سورپرایز فوق حرفه ای راگبی بازان در لیگ

به گزارش درگ فایل، سرپرست فدراسیون راگبی گفت: سطح مسابقات لیگ راگبی مردان به حدی بالا و دور از انتظار بود که در صورت توجه مسئولین به این رشته می توانیم روی حضور ایران در المپیک نیز حساب باز کنیم.

سورپرایز فوق حرفه ای راگبی بازان در لیگ

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، مهدی حسینی در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی از رقابت های لیگ راگبی مردان اظهار کرد: این رقابت ها با حضور 14 تیم و با شرکت بیش از 200 ورزشکار در مجموعه ورزشی شیرودی برگزار گردید که سطح مسابقات به حدی بالا بود که تصور برگزاری چنین رقابت هایی با این کیفیت را نداشتیم و واقعا از بازی آنها در شوک بودیم.

وی گفت: با وجود این که هر سال شاهد برگزاری رقابت های لیگ راگبی هستیم اما سال جاری کیفیت مسابقات بالاتر و بازیکنان حرفه ای تر بازی می کردند که این مساله می تواند آینده خوبی را برای راگبی ایران رقم بزند.

حسینی با اشاره به جوانگرایی در بیشتر تیم های باشگاهی راگبی، اظهار داشت: یکی از نکات مهم این دوره از رقابت های لیگ راگبی حضور بازیکنان جوان با میانگین سنی 19 تا 20 سال در بیشتر تیم های شرکت نماینده بود در حالی که میانگین سنی بازیکنان تیم ملی شاید به 35 سال نیز برسد. حضور بازیکنان جوان نوید خوبی برای راگبی ایران است و این امیدواری وجود دارد که در چند سال آینده جزو 4 تیم برتر آسیا باشیم.

سرپرست فدراسیون راگبی اضافه نمود: با توجه به المپیکی بودن این رشته در صورتی که راگبی مورد توجه و حمایت مسوولین ورزش قرار بگیرد در آینده می توانیم روی حضور ایران در المپیک حساب باز کنیم. کوشش بر این است که با جوانگرایی تیم ملی جایگاه خود را در آسیا پررنگ تر کنیم و با دعوت از باشگاه های آسیا میزبان برگزاری رقابت های بین المللی راگبی در ایران باشیم.

حسینی بعلاوه با اشاره به جذب مربی خارجی برای تیم ملی راگبی، اظهار داشت: برای توسعه و پیشرفت این رشته در صورت امکان سعی داریم در کنار سرمربی تیم ملی از وجود یک مربی خارجی نیز بهره مند شویم تا کم کم بتوانیم مسیر حضور تیم راگبی ایران در المپیک را فراهم کنیم.

وی از اعزام تیم راگبی به مسابقات جام دوحه در مهرماه اطلاع داد و گفت: این جام از اهمیت بالایی برخوردار است و شرایط راگبی ایران در این جام تعیین می گردد. البته برای حضور هر چه قویتر در این مسابقات سعی داریم تیم ملی را جوان کنیم تا جایگاه خود را از چهارمی مسابقات آسیاترافی تا نایب قهرمانی ارتقاء دهیم.

سرپرست فدراسیون راگبی در پاسخ به این پرسش که آیا نفرات برتر رقابت های لیگ راگبی مردان به تیم ملی دعوت خواهند شد یا خیر؟ گفت: برای این که بتوانیم تیم خوبی را از نظر فنی و مهارت های روانی راهی دوحه کنیم نفرات برتر رقابت های لیگ به اردوی تیم ملی دعوت می شوند که این نفرات در چند مرحله اردو مورد ارزیابی قرار می گیرند و در نهایت برترین ها به جام دوحه اعزام خواهند شد.

وی در سرانجام از برگزاری رقابت های لیگ راگبی زنان از چهارشنبه این هفته به مدت 2 روز در مشهد مقدس اطلاع داد و اظهار کرد: همان طور که شاهد بازی حرفه ای و دور از انتظار از مردان بودیم امیدوارم در بخش زنان نیز مسابقات باکیفیت خوب و بالایی برگزار گردد.

به گزارش ایسنا، اولین دوره لیگ راگبی 7 نفره طی 3 روز در استادیوم شهید شیرودی برگزار گردید که تیم پسران شیراز توانست در یک ملاقات نفس گیر با نتیجه 31 بر 7 خراسان ب را شکست دهد و قهرمان این دوره از مسابقات گردد.

بعلاوه آتشنشانان توانستند با نتیجه 26 بر صفر داتیس را شکست دهند تا جایگاه سوم این مسابقات را کسب نمایند.

نتایج سرانجامی این مسابقات به توضیح ذیل است:

پسران شیراز (مقام اول)

خراسان ب (مقام دوم)

آتشنشانان (مقام سوم)

داتیس (مقام چهارم)

آذربایجان (مقام پنجم)

قم (مقام ششم)

کنگره تهران (مقام هفتم)

خراسان الف (مقام هشتم)

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1402 بروزرسانی: 17 تیر 1402 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1693

به "سورپرایز فوق حرفه ای راگبی بازان در لیگ" امتیاز دهید

1 کاربر به "سورپرایز فوق حرفه ای راگبی بازان در لیگ" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سورپرایز فوق حرفه ای راگبی بازان در لیگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید