زیباترین و باشکوه ترین جزایر دنیا (قسمت دوم)

به گزارش درگ فایل، جزایر پلی برای ارتباط انسان با خشکی و دریا است و زیبایی های خیره کننده هر کدام باعث دلفریب بودن جزایر شده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی جزایری خوش چشم انداز و زیبا بپردازیم که بی نظیر هستند؛ با خبرنگاران همراه باشید.

زیباترین و باشکوه ترین جزایر دنیا (قسمت دوم)

کمتر کسی پیدا می گردد که با قدم زدن در سواحل شنی، احساس لذت و آرامش نکند یا از شنیدن برخورد امواج به شن های ساحل به وجد نیاید. در این میان جزایر بسیاری وجود دارند که علاوه بر داشتن این ویژگی ها، به طور منحصر به فردی زیبا هستند و با کمال میل همه دارایی خود را به ما تقدیم می نمایند. در این مقاله قصد داریم با این جزایر آشنا شویم و از این همه زیبایی خداوند حظ ببریم؛ با ما همراه شوید.

جزایر دالماسی (کرواسی)

دالماسی (Dalmatia) منطقه ای در ساحل شرقی دریای آدریاتیک در سواحل کرواسی است که با ترکیبی مجذوب کننده از سواحل افسونگر و مملو از آثار تاریخی بر جای مانده از قرون وسطی که بواسطه معماری بی نظیرش مطرح است خوش می درخشد.

سواحل این جزایر بسیار فوق العاده و زیبا هستند و در کنار مغازه های پر زرق و برق و هتل ها با امکانات عالی، مکان مناسبی برای سرگرمی و استراحت گردشگران است. آب این جزایر همچون کریستال شفاف می درخشد و جزایر دالماسی یکی از زیباترین جزایر در کشور کرواسی است.

فیجی

فیجی (Fiji) کشوری جزیره ای و در 2,000 کیلومتری جزیره شمالی نیوزیلند، در منطقه ملانزی قرار گرفته است و مرکز آن شهر سووا است. فیجی همه جاذبه های فانتزی و رویایی را در خود جای داده است؛ از سواحل شنی سفید، آب های فیروزه ای شفاف و غواصی در بین صخره های مرجانی همه و همه در فیجی به وفور یافت می گردد.

مردم این سرزمین با خوش رویی بسیار، از گردشگران میزبانی می نمایند و علاقه مندان به راحتی می توانند به ورزش های دریایی بپردازند. قدم زدن در سواحل ابریشمی این سرزمین و تماشا چشم انداز ها فوق العاده آن حس بی نظیری است و اینکه این منطقه مکان مناسبی برای سفرهای خانوادگی است و خانواده ها می توانند با گذراندن تعطیلات خود در این سواحل خاطرات تکرار نشدنی را برای خود بسازند.

جزیره کائوآئی

جزیره کائوآئی (Kauai) یکی از جزایر هشت گانه استان هاوایی آمریکا در اقیانوس آرام است که به جزیره باغ معروفیت دارد. دلیل نامگذاری به این خاطر است که جنگل های بارانی بخش اعظمی از این جزیره را به زیباترین شکل ممکن پوشانده است و آبشارهای باشکوه بسیاری در سطح جزیره وجود دارد.

در این جزیره جهتهای بسیاری برای قدم زدن وجود دارد و می توانید از زیبایی های خیره نماینده این جهت بسیار لذت ببرید. جلال و زیبایی این جزیره تنها در ساحل آن خلاصه نمی گردد بلکه صخره های مخملی آن که از فوران آتشفشان های دریایی شکل گرفته است حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

از سراسر دنیا برای تماشا این جزیره می آیند و همه دوست دارند که تجربه غواصی در کنار ماهی های گرجهتی و لاک پشت های زیبا در کنار صخره های مرجانی را تجربه نمایند.

سَنت لوسیا

سَنت لوسیا (Saint Lucia) که به جزیره عاشقانه ها معروف است کشور جزیره ای کوچکی در دریای کارائیب و در آستانه اقیانوس اطلس است. این جزیره با داشتن سواحل نرم و ابریشمی، باغ های شگفت انگیز و آب های درخشان و کریستالی در میان گردشگران معروف است.

این جزیره علاوه بر تماشای های بسیاری که دیگر جزایر کارائیب دارند تماشای های ناب و بکر بسیاری را شامل می گردد که هر کسی را به خود مجذوب می نماید.

گردشگران با تورهای بسیار می توانند از دو کوه آتشفشانی خاموش گراس (Gros) و پتیت پیتان (Petit Piton) تماشا نمایند؛ بعلاوه آبشارهای آلماس از خاص ترین ها در این جزیره است که آب های این آبشار ها سرشار از مواد معدنی است و وقتی بخار آن با بخار های آتشفشانی که در اطراف آن قرار گرفته است ترکیب می گردد تا ارتفاع بسیار زیادی بالا رفته و ظاهر و رنگ زیبایی در جزیره به وجود می آورد.

چشمه آب گرم گوگرد چشمه ای داغ است که با جریان آب، در حوضچه ای ریخته می گردد که امکان شنا در آن برای علاقه مندان وجود دارد. با همه این ویژگی ها در جزیره لوسیا می توان از آن چشم پوشید و آن را برترین جزیره ندانست؟!

کاپری (ایتالیا)

کاپری (Capri) جزیره ای کوچک واقع در خلیج ناپلس با داستان های افسانه ای بسیار است افسانه هایی که نشان از پریان دریایی دارد که برای ملوانان آواز می خواندند و آن ها را به آغوش مرگ می کشاندند.

صخره های رنگارنگ و سواحل فوق العاده به همراه غذاهای دریایی دلپذیر آن را به منطقه ای مورد توجه گردشگران تبدیل نموده است.

از تماشای های این جزیره می توان به منطقه Villa Jovis، اقامتگاه امپراتور که جاذبه ای محبوب است و بعلاوه مشهورترین جاذبه طبیعی کاپری Blue Grotto که یک غار درخشان دریایی است که هنگام وجود جز و مد، سطح آب آن تغییر می نماید و مناسب برای قایقرانی است را نام برد.

گذراندن تعطیلات در این جزیره بخصوص قدم زدن های شبانه آن در ساحل مملو از حس آرامش است.

کو فی فی (تایلند)

تایلند با داشتن جاذبه های طبیعی فوق العاده یکی از مقاصد گردشگری دنیای است. جزیره کو فی فی (Ko Phi Phi) یکی از محبوب ترین جزایر در تایلند است و با داشتن جاذبه های بسیار یک مکان عالی برای تعطیلات و سفرهای خانوادگی است.

خلیج مایا با صخره های بلند و چشم انداز های زیبا یکی از بخش های معروف این جزیره است و بعلاوه علاقه مندان می توانند به غواصی بپردازند و از زیبایی های موجود در اعماق این آب ها همچون کوسه پلنگی، والکوسه، کوسه آب سنگ و سفره ماهی دیو و از همه زیباتر صخره های مرجانی تماشا نمایند.

یکی از معروف ترین بخش های این جزیره که البته معروف ترین در تایلند است به ساحل میمون اشاره نمود که حضور میمون ها در این ساحل بسیار هیجان انگیز است و شما به راحتی می توانید به آن ها غذا دهید.

جزایر ویتساندی

جزایر ویتساندی (Whitsunday Islands) که در شرق استان کوئینزلند استرالیا قرار گرفته است نسخه ای از جزایر گرجهتی فانتزی در این کشور است که ترکیب رنگ فیروزه ای آب دریا با ساحل شنی سفید زیباترین ترکیب رنگی را در سواحل آن نشان می دهد.

جزایر مرجانی زیبا که در آب های نیلگون قرار گرفته اند مکان های بسیار مناسبی را برای غواصی بوجود آورده است. قایقرانی یکی از سرگرمیاتی است که گردشگران برای تماشا جاذبه های طبیعی این منطقه انجام می دهند.

از آنجایی که زیست بوم این منطقه بسیار شنماینده است حفاظت های بسیاری از این جزیره می گردد. یکی از محبوب ترین سواحل استرالیا که مقصد گردشگران بسیاری است ساحل نمادین وایت هون (Whitehaven) در این جزیره است.

ساردینیا (ایتالیا)

سواحل سفید شاداب، قله های ساحلی ناهموار، غذاهای خوشمزه، ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ ها و گنجینه های باستان شناسی همه و همه در جزیره ساردینیا (Sardinia) ایتالیا جمع شده است.

ساردینیا دومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است که خط ساحلی آن بسیار طویل است و سواحل شنی بی نظیری دارد. طبیعت بکر و رویایی این منطقه که همچون نقاشی در بوم است هر رنگی را در خود جای داده است و نسیم ساحلی ملایمی که می وزد فکر را به سفری پرخاطره، به مکان های دور یا به خاطرات شیرین کودکی و هر چیز خوشایندی سوق می دهد.

فعالیت های سرگرمیی مختلف و طبیعت زیبا این منطقه را به گزینه ای ایده آل برای سفر و به یکی از زیباترین جزایر تبدیل نموده است.

منبع: کجارو / planetware.com
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1376

به "زیباترین و باشکوه ترین جزایر دنیا (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین و باشکوه ترین جزایر دنیا (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید