10 شهر جادویی ترکیه

به گزارش درگ فایل، سفر به ترکیه با شهرهای غرق در تاریخ، سواحل دلربا و مناظر دیدنی اش تعطیلات شگفت انگیزی را رقم خواهد زد. از ویرانه های باستانی اش گرفته تا استراحتگاه های لوکس ساحلی دریای اژه، تنوع بی نظیر جاذبه های گردشگری، ترکیه خسته ترین مسافران را هم به وجد می آورد. با خبرنگاران همراه باشید.

10 شهر جادویی ترکیه

استانبول پایتخت دیرین امپراتوری های روم و عثمانی، جاذبه های منحصربه فردی برای هر گردشگری دارد اما امکان دیدنی اسرارآمیز ترکیه بیش از این ها است. در ادامه به زیباترین مقاصد گردشگری این کشور نگاهی می اندازیم.

10. آنکارا

آنکارا پایتخت پهناور ترکیه، از ساختمان های مدرن شهری، نهادهای دولتی و شرکت های تجاری گرفته تا دانشگاه ها و سفارت خانه های خارجی را در خود جای داده است. شاهراه ارتباطی و قطب حمل ونقل ترکیه که دقیقا در مرکز کشور و فلات آناتولی قرار گرفته و راه را برای دسترسی مسافران به سایر مناطق مهم ترکیه هموار می کند. شهری که با موزه های متعدد از جمله موزه تمدن های آناتولی حس پویایی هنر و فرهنگ را به فضای شهری اش القا می کند.

9. ماردین

نشسته بر تپه استراتژیک مشرف به دشت های بین النهرین، مرکز استان ماردین در جنوب شرقی ترکیه واقع شده است. از قدیمی ترین شهرهای این سرزمین که بیشتر از همه بدلیل تنوع فرهنگی و ساختمان های سنگی بنا شده بر سرتاسر تپه اش شناخته می شود.

8. قونیه

قونیه از قدیمی ترین شهرهای دنیا که سماع دراویش و معماری بی نظیر سلجوقی آنرا متمایز ساخته، شهری بزرگ که در فلات مرکزی آناتولی قرار گرفته است. قرن 12 و 13ام میلادی قونیه را به چشم پایتخت سلسله سلجوقی دیده است. ویرانه های به جای مانده از قصر سلجوقی و مسجد علاءالدین هم چون سایر بناهای باقی مانده از آن عصر قابل تحسین هستند.

7. آنتالیا

در امتداد خط ساحلی زیبای مدیترانه شهری بزرگ و پرجنب و جوش با هتل ها، استراحت گاه ها، کافه ها و رستوران های متعدد به گردشگران خوش آمد می گوید. مناظر دیدنی و جذاب شهر در قاب سواحل پر زرق و برق و کوه های سرسبز نقاشی شده با آثار باستانی نمایان است. از شنا و قایقرانی گرفته تا کوه نوردی و گشت وگذار آنتالیا برای هر سلیقه ای پیشنهاد منحصر بفردی دارد.

6.مارماریس

مارماریس منظره ای شگفت انگیز از کوه های پوشیده از کاج، آب های فیروزه ای، سواحلی با شن های سفید و معماری های تاریخی است. این بندر کروز واقع شده در ساحل جنوب غربی ترکیه با فرصت های استثنایی برای گشت و گذار، ورزش های آبی، ماجراجویی و غذاهای متنوع، بهشت گردشگران محسوب می شود.

5.سیده (Side)

بندر مهم در پام فیلیا باستانی که در قرن چهارم پیش از میلاد مسیح توسط اسکندر مقدونی اشغال شد تلفیقی از ویرانه های کلاسیک و اقامتگاه های تفریحی مدرن مشرف بر سواحلی با شن های سفید است که امروزه آنرا به شهری دیدنی بدل کرده است. سیده که در شبه جزیره ای کوچک واقع شده، گشت و گذارهای فوق العاده، غذاهای متنوع و گذراندن اوقات خوش شبانه را پیشنهاد می دهد. جاذبه شگفت انگیز این شهر، سایت کاوش های باستان شناسی از ویرانه های یونان و روم باستان است که شامل یک آمفی تئاتر عظیم و معابد متعدد می شود .

4. بدروم

بدروم که زمانی یکی از هفتگانه دنیا بوده در ناحیه جنوبی سواحل دریای اژه در ترکیه واقع شده است. امروزه ویرانه های باستانی اسرارآمیز، سواحل خیره کننده و استراحت گاه های صخره ای آن مردم سراسر دنیا را به سوی خود جذب می کند. سفر به بدروم بدون دیدن قلعه سنت پیتر که به نام قلعه بدروم نیز شناخته می شود کامل نمی شود. قلعه سنت پیتر در سال 1402 میلادی توسط شوالیه های رودوس بنا شده و امروزه با کاربری موزه پذیرای گردش گران است.

3.افه سوس (Ephesus)

افه سوس قرن اول پیش از میلاد، یکی از بزرگترین شهرهای امپراطوری روم باستان بود که معبد آرتمیس یکی از عجایب هفت گانه دنیا باستان مایه عظمت آن بود. حفظ ویرانه های این شهر در سایت عظیم باستان شناسی موجب شده تا افه سوس امروزه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردش گری ترکیه باشد. از جذاب ترین نقاط این شهر می توان به آمفی تئاتر عظیم، معبد هادریان و کتابخانه باشکوه سلسوس که یک بنای دوطبقه حاوی 12000 کتیبه است، اشاره کرد.

2.کاپادوکیه (Cappadocia)

کاپادوکیه واقع در آناتولی مرکزی، با چشم انداز افسانه ایش از صخره های مخروطی، قارچی شکل و قله های دودکش مانندش شناخته می شود. فرآیندهای طبیعی مانند فرسایش زمین و فوران آتشفشان ها در عهد باستان موجب شکل گیری این صخره های حیرت انگیز شده اند. از هزاران سال پیش، بشر با حفر سنگ های نرم این صخره ها و ساخت خانه ها، کلیساها و شهرهای زیرزمینی تغییرات قابل توجهی را در این چشم انداز ایجاد کرده است.

1.استانبول

شهری که روزگاری پایتخت امپراطوری روم و عثمانی بود، امروزه بزرگترین شهر ترکیه و یکی از بزرگترین شهرهای دنیا است. استانبول که در سرتاسر تنگه باریک میان آسیا و اروپا واقع شده تنها شهر دنیا است که به دوقاره تعلق دارد. معماری چشم نواز، امکان تاریخی، غذاهای متنوع، مراکز خرید و فضای اسرارآمیز آن همه و همه استانبول را به یکی از مهم ترین جاذبه های گردش گری ترکیه بدل کرده است.

منبع:touropia

منبع: کجارو
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 164

به "10 شهر جادویی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شهر جادویی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید