معروف ترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات کریسمس و دنیایی از شادی

به گزارش درگ فایل، کریسمس نزدیک است. زمان جشن گرفتن میلاد حضرت مسیح و تحویل سال نو میلادی، زمان تزئین کردن درخت و یا بستن چمدان و سفر. البته در مطلب معروف ترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات کریسمس صحبت ما درباره سفر است. سفر به سرزمینی که توقع تماشا درخت های تزئین شده، چراغ های رنگی، گشت و گذار در شلوغی های شهر تا صبح و صد البته برف را از آن دارید اما اگر مقصد سفر را درست انتخاب نکنید، نهایتا یک سفر معمولی در یک منطقه گرمسیر و با یک بابانوئل خسته و گرمازده نتیجه اش می گردد!

معروف ترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات کریسمس و دنیایی از شادی

البته نگران نباشید چون خبرنگاران فهرستی از بهترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات کریسمس و دیدار با بابانوئل رو برای شما تهیه نموده تا هم از حال و هوای سال نو لذت ببرید، هم از آتش بازی و هم اگر خوش شانس باشید از برف. البته مطلب بهترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات کریسمس تنها شامل معرفی نمی گردد.

آمریکا

صحبت از کریسمس در آمریکا در بین معروف ترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات کریسمس که می گردد، ناخوداگاه همه یاد میدان تایمز نیویورک می افتند، میدانی که مملو از جمعیت هست و همگی با صدایی بلند شمارش معکوس تا تحویل سال را یک صدا فریاد می زنند اما همان قدر که شب سال نو در نیویورک مجذوب نماینده است، آماده شدن مردم برای کریسمس هم دیدنی می باشد. از روزها قبل درخت کریسمس خودشان را با وسواس انتخاب و تزئین می نمایند و کادوهای پای درخت را هم آماده می نمایند البته هر قدر که درخت کریسمس خودشان قشنگ باشد در نهایت حتما برای تماشای درخت کریسمس مرکز راکفلر که از سال 1931 به عنوان سمبل فصل تعطیلات در شهر نیویورک، تزئین و چراغانی می گردد، به منهتن می روند. درخت راکفلر معمولا صنوبر هست و ارتفاعی بین 75 تا 90 متر دارد و از اواخر ماه نوامبر تا اوایل دسامبر، تزئین کردن آن موقع می برد بنابراین بازدید و عکس گرفتن از غول درخت های کریسمس فراموش نگردد. درضمن اگر علاقمند به خرید کردن و پاساژ گردی هستید بنابراین بلک فرایدی را از دست ندهید چون یکی از جاذبه های گردشگری شهر برای شما محسوب می گردد.

2) آلمان

علت اینکه آلمان در فهرست ما قرار گرفته، به جز مراکز جهانگردی، هتل های بی نظیر، تزئینات شهری، برفی که بیشتر وقت ها می بارد و یا بازارهای بزرگ خیابانی و پاساژهای فوق العاده این هست که آلمان اولین کشوری بود که سنت تزئین کردن درخت کریسمس را در بین بهترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات کریسمس شروع کرد. درواقع درخت کریسمسی که این روزها می بینید، برای اولین بار در قرن شانزدهم مهمان خانه آلمانی ها و به خصوص اهالی شهر نورنبرگ شده است. در نهایت آلمان با منظره ها برفی خودش، بازارهای محلی، خوراکی های خوش طعم و جشن های پر سر و صداش می تواند میزبان خوبی برای شما در کریسمس باشد.

3) فرانسه

چه چیزی بهتر از تجربه جادوی کریسمس در پاریس فرانسه! خیابان های تزئین شده با چراغ، مراکز خرید لوکس، رستوران هایی با منویی فوق العاده و تئاترهایی با برنامه های بی نظیر. پاریس، شهر نور که همواره جایگاهی بالا در فهرست بهترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات کریسمس داشته، در این روزها هم توانسته است بهترین بودن خودش را ثابت کند. شاید مجذوب نماینده ترین قسمت گذراندن تعطیلات در پاریس هم آتش بازی باشکوهی باشد که در نزدیکی برج ایفل انجام می گردد و تقریبا تمام مردم شهر برای تماشای آن خودشان را به خیابان های نزدیک و یا پشت بام ها می رسانند.

4) کرواسی

مردم کرواسی عاشق کریسمس هستند و این را می گردد از اینجا متوجه شد که از 25 نوامبر مرنام های خاص را شروع می نمایند. 25 نوامبر روز سنت کاترین هست، روزی که مردم جشن گرفته و حلقه ای با برگ های سبز درخت کاج و چهار شمع به عنوان نمادهایی برای امید، صلح، رستگاری و عشق می سازند. البته این جشن ها و آداب و رسوم در تاریخ های 4 دسامبر که روز سنت باربارا هست، در 6 دسامبر که روز سنت نیکلاس هست و در 13 دسامبر که روز لوسی سنت لوسیا است، ادامه دارد. در نهایت کرواسی یک پکیج کامل برای لذت بردن از تعطیلات کریسمس هست و اگر برفی و یا سرد نبودن آب و هوا در این موقع از سال برایتان خیلی مهم نیست، می تواند انتخاب خوبی برای سفر باشد.

5) نروژ

علت اصلی اینکه چرا نروژ در فهرست بهترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات کریسمس قرار گرفته را شاید باید در آسمان ها دنبالش گشت، شفق های قطبی که قبل از هر چراغ دیگری نورهای جادویی را سر شهر ریخته و جشن را شروع می نمایند. برف، شفق قطبی، کلی رسم و رسوم جالب به اضافه هتل های لوکسی که آماده پذیرایی از جهانگرد ها هستند، همه باعث شدند تا این کشور به انتخاب اول خیلی ها از مسافرها برای گذراندن تعطیلات در کریسمس تبدیل بگردد. اینجا برای پرنده ها بیرون از خانه ساقه گندم می گذارند، نوعی فرنی برنجی در تعطیلات جز غذاهای سنتی آن هاست و از شب کریسمس تا سال نو هر شب شمعی روشن می نمایند. تازه یک کارناوال هم دارند که مخصوص بچه ها هست و آن ها لباس دهقان ها و روستایی را پوشیده و آواز می خوانند. پیشنهاد می کنیم که شعر Musevisa را از قبل تمرین کنید تا هرجا که خوانده شد، شما هم بتوانید با آن ها همراهی کنید. درنهایت تنها می گردد گفت که نروژ در بین بهترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات کریسمس می تواند میزبان عالی برای شما در طول تعطیلات کریسمس باشد.

6) کانادا

کانادا این موقع از سال شهر فرنگ می گردد! همان طور که می دانید کشور کانادا وسعت زیادی دارد بنابراین در اینجا شما شاهد مرنام های به رسم فرانسوی ها، انگلیسی ها، ایرلندی ها، اسکاتلندی ها، آلمانی ها، نروژی ها هستید که می تواند بی نهایت مجذوب نماینده باشد. البته کانادایی های اصیل هنوز هم به روش خاص خود عید و تعطیلات را جشن می گیرند که شامل تزئین کردن درخت، قرار دادن هدایا در جوراب های ساق بلند و پای درخت، بوقلمون کباب شده با سبزیجات برای شام شب کریسمس، اسکی، سورتمه سواری می گردد اما یکی از جالب ترین اتفاق های تعطیلات در کانادا، رژه The Santa Claus Parade هست که در سال 1913 برای اولین بار انجام شد و این روزها یکی از بزرگترین فستیوال های مربوط به بابانوئل هست. البته فستوال Sinck Tuck هم که شامل جشن، پایکوبی و تبادل هدیه هست، بین مردم خیلی از شهرهای کانادا محبوب می باشد. ناگفته نماند که مردم کانادا معتقدند که کشورشان خانه بابانوئل هست و بدان بی نهایت هم افتخار می نمایند هرچند که فنلاندی ها بی نهایت با این موضوع در بین معروف ترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات کریسمس مخالف هستند!

7) اتریش

شهر وین در اتریش بی شک یکی از زیباترین مرکز های اروپایی هست، شهری که در کریسمس، بناهایی مشهور و زیبای آن غرق نور می شوند و از بازارهای محلی تا حتی ارکستر ملی برای این روزها برنامه دارند. تقریبا می توان گفت که در تمام روزهای تعطیلات تا 21 دسامبر در کلیسای St. Stephens کنسرتی زیبا برپاست. منطقه روبروی سالن اپرا Konzerthaus هم که بی نهایت زیباست، تبدیل به پیست اسکی می گردد تا یکی از بهترین خاطرات کریسمسی برای بچه ها و البته بزرگترها رقم بخورد. بازار Freyung Christmas Market هم یکی از بهترین و مشهورترین بازارهای شهر است که بافت سنتی خودش رو حفظ نموده و گشت و گذار در اون می تواند خیلی سرگرم نماینده باشد. البته اتریشی ها آداب و رسوم جالبی هم دارند مثل اینکه حلقه ای را با شاخه های سبز کاج و چهار شمع به نشانه چهار یکشنبه ماه ادونت که مختص مسیحیان است، تزئین می نمایند و در نهایت بهترین پیشنهاد ما برای شما این هست که با دوست و یا خانواده اتریشی در طول تعظیلات همراه باشید تا هم از جشن های مختلف آن ها باخبر باشید و هم کریسمس را تمام و کمال به سبک آن ها جشن بگیرید.

8) هلند

کریسمس در آمستردام شامل فستیوال نور، بازارهای شهری، اسکی روی یخ در Museumplein، تماشای درخت 20 متری تزئین شده کریسمس در میدان Dam Square و جشن آتش بازی در نزدیکی کشتی VOC می گردد اما یکی از بهترین کارهایی که حتما باید انجام بدهید، گشت و گذار در بازارهای محلی مثل Haarlem Christmas Market ،Pure Winter و خوردن خوراکی های سنتی خوشمزه ای هست به نام oliebollen که یک نوع دونات و نوشیدنی appelflappen بوده که طعم سیب می دهد.

9) ایسلند

ایسلند و به خصوص، مرکز آن یعنی ریکیاویک نه تنها به خاطر چراغ هایی که شهر را نورانی کردند بلکه به خاطر شفق های قطبی که در آسمون دیده می شوند و جادوی کریسمس را کامل می نماید، توانسته در فهرست ما قرار بگیرد اما زیر این نورهای ملایم و آرامش بخش، شهر حسابی شلوغ بوده و صدای نوازنده های ایسلندی که آواز می خوانند را در خیابان ها و بازارها می گردد، شنید. بازارهای شهری و پاساژها پر از اجناسی هستند که می توانند برایتان هدیه کریسمس خوبی باشند اما از شیرینی فروشی ها هم نباید غافل شد چون یک عالمه کیک کریسمسی، کوکی، شیرینی ها زنجبیلی منتظر هستند تا طعم بی نظیرشان را امتحان کنید. شام سال نو در ایسلند هم شامل غذاهایی هست که با گوشت دودی و ماهی قزل آلا طبخ می گردد.

10) فنلاند

اگر دنبال یک کریسمس واقعی هستید، فنلاند کشوری هست که می تواند تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان رقم بزند. خیلی ها معتقد هستند که بابانوئل اهل فنلاند هست! البته عده ای هم این باور را درست درک نمی نمایند اما چیزی که واضح است، رویایی بودن منظره ها برفی این کشور زیر نور ماه و آسمون پرستاره است، صدای بادی که مثل آوازی مقدس بین درخت ها می پیچد و فضایی که باعث می گردد با تمام وجودت باور کنی فنلاند کشوری که می تواند بهترین مقصد برای کریسمس باشد. البته ناگفته هم نماند که فنلاند یک روستا به نام سنتا کلوس دارد که به گزینه اول جهانگرد ها برای گذران تعطیلات تبدیل شده است. اینجا بابانوئل یک نام محلی هم دارد که Joulupukki هست. غذای مخصوص آن ها هم فرنی برنج برای شام و آب آلو برای صبحانه هست. بنابراین اگر برای گرفتن هدیه خود از بابانوئل عجله دارید، بهتر است سری به فنلاند بزنید.

منبع: همگردی
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1621

به "معروف ترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات کریسمس و دنیایی از شادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات کریسمس و دنیایی از شادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید