سریال ارباب حلقه ها گران ترین مجموعه تلویزیونی تاریخ خواهد بود

به گزارش درگ فایل، ساخت سریال ارباب حلقه ها تا به امروز برای شبکه آمازون بیش از 465 میلیون دلار هزینه داشته و فصل اول این مجموعه به گران قیمت ترین سریال در تمام دوران ها تبدیل شده است.

سریال ارباب حلقه ها گران ترین مجموعه تلویزیونی تاریخ خواهد بود

بی تردید سریال ارباب حلقه ها چشم گیرترین و مهم ترین مجموعه در حال ساخت شبکه آمازون است که می تواند به برگ برنده این سرویس در رقابت با دیزنی پلاس و نتفلیکس تبدیل گردد. آمازون در سال 2017 تنها برای دریافت حق ساخت یک مجموعه بر اساس کتاب ها و دنیای ارباب حلقه ها 250 میلیون دلار هزینه کرد و حالا بر اساس گزارش وزارتخانه اقتصاد و گردشگری نیوزلند هزینه های فراوری فصل نخست سریال ارباب حلقه ها به بیش از 465 میلیون دلار رسیده تا این مجموعه پرخرج ترین سریال تاریخ لقب بگیرد.

بعضی منابع خبری اعتقاد دارند ارباب حلقه ها حداقل تا 5 فصل ادامه پیدا خواهد نمود و برای آمازون کیفیت بیش از سقف بودجه و هزینه ها اهمیت دارد. در حال حاضر فیلم های هابیت با بودجه ساخت 745 میلیون دلاری در مجموع گران ترین فیلم های تاریخ سینما هستند تا پرهزینه ترین های دنیای فیلم و سریال مربوط به آثار اقتباس شده از کتاب های جی. آر. آر. تالکین باشد. این سه گانه با فروشی بالغ بر 2 میلیارد و 931 میلیون دلار پیروز به بازگشت سرمایه و سودآوری شده اند و آمازون امیدوار است چنین اتفاقی برای سریال در حال فراوری آن ها هم رخ بدهد.

بد نیست به آمار و ارقام ذکر شده در پایین نگاهی بیندازید تا متوجه شوید چرا هزینه ساخت ارباب حلقه ها سر به فلک کشیده است؛

  • شبکه HBO برای ساخت فصل آخر بازی تاج و تخت به عنوان گران ترین فصل از یک مجموعه فانتزی تا پیش از ساخت ارباب حلقه ها، تنها 90 میلیون دلار هزینه نموده است.
  • ساخت فصل اول مندلورین برای دیزنی حدود 100 میلیون دلار هزینه داشت.
  • با توجه به گزارش ها، برای فراوری هر قسمت از سریال های دیزنی و مارول حدود 25 میلیون دلار هزینه می گردد و با این اوصاف برای ساخت مینی سریال 9 قسمتی وانداویژن حداکثر 225 میلیون دلار خرج شده است.
  • با احتساب نرخ تورم، برای ساخت تمام جزایر فیلم دنیای آب به کارگردانی کوین رینولد تقریبا 300 میلیون دلار هزینه شده است. این فیلم در سال 1995 با بودجه چشمگیر 175 میلیون دلاری ساخته شده بود.
  • دولت آمریکا برای اکتشافات قمری (پژوهش پیرامون قمر ماه) 451 میلیون دلار بودجه در نظر گرفته که از هزینه ساخت فصل اول ارباب حلقه ها کمتر است!

مجموع خالص دارایی شرکت آمازون در سال 2020 بیش از 321 میلیارد دلار اعلام شده و با توجه به گزارش ها، فقط سرویس آمازون پرایم در سال 2018 بالغ بر 14 میلیارد دلار درآمد داشته که این آمار و ارقام به خوبی نشان می دهند صرف 400 تا 500 میلیون دلار برای ساخت یک سریال توسط چنین شرکتی چندان سخت نیست. باید این نکته را هم مد نظر داشت که هزینه های ساخت فصل های بعدی ارباب حلقه ها به مراتب کاهش خواهد یافت؛ زیرا بعضی از لباس ها، لوکیشن ها و بناهای ساخته شده در ادامه داستان هم استفاده می شوند و آمازون لازم نیست برای آن ها هزینه ای پرداخت کند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1024

به "سریال ارباب حلقه ها گران ترین مجموعه تلویزیونی تاریخ خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال ارباب حلقه ها گران ترین مجموعه تلویزیونی تاریخ خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید