آمار درباره ملاقات ایران و بحرین چه می گوید؟

به گزارش درگ فایل، تیم ملی ایران و تیم ملی بحرین تا به امروز 18 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که حاصلش 8 پیروزی برای ایران، 5 پیروزی برای بحرین و 5 تساوی بوده است. شیرینی های این مصاف بیشتر بوده اما تلخی هایی هم داشته.

آمار درباره ملاقات ایران و بحرین چه می گوید؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، با هم گزیده هایی از این مصاف فوتبالی را مرور می کنیم.

یک شب تلخ در منانه

بدون تعارف سال 80 یکی از تلخ ترین ناکامی های ایران مقابل این کشور حاشیه نشین خلیج فارس رقم خورد. شکست 3 بر یک شاگردان بلاژویچ یکی از دردناکترین نتایج تاریخ فوتبال ایران را رقم زد.آن هم به این دلیل که با قبول این شکست تیم ملی نتوانست مستقیم راهی جام جهانی شود و حضور در پلی آف و شکست مقابل ایرلند باعث شد تا ملی پوشان از پای تلویزیون جام جهانی 2002 را تماشا نمایند.

شش تایی ها!

آمار می گوید نخستین تقابل دو تیم به شهریور ماه سال 52 بر می شود. جایی که ملی پوشان ایران شش بار دروازه این تیم را باز کردند. بحرینی ها دقیقا 11 ماه پس از آن، این بار طی رقابت های انتخابی المپیک مونترال دوباره برابر ایران ایستادند و این بار با مقداری پیشرفت، شکست 3 برصفر را در کارنامه خود دیدند. البته بحرینی ها یک شکست سنگین و خرد نماینده را هم مقابل ایران تجربه نموده اند. سال 90 و در جریان مرحله اول پیکارهای انتخابی جام جهانی برزیل (یعنی دقیقا همان مرحله ای که هم اکنون در آن قرار داریم)ایران با راهنمایی کارلوس کی روش 6 بار دروازه بحرین را در استادیوم آزادی باز کرد. آن شکست نقش بسیار مؤثری در عدم راهیابی بحرین به مرحله بعدی پیکارهای انتخابی جام جهانی داشت.

وقتی بحرین دردسر شد!

اولین دردسری که فوتبال بحرین برای ایران ایجاد کرد، به پاییز سال 73 بازمی شود. به مرحله گروهی رقابت های فوتبال بازی های آسیایی هیروشیما که ملی پوشان کشورمان با وجود حملات فراوان نتوانستند دروازه بحرین را باز نمایند و در نهایت مسابقه با تساوی بدون گل پایان پیدا کرد. تا فروردین سال 79 ایران نه تنها مقابل بحرین شکست نخورده بود، بلکه آنها حتی پیروز به گشودن دروازه ایران هم نشده بودند اما تمام این طلسم در شهر حلب سوریه شکسته شد. تیم ملی در چارچوب پیکارهای انتخابی جام ملت های آسیای لبنان، به مصاف بحرین رفت و با یک گل مغلوب تیم همسایه جنوبی شد تا جلال طالبی اولین سرمربی تاریخ ایران لقب بگیرد که مقابل بحرین شکست خورده است. اتفاق تلخی که البته با پیروزی 3 بر صفر در مسابقه برگشت تا حدی جبران شد.

شب فراموش نشدنی

یکی از شب های فراموش نشدنی مقابل بحرین به سال 85 بر می شود. جایی که تک گل محمد نصرتی در دقایق پایانی، ایران را به جام جهانی آلمان فرستاد. پس از آن پیروزی برخی کارشناسان مدعی شدند غیر از عربستان، دیگر هیچ کدام از تیم های حوزه خلیج فارس نمی توانند برای فوتبال ایران در عرصه ملی دردسر ایجاد نمایند. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که ایران مردادماه سال 83 هم توانسته بود بحرین را با نتیجه 4بر2 شکست بدهد و عنوان سومی جام ملت های آسیای 2004 در چین را مال خود کند.

طلسم می شکند؟

در 16 بازی رسمی برگزار شده بین ایران و بحرین 8 بار ملی پوشان کشورمان پیروز شده اند، 5 بازی مساوی تمام شده و 5 بار هم بحرینی ها پیروز شده اند. البته نکته حائز اهمیت اینجاست که بحرین هرگز نتوانسته تیم ملی را در ایران شکست دهد و دقیقا همین حکایت هم درباره آنها صادق است.ایران هم تا به حال نتوانسته در منامه بحرین را شکست دهد. حالا باید دید که این طلسم در منامه می شکند یا نه؟

حسین خلیلی - گروه ورزش / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1103

به "آمار درباره ملاقات ایران و بحرین چه می گوید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار درباره ملاقات ایران و بحرین چه می گوید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید