تور سریلانکا ارزان: رئیس جمهور سریلانکا با هواپیمای سعودی از کشور خود گریخت

به گزارش درگ فایل، براساس ادعای پایگاه خبری استریتس تایمز سنگاپور، گوتابایا راجاپاکسا رئیس جمهور سریلانکا با یک هواپیمای سعودی کشور خود را به مقصد سنگاپور ترک نموده است.

تور سریلانکا ارزان: رئیس جمهور سریلانکا با هواپیمای سعودی از کشور خود گریخت

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

به گزارش ایرنا به نقل از این رسانه آسیایی، رئیس جمهور سریکلانکا با پرواز بوئینگ 787 هواپیمایی عربستان سعودی وارد سنگاپور شده است.

به گفته مقام های سریلانکایی، راجاپاکسا پس از ورود به سنگاپور نامه استعفای خود را به ماهیندا یاپا آبیواردنا رئیس مجلس سریلانکا ارسال خواهد نمود.

یک مقام سریلانکایی گفت که راجاپاکسا اکنون در مالدیو است و میخواهد به سنگاپور سفر کند و این کشور به راجاپاکسا پناهندگی خواهد داد.

راجاپاکسا که پس از قیام گسترده مردم سریلانکا این کشور را ترک کرد، رانیل ویکرمسینگ نخست وزیر این کشور را به عنوان رئیس جمهور موقت منصوب کرد.

اما معترضان سریلانکایی در اعتراض به انتصاب نخست وزیر این کشور به عنوان رئیس جمهور موقت ساختمان نخست وزیری و تلویزیون دولتی را به تصرف خود درآوردند.

معترضان سریلانکایی خواهان استعفای ویکرمسینگ شده و گفتند درصورتی که وی به عنوان رئیس جمهور آینده انتخاب گردد، شرایط کنونی هیچگونه تغییری نخواهد نمود و تمامی این اعتراض ها بی فایده و بی فایده بوده است.

این کشور 22 میلیون نفری در ماه های اخیر با بدترین بحران اقتصادی در 70 سال گذشته روبرو شده است که به اعتراض های گسترده مردمی تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، گوتابایا راجاپاکسا رئیس جمهور 73 ساله از محل اقامت رسمی خود در کلمبو درست قبل از اینکه ده ها هزار معترض روز شنبه آن را تسخیر نمایند گریخت و قصد داشت به دبی برود، اما افسران فرودگاه کلمبو اجازه حضور او در بخش وی آی پی فرودگاه را ندادند و از ثبت مهر خروج بر پاسپورت او خودداری کردند، در حالی که او اصرار داشت از ترس اقدام های تلافی جویانه شهروندان حاضر در فرودگاه از مراکز عمومی عبور نکند.

سریلانکا در مدت اخیر قادر به پرداخت هزینه سوخت و سایر اقلام ضروری نبوده؛ امری که منجر به اعتراض های ضد دولتی شده است. کمبود سوخت برای راه اندازی نیروگاه ها به نوبه خود منجر به قطع برق روزانه شده است. مدارس نیز تعطیل شده اند و از کارمندان دولتی خواسته شده که از خانه کار نمایند.

دولت در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول (IMF) برای دریافت بسته یاری اقتصادی است.

معترضان خاندان سیاسی راجاپاکسا را مسؤول این بحران می دانند. یکی از برادران راجاپاکسا به نام ماهیندا راجاپاکسا در ماه اردیبهشت از سمت نخست وزیری کناره گیری کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1519

به "تور سریلانکا ارزان: رئیس جمهور سریلانکا با هواپیمای سعودی از کشور خود گریخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا ارزان: رئیس جمهور سریلانکا با هواپیمای سعودی از کشور خود گریخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید