خبرنگاران روزانه 4 هزار عدد ماسک در بوکان فراوری می گردد

به گزارش درگ فایل، مهاباد- خبرنگاران - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: هم اکنون چهار کارگاه خیاطی در این شهرستان روزانه چهار هزار عدد ماسک در روز فراوری و روانه بازار مصرف می نمایند.

خبرنگاران روزانه 4 هزار عدد ماسک در بوکان فراوری می گردد

حسن عبدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، گفت: این کارگاه های خیاطی شامل سه واحد بخش خصوصی و یک واحد مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان است که تا به امروز پیروز به فراوری بیش از 60 هزار عدد ماسک شده اند.

وی گفت: از مجموع ماسک های فراوری شده در این شهرستان 35 هزار و 200 عدد در سازمان فنی و حرفه ای فراوری و در اختیار سازمان های دولتی از جمله بیمارستان، آب وفاضلاب، تامین اجتماعی، آتش نشانی، اتحادیه های صنفی و دیگر ارگان ها توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز 25 هزار عدد ماسک نیز توسط بخش خصوصی فراوری شده است اضافه نمود: از این تعداد نیز 12 هزار عدد در اختیار داروخانه ها قرار گرفته و بقیه آن نیز در اختیار مردم و سایر مراکز درمانی این شهرستان قرار داده شده است.

وی افزود: در فراوری ماسک، مواد ضدعفونی و لباس های بهداشتی در این شهرستان کمبود وجود ندارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان با اشاره به اینکه حدود 2 هزار و 500 دست لباس ایزوله نیز در بوکان فراوری شده است، افزود: با باز شدن مغازه ها و آغاز به فعالیت اصناف بعد از 40 روز تعطیلی، ماسک های فراوریی در 28 داروخانه سطح شهر توزیع شده تا در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

عبدی، گفت: علاوه بر کارگاه های فراوری ماسک، 2 کارگاه نیز با داشتن مجوز در امر فراوری لباس های حفاظتی بیمارستان فعالیت دارند که لباس های فراوریی آنها در اختیار بیمارستان قرار می گیرد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس علاوه بر جمهوری اسلامی ایران دیگر کشورهای دنیا را درگیر خود نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 350

به "خبرنگاران روزانه 4 هزار عدد ماسک در بوکان فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روزانه 4 هزار عدد ماسک در بوکان فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید