خبرنگاران طرح فاصله گذاری اجتماعی با قاطعیت در استان مرکزی ادامه می یابد

به گزارش درگ فایل، اراک - خبرنگاران - معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا زمان اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا با قاطعیت در این استان ادامه می یابد.

خبرنگاران طرح فاصله گذاری اجتماعی با قاطعیت در استان مرکزی ادامه می یابد

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی حسنی در قرارگاه بهداشت و درمان فرماندهی انتظامی استان مرکزی در اراک اضافه نمود: ارتقای روحیه آینده نگری و جهادی در جامعه اسلامی، مهمترین راه چاره برای عبور موفقیت آمیز از بحران های مختلف اجتماعی و دست یابی به آینده روشن است.

وی بیان نمود: با تبیین اقدامات پیشگیرانه برای کنترل و مهار ویروس کرونا گفت: برابر تدابیر ابلاغی تا به امروز چندین مرحله با توجه به ظرفیت ها و امکانات موجود ضمن تهیه محلول ضدعفونی نماینده و ماسک، اقدامات ایجابی و پیشگیرانه به صورت فراگیر، از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا در تمام یگان های پلیس مرکزی، صورت گرفته است.

معاون هماهنگ نماینده فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: قطع کامل زنجیره انتقال ویروس کرونا با بهره گیری از خرد جمعی صورت می گیرد و همچنان بهترین اقدام برای جلوگیری از انتقال این ویروس به دیگران از نظر پزشکان و دیگر کارشناسان مراکز معتبر علمی و بهداشتی، در خانه ماندن و ایجاد قرنطینه خانگی تا ریشه کنی کامل آن است.

سرهنگ حسنی مطرح نمود: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کنترل ورود و خروج خودروها در میادین ورودی شهرها از سوی پلیس مرکزی، نتایج بسیار خوبی در زمینه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان حاصل شد و عموم شهروندان باید توجه داشته باشند تا زمانی که شرایط عادی نگردد، مواظبت حداکثری به خصوص در تجمعات را داشته باشند.

مردم جشن نیمه شعبان را در منازل برگزار نمایند

فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز گفت: مردم جشن نیمه شعبان سال جاری را به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تردد شهروندان در اماکن مقدس، در منازل برگزار نمایند.

سردار حسن مفخمی شهرستانی اضافه نمود: نیمه شعبان یکی از اعیاد عظیم شیعیان است و پلیس این استان هر سال به منظور همراهی با مردم و برگزاری هرچه باشکوه تر جشن های این روز تمام توان خود برای برقراری نظم محله ها و روان سازی ترافیک خیابان ها به کار می گرفت اما سال جاری به منظور حفظ سلامت آحاد جامعه و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، برگزاری جشن های نیمه شعبان به شکلی متفاوت باید برگزار گردد.

وی بیان نمود: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی تا به امروز، خدمات و کوشش های خالصانه حافظان امنیت و همراهی آنان با متولیان بهداشت و درمان و تیم های درمانی در جای جای استان ملموس بوده و این خدمت گذاری همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: حفظ سلامتی و جان مردم در دین مبین اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تردد شهروندان در اماکن مقدسه، برگزار نشدن جشن های خیابانی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در روزهای 21 و 22 فروردین ماه، ضروری است شهروندان با رعایت توصیه های بهداشتی این جشن ها را با حضور اعضای خانواده در منزل برگزار نمایند.

سردار مفخمی شهرستانی اضافه نمود: اقدامات گسترده ای برای برگزاری و پخش جشن های نیمه شعبان به وسیله رسانه و به صورت مجازی برنامه ریزی شده است و هم استانی ها می توانند از این ظرفیت ها استفاده نمایند.

55 واحد صنفی در اجرای مصوبات کمیته پدافند زیستی در اراک مهر و موم شد

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: 55 واحد صنفی در 2 روز گذشته در راستای اجرای مصوبات کمیته پدافند زیستی استان مرکزی در اراک مهر و موم شده است.

سرهنگ یوسف سپهوند اضافه نمود: طرح نظارت بر واحدهای صنفی از سوی پلیس استان مرکزی و با همکاری کارشناسان اتاق اصناف با جدیت دنبال می گردد.

وی بیان نمود: در 2 روز گذشته علاوه بر مهر و موم واحدهای متخلف، 414 واحد صنفی شهرستان اراک به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی تذکرات لازم را دریافت و برای برای 38 واحد صنفی متخلف نیز اخطار مهر و موم صادر شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی، از همراهی خوب شهروندان در اجرای مصوبات کمیته پدافند زیستی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی قدردانی کرد و خواهان تعامل هر چه بیشتر آحاد جامعه در اجرای مصوبات این کمیته به منظور قطع زنجیره انتقال این بیماری شد.

استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان،بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 341

به "خبرنگاران طرح فاصله گذاری اجتماعی با قاطعیت در استان مرکزی ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح فاصله گذاری اجتماعی با قاطعیت در استان مرکزی ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید