رابطه عجیب مسی و مربی جدیدش: هر چه لئو بگوید

به گزارش درگ فایل، باشگاه آمریکایی اینترمیامی دیروز به صورت رسمی بیان کرد جراردو مارتینوی آرژانتینی را به عنوان سرمربی نو خود استخدام نموده است.

رابطه عجیب مسی و مربی جدیدش: هر چه لئو بگوید

این روز ها هر زمان که نام اینترمیامی مطرح می شود نام لیونل مسی تداعی می شود. این باشگاه با متقاعد کردن ستاره بزرگ جهانی فوتبال و به خدمت گرفتن او پرونده بزرگترین ابهام جابجایی تابستانی سال جاری را بست تا تعیین شود لئو مسی نه مثل کریستیانو رونالدو راهی عربستان می شود و نه به باشگاه سابقش، بارسا، برمی شود.

بعد از رسمی شدن انتقال لئو مسی به اینترمیامی و از ابهام خارج شدن آینده باشگاهی او جهانی فوتبال کم کم به قرار گرفتن نام مسی در کنار این باشگاه عادت می کرد، اما دیشب اینترمیامی با اعلام به خدمت گرفتن سرمربی نوش بار دیگر خبرساز شد: جراردو مارتینوی آرژانتینی که بیشتر با عنوان تاتا مارتینو شناخته می شود با مسی رابطه ای خاص دارد که همکاری دوباره آن ها در آمریکا را خبرساز می نماید.

این سومین بار است که مسی با تاتا مارتینو در یک تیم حضور خواهد داشت. مسی با این مربی آرژانتینی، که اتفاق همشهری او است، پیش از این در بارسا و تیم ملی آرژانتین کار نموده و حالا برای سومین بار بازی کردن تحت راهنمایی تاتا مارتینو را تجربه خواهد نمود.

*داستان از کجا آغاز شد؟ تاتا به بارسلونا می رود

روز 26 جولای 2013: 10 سال پیش در آخرین روز های گرم ماه جولای بارسلونا رسما تاتا مارتینو را به عنوان سرمربی نوش معرفی می نماید. توجه رسانه ها در آن موقع معطوف به یک نکته ویژه است: تاتا و لئو مسی همشهری هستند.

سه روز پیش از رسمی شدن حضور تاتا در بارسا به عنوان سرمربی رسانه های آرژانتینی در شهر روساریو از او درباره رابطه اش با مسی و اینکه آیا او با لئو و پدرش از قبل رابطه داشته است یا نه می پرسند. مارتینو به این سوال پاسخی می دهد که خبرنگاران انتظارش را نداشتند. مربی آرژانتینی می گوید که معتقد است لئو و پدر و مدیر برنامه هایش خورخه در تصمیم بارسا برای استخدام او نقش داشته اند. مارتینو در این باره گفت: شک ندارم مدیران بارسا از لئو و خورخه نظرشان را پرسیده اند و آن ها از من تعریف نموده اند.

مسی که آن روز ها دیگر یک پدیده به حساب نمی آمد و به سوپراستار جهانی فوتبال تبدیل شده از شنیدن این حرف های تاتا مارتینو شاد نمی شود. لئو که در دوران پپ گواردیولا به اوج رسیده نمی خواهد این تلقی ایجاد شود که او در جنگ قدرت درون باشگاه که نهایتا به جدایی پپ منجر شد نقش داشته است.

برای همین وقتی خبرنگاران اسپانیایی از مسی درباره استخدام مارتینو به وسیله بارسا سوال می نمایند او این را رد نموده و می گوید: من در استخدام مارتینو هیچ دخالتی نداشتم و در این باره چیزی ندارم که بگویم. من او را شخصا نمی شناسم و تا حالا ندیدمش.

* اولین کرنش تاتا مارتینو مقابل مسی: این مربی آرژانتینی حد خودش را می داند

تاتا مارتینو وقتی متوجه می شود که ابرستاره جوان بارسا از صحبت های او دلخور شده عقب نشینی می نماید. مارتینو کمی بعد از اظهارات مسی به یک خبرنگار اسپانیایی گفت: آنچه او گفته درست است. ما هر دو اهل روساریو هستیم و از یک تیم می آییم؛ نیوولز اولد بویز. اما همدیگر را شخصا نمی شناسیم. من حدس زدم باشگاه با لئو صحبت هایی داشته، ولی حرف های او را رد نمی کنم، چون من که در جریان جزئیات کار ها نبودم.

بعد از این حرف های تاتا مارتینو نوبت به آندونی زوبی زارتا، مدیر ورزشی وقت بارسا، می رسد تا او هم با مداخله در ماجرا نشان بدهد بارسایی ها در آن موقع برای ناراحت شدن ابرستاره شان از هیچ کاری فروگذار نمی نمایند. زوبی زارتا میکروفون را از جلوی تاتا مارتینو برداشته و می گوید: لئو مسی هیچ دخالتی در استخدام مارتینو نداشته. سوال بعدی.

*آغاز رابطه عجیب مسی و تاتا مارتینو: این مربی از بازیکنش حرف شنوی دارد

از آن روز به بعد در مطبوعات ورزشی جهان دائما گزارش هایی درباره رابطه عجیب مارتینو و مسی منتشر می شود. گزارش هایی که چندان با واقعیت بیگانه نیست.

برای مثال در یک بازی بارسا مقابل سوسیداد درحالی که تیم کاتالان 4-1 پیش افتاده و پیروزی اش قطعی است، مارتینو تصمیم می گیرد مسی را در دقیقه 80 تعویض کند. مسی که در تصاویر تلویزیونی عصبانیت از چهره اش پیداست، بدون اینکه به مارتینو نگاه کند روی نیمکت نشسته و تا خاتمه بازی خشمگین است.

بعد از بازی جنجال بزرگی در مطبوعات اسپانیا به راه می افتد و تاتا مارتینو در یک مصاحبه می گوید مسی مثل هر بازیکنی از تعویض شدن ناراحت است، ولی او هرگز در پی ناراحت کردن ستاره تیمش نبوده و فقط می خواسته او در دقایق خاتمهی کمی استراحت کند.

*بعد از ترک بارسا، فروتنی مارتینو مقابل مسی ادامه پیدا می نماید

تاتا مارتینو بعد از ترک بارسلونا هم به ستایش از لئو مسی ادامه داده و گاهی صحبت هایی مطرح می نماید که خبرساز می شود. او در یک مصاحبه با روزنامه آرژانتینی کلارین گفت در یک فصلی که سرمربی بارسا بوده نه چیزی به لئو مسی یاد داده و نه نقش ویژه ای در بارسا داشته است. او گفت تنها چیزی که از این یک فصل به دست آورده تجربه حضور در کنار تیمی پرستاره بوده است.

*افشاگری علیه تاتا مارتینو: او از غرور مسی ناراحت بود، ولی زورش نمی رسید!

ماجرای مارتینو و مسی در سال 2020 ابعاد جالب تری پیدا می نماید. زوبی زارتا که در فصل حضور تاتا در بارسا مدیر ورزشی باشگاه بود در یک مصاحبه با ویسنته دل بوسکه گفت که مربی آرژانتینی از رفتار پرغرور لئو مسی ناراحت بوده است.

او در این مصاحبه گفت: تاتا مارتینو در یک جلسه تمرینی به مسی گفت می دانم می توانی با رئیس باشگاه تماس بگیری و بخواهی من را اخراج کند. می دانم اگر این کار را بکنی درجا اخراج می شوم. ولی لازم نیست هر روز این را به صورتم بکوبی. خودم این را می دانم. مارتینو البته به این مصاحبه جنجالی زوبی زارتا واکنش نشان داد و ضمن تکذیب ادعای او گفت چنین حرف هایی هرگز از دهانش خارج نشده است.

*تاتا مارتینو و مسی خیلی زود به هم می رسند: این بار در تیم ملی

بعد از آنکه آرژانتین در فینال جام جهانی 2014 برزیل مقابل آلمان 1-0 باخت و جام را به ژرمن ها تقدیم کرد فدراسیون فوتبال این کشور تغییراتی گسترده در کادر فنی تیم ملی ایجاد نموده و مارتینو را به عنوان سرمربی به کار می گیرد.

جنجال هایی که در رابطه مارتینو و مسی در اسپانیا وجود داشت حالا به مطبوعات آرژانتینی کشیده می شود. بعضی از رسانه ها که بیشتر به مسی گرایش دارند از رفتار تاتا ستایش نموده و می گویند او بلد است با یک سوپراستار چطور باید رفتار کرد. اما بعضی از رسانه های این کشور به انتقاد از سرمربی تیم ملی شان پرداخته و می گویند او با کوتاه آمدن مقابل مسی شأن و اقتدار مربی تیم ملی را زیر سوال برده و عملا مسی را به سرمربی تبدیل نموده است.

سومین دوره همکاری: مسی و مارتینو در اینترمیامی

دیشب اینترمیامی رسما خاطرنشان کرد که سرمربی نو این تیم تاتا مارتینو خواهد بود. حالا همه نگاه ها به آغاز به کار لئو مسی در تیم آمریکایی است و طرفداران ستاره آرژانتینی منتظرند او را با پیراهن تیم نوش ببینند.

بدون شک با آغاز رسمی بازی های مسی با پیراهن اینترمیامی رابطه او و تاتا مارتینو بار دیگر مورد توجه رسانه ها قرار خواهد گرفت. مسی حالا جایگاهی پرقدرت تر از قبل دارد و به عنوان فاتح جام جهانی راهی اینترمیامی می شود. لئو علاوه بر قراردادی که به عنوان بازیکن با بکام و تیمش امضا نموده، سهامدار باشگاه هم خواهد بود و قدرتش در اینترمیامی حتی شاید بیشتر از قدرتی باشد که سال ها پیش در بارسا داشت. شاید به علت رابطه خاص بین مسی و تاتا مارتینو بود که دیوید بکام تصمیم گرفت این مربی آرژانتینی را برای کار کردن با لئو انتخاب کند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 8 تیر 1402 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1690

به "رابطه عجیب مسی و مربی جدیدش: هر چه لئو بگوید" امتیاز دهید

1 کاربر به "رابطه عجیب مسی و مربی جدیدش: هر چه لئو بگوید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه عجیب مسی و مربی جدیدش: هر چه لئو بگوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید