خبرنگاران سیزده به در سال جاری کرونا را پشت در خانه نگه دارید

به گزارش درگ فایل، اهواز - خبرنگاران - سیزده به در سال جاری تفاوت بسیاری با سال های گذشته دارد چرا که سال جاری برای حفاظت از جان خود و عزیزانمان باید درخانه بمانیم تا از شر این ویروس در امان بمانیم.

خبرنگاران سیزده به در سال جاری کرونا را پشت در خانه نگه دارید

جهت دریافت خدمات فضاسازی حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی حاکی از یک نگرانی بزرگ در سطح جهان است. کرونا اینجا و آنجا، پیر و جوان و مرد و زن هم نمی شناسد. هر روز به آمار مبتلایان و درگذشتگان این ویروس در جهان افزوده می شود پس وجود همین آمار کافی است که شما برای حفظ جان خود و عزیزانتان در خانه بمانید.

کرونا بر همه جنبه های زندگی ما تاثیر خود را گذاشته است، و سیزده به در نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ با این همه کرونا نیز مثل خیلی از پدیده های دیگر در جهان ثابت نمی ماند و همانطور که آمده روزی هم خواهد رفت اما آنچه باقی می ماند نتیجه رفتاری است که امروز از ما در قبال این ویروس سر می زند.

هر چند 13 به در سال جاری تمامی پارک ها، باغ ها، مناطق نمونه گردشگری، جاده ها و حتی خیابان ها مسدود شده است اما مردم خوزستان با انتشار هشتگ سیزده به در را در خانه بمانیم نشان داده اند که خودشان پیشاپیش به استقبال این امر رفته اند؛ علاوه بر این خلوت بودن پارک ها و مناظر طبیعی تا این لحظه نشان داده که مردم توانسته اند رفتار خودشان را مطابق با رفتار کرونا تغییر دهند.

سیزدهمین روز از بهار یا همان روز طبیعت برای همه ایرانیان همواره فرصتی برای باهم بودن ها و ملاقات دوستان و عزیزان و جمع شدن دور یک سفره در دل طبیعت بوده است، اما سال جاری نیز می توان با استفاده از امکانات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مانند برقراری تماس تصویری، مهمان خانه دوستان خود شوید و سبزه عید خود را در خانه گره بزنید.

البته اگر با دید مثبت به ویروس کرونا نگاه کنیم فرصتی برای طبیعت است؛ طبیعتی که هر ساله در این زمان به دلیل بی مبالاتی بعضی گردشگران یا پر از زباله می شد یا به خاطر خاموش نکردن آتشی که برای پخت و پز در طبیعت برپا می کردند به آتش کشیده می شد.

بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی که به منظور کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا از روز آدینه گذشته شروع شده تمامی پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی که محل تجمع افراد هستند تعطیل شده اند.

علاوه بر این تنها افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از مواردی همچون کارت ملی، پلاک خودرو، بیمهنامه خودرو صورت می گیرد.

خروج افراد غیرساکن و مسافر برای رفتن به محل سکونت خود بدون مانع بوده و بلکه تسریع می شود. این افراد در طول جهت اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند کرد.

این طرح به گفته استاندار خوزستان تا 15 فروردین در این استان ادامه خواهد داشت احتمالا استمرار می یابد.

ویروس کرونا که کووید - 19 نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا به امروز به بیش از 200 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 181

به "خبرنگاران سیزده به در سال جاری کرونا را پشت در خانه نگه دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیزده به در سال جاری کرونا را پشت در خانه نگه دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید