین مسیر از فرودگاه بین المللی حمد در اختیار مسافران قرار داده است.

خدمات اتوبوس معمولاً هر روز از ساعت 4 صبح تا 11 شب انجام می گردد. مسافران ابتدا باید کارت هوشمند Karwa را خریداری کنند که در دستگاه های فروش فرودگاه، ایستگاه اتوبوس دوحه، مروارید قطر و ده ها فروشگاه تجاری موجود است.

یک مسیر محبوب برای مسافران در قطر سرویس شاتل West Bay در دوحه است. این مسیر خلیج غربی را به بسیاری از مکان های دیدنی از جمله مرکز شهر، کورنیش و خیابان البیدا پیوند می دهد. اتوبوس های شاتل هر 15 دقیقه از ساعت 6 صبح تا نیمه شب حرکت می کنند.

مترو

مترو دوحه یکی از جدیدترین اشکال حمل و نقل عمومی موجود در قطر است. طرح مترو شامل 4 خط (قرمز، سبز، طلایی و آبی) است که حدود 300 کیلومتر و 100 ایستگاه را پوشش می دهد.

تمام مسافران برای استفاده از مترو دوحه باید کارت سفر خریداری کنند. 3 نوع کارت مترو در قطر موجود است: کارت استفاده محدود که یک کارت کاغذی برای یک سفر است. کارت سفر استاندارد یک کارت پلاستیکی قابل استفاده مجدد است و اجازه سفر در خط طلایی را نمی دهد و کارت سفر طلایی یک کارت قابل استفاده مجدد است که امکان دسترسی به بخش های کلوپ طلایی مترو را فراهم می نماید.

خط قرمز

خط قرمز به طول 40 کیلومتر از Al Wakra از شمال تا Lusail با 17 ایستگاه شامل West Bay QIC، Katara و دانشگاه قطر است. این خط بعلاوه فرودگاه بین المللی حمد را در ترمینال 1 به مرکز شهر قطر متصل می نماید.

خط سبز

خط سبز از شرق به غرب از المنصوره تا الرفه امتداد دارد. این خط دارای 11 ایستگاه با ایستگاه های قابل توجه مانند بیمارستان حمد، الشقاب و کتابخانه ملی قطر است.

خط طلایی

خط طلایی یک مسیر شرق به غرب با 11 ایستگاه است که از راس بوعبود تا العزیزیه امتداد دارد. موزه ملی قطر و سوق واقف از جمله ایستگاه های کلیدی در امتداد خط طلا هستند.

خط آبی

خط آبی خط چهارم مرحله دوم توسعه مترو است.

تراموا

خدمات مترو دوحه بخشی از یک طرح بزرگ حمل و نقل ملی است که شامل مسیرهای تراموا در خلیج غربی و لوسیل است. تراموا Lusail در سال 2020 افتتاح شد و 4 خط با 25 ایستگاه سطح زمین و زیرزمینی را پوشش می دهد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا به شرح همه چیز درباره حمل و نقل عمومی در قطر بپردازیم. حمل و نقل عمومی در قطر شامل تاکسی، اجاره خودرو، اجاره لیموزین، اتوبوس، مترو و تراموا است. رانندگان خارجی هنگام اجاره خودرو در قطر باید پاسپورت خود را نشان دهند و گواهینامه رانندگی بین المللی یا گواهینامه صادرشده از یک کشور شورای همکاری خلیج فارس را به همراه داشته باشند.

جهت سفر مطمئن و ارزان به قطر می توانید از خدمات عالی مجموعه فلای تودی استفاده کنید. تیم بزرگ فلای تودی همیشه کوشش دارد تا با مناسب ترین قیمت، برترین امکانات را برای مراجعه کنندگانش به ارمغان بیاورد.

منبع: مجله سفر
انتشار: 21 آبان 1401 بروزرسانی: 21 آبان 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1589

به "حمل و نقل عمومی در قطر ، از اجاره خودرو تا مترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی در قطر ، از اجاره خودرو تا مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید