سرمایه گذاری 7.4 میلیارد دلاری هیوندای در آمریکا

به گزارش درگ فایل، شرکت هیوندای با سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری قصد توسعه و فراوری کارخانه خودروهای الکتریکی خود در آمریکا را دارد.

سرمایه گذاری 7.4 میلیارد دلاری هیوندای در آمریکا

به گزارش خبرنگار ، به نقل از موتور 1؛ شرکت هیوندای میخواهد 7.4 میلیارد دلار برای توسعه و ساخت خودرو های الکتریکی، هیبریدی و خودران تا سال 2025 در ایالات متحده سرمایه گذاری کند. این سرمایه گذاری شامل توسعه و ارتقای کارخانه ساخت و فراوری خودروی برقی در آمریکا است که گفته شده این اتومبیل ها از سال 2022 به بازار عرضه خواهند شد.

شرکت هیوندای هنوز جزئیات بیشتری درباره این پروژه توسعه ای اعلام نکرده، اما در قسمتی از اطلاعیه سرمایه گذاری گفته شده: هیوندای و کیا در حال آنالیز شرایط بازار و سیاست خودرو های برقی دولت ایالات متحده هستند تا برنامه مناسبی برای توسعه کارخانه ها و زیر مجموعه های خود برای توسعه تدریجی فراوری خودرو برقی در این کشور دنبال نمایند.

با توجه به برنامه محصول این شرکت، احتمالا خودروی Ioniq 6، سدانی با طراحی زیبا از این شرکت سال آینده بازار عرضه می گردد. گزارش شده که طراحی این مدل از سدان مفهومی زیبا Prophecy الهام گرفته شده است.

گفته شده که هیوندای میخواهد در توسعه زیرساخت خودرو های هیدروژنی در آمریکا سرمایه گذاری کند که شامل ایجاد و توسعه خودرویی است که خاتمه امسال به بازار می آید. این وسیله نقلیه برای نشان دادن تدارکات سفر بین انبار های داخلی و داخلی با استفاده از انرژی هیدروژن خواهد بود.

بخش دیگری از هزینه های سرمایه گذاری هیوندای، صرف توسعه فن آوری پیشرفته این شرکت که مربوط به فناوری توسعه هواپیما، رباتیک و فناوری خودران است، می گردد. است. بخشی از این امر هم صرف راه اندازی یک شرکت تابعه در واشنگتن دی سی برای راه اندازی و توسعه سیستم حمل و نقل شهری (UAM) خواهد بود.

بعضی از سرمایه گذاری ها به Boston Dynamics انجام می گردد، اگرچه هیوندای تعیین نمی نماید که با چه اندازه یا با چه مقدار تمرکز این کار طی خواهد شد. این خودروساز شرکت رباتیک را در دسامبر سال 2020 خریداری کرد. بخش دیگری از سرمایه گذاری به Boston Dynamics مربوط می گردد که در حوزه فراوری ربات فعالیت می نماید، البته هنوز هیوندای مقدار تخصیص اعتبار و هدف را تعیین نکرده است. هیوندای، این شرکت رباتیک را در دسامبر سال 2020 خریداری کرد.

هیوندای بعلاوه در حال سرمایه گذاری مشترک موسوم به Motional با شرکت فناوری تحرک Aptiv است که هدف آن تجاری سازی روبوتاکسی بدون راننده با مشارکت شرکت حمل و نقل Lyft در سال 2023 است. این شرکت هم اکنون در حال آزمایش با مدل های ویژه Ioniq 5 در جاده های عمومی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1190

به "سرمایه گذاری 7.4 میلیارد دلاری هیوندای در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 7.4 میلیارد دلاری هیوندای در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید