فرایند شروع و تکمیل واحدهای مسکن ملی در دولت دوازدهم

به گزارش درگ فایل، خبرنگاران- طرح اقدام ملی مسکن درقالب پروژه های واگذاری گروهی زمین،پروژه های مشارکتی،پروژه های متوسط وبزرگ مقیاس، نوسازی وبهسازی بافت های فرسوده وتفاهم نامه باسایر وزارتخانه ها،واردفاز عملیاتی شده است.

فرایند شروع و تکمیل واحدهای مسکن ملی در دولت دوازدهم

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش شفنا اقتصادی، دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی یکی از دفاتر زیر مجموعه معاونت مسکن و ساختمان طی گزارشی مهمترین اقدامات حوزه مسکن در دولت تدبیر و امید که شامل طرح اقدام ملی مسکن است را گفت.

بنا بر گزارش آن دفتر، تعداد واحدهای تحت پوشش طرح، شامل 400 هزار واحد مسکونی برای متقاضیان واجد شرایط ثبت نام شده در طرح است. همچنین 800 هزار واحد مسکونی برای اقشار مختلف جامعه در قالب تفاهم نامه های منعقده با دستگاه ها و نهادهای مختلف نیز تعریف شده که بخشی از آنها در حال اجرا است.

واگذاری زمین در طرح اقدام ملی مسکن شامل اجاره 99 ساله، فروش اقساطی 10 ساله و مشارکت در ساخت است. بر اساس اعلام دفتر اقتصاد مسکن به ظرفیت فراوری واحدهای مسکونی برای متقاضیان ثبت نام شده طرح اقدام ملی و اقشار مختلف جامعه، زمین فراوری شده و فراوری زمین با اجرا و تداوم طرح، افزایش می یابد.

شرایط متقاضیان برای دریافت مسکن ملی شامل این موارد است: عدم سابقه مالکیت (افراد سرپرست خانوار) و افراد تحت تکفل بر زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فروردین 84 به بعد، استفاده نکردن از هیچ یک از امکانات دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی از تاریخ 22 بهمن 57، متأهل یا سرپرست خانوار، دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضاست.

هزینه ساخت واحدهای مسکن ملی و تحویل آنها به متقاضیان بر اساس قیمت تمام شده محاسبه خواهد شد. همچنین تأمین اقتصادی ساخت واحدها از محل آورده متقاضیان طرح و منابع داخلی بانک ها و منابع صندوق پس انداز مسکن یکم است.

صد آنلاین نوشت: میزان تسهیلات تخصیص یافته به هر واحد طرح اقدام ملی مسکن نیز 150 میلیون تومان است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 981

به "فرایند شروع و تکمیل واحدهای مسکن ملی در دولت دوازدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند شروع و تکمیل واحدهای مسکن ملی در دولت دوازدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید