عزت یک ملت عظیم نباید پشت مرز های ارمنستان به حراج گذاشته گردد

به گزارش درگ فایل، روزنامه اطلاعات نوشت: پرسش هایی هست که به رغم سخنان مطول مسئولان، کماکان پاسخ قانع کننده ای از نظر افکار عمومی نگرفته است.

عزت یک ملت عظیم نباید پشت مرز های ارمنستان به حراج گذاشته گردد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

فی المثل اینکه چرا واکسیناسیون در کشور این میزان کُند و عقب است؟ اینکه چرا واکسن به میزان کافی وارد نمی گردد؟ اینکه چرا به جای فراوری انبوه یک واکسن داخلی، تا به حال 7 نوع واکسن ساخته ایم که هنوز مردم از آن بهره ای نبرده اند؟ اینکه چرا چین با 1.4 میلیارد جمعیت 62 درصد مردمش را واکسن زده و برزیل 214 میلیونی 40 درصد جمعیتش را واکسن زده و همین کنار گوش ما ترکیه 85 میلیونی 58 درصد مردمش را واکسینه نموده و ما که 7 نوع واکسن داخلی ساخته ایم و دست کم 4 نوع واکسن خارجی وارد نموده ایم تا دیروز طبق آمار رسمی وزارت بهداشت فقط 5ر2 درصد جمعیت را واکسینه نموده ایم؟ اینکه آیا دو جریان قدرتمند هوادار واردات و هوادار فراوری داخل حضور دارند و هر یک منافعی در به کرسی نشاندن استدلال خود دارند؟

اگر پاسخ عمده پرسش های فوق تحریم باشد، خود دو ابهام جدید می آفریند. اول اینکه بار ها اعلام شده که دارو و ملزومات پزشکی درفهرست تحریم نیست و دوم اینکه اگر تحریم است پس این محموله های واکسن وارداتی که دست کم از 4 کشور وارد شده اند، چگونه وارد شدند؟

هر بار که موج جدیدی از کرونا برمی خیزد، این پرسش ها نیز با موج تازه ای برمی خیزد و دست به دست می گردد و اذهان بی اعتماد مردم را آزار می دهد، اما تقریباً هیچ شرح قانع نماینده ای از سوی مسئولان امر داده نمی گردد. درست است که کشور با تحریم روبرو است و کمبود ارز دارد، اما ایران این قدر فقیر نشده است که پول واردات واکسن کرونا که امروز از نان شب واجب تر است را نداشته باشد. کشور هایی که هیچ گونه واکسن داخلی فراوری ننموده اند مانند ترکیه یا ارمنستان، امروز بیش از نیمی از جمعیتشان را واکسینه نموده اند و ملت ما که بعد از چین در زمره اولین ملت هایی است که درگیر این ویروس مخوف شده است و لاجرم دولت نیز باید در زمره اولین دولت هایی باشد که در پی تأمین انبوه واکسن می بود، متأسفانه اینک بیم جان دارد و گروه گروه پشت مرز های ارمنستان می رود تا از سهم توریستی واکسن های آن کشور نصیبی ببرد.

یک هزارم جمعیت کشور طی یک سال و نیم اخیر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند. آن ها پدران و مادران و خواهران و برادران و فرزندان ما بوده اند. طی این مدت به طور میانگین هر سه ماه یکبار، موجی بلند از این بیماری برمی خیزد و همچون سونامی جمعی از عزیزان ما را با خود می برد. دولت موظف است و دولت ها موظفند، بیش از آنچه به افزایش جمعیت و زاد و ولد توجه نمایند، به حفظ جمعیت موجود اهتمام ورزند. بیش از آنچه به فراوری واکسن و عزت و افتخار آن چشم بدوزند به زمان در حال از دست رفتن و جان های در حال پرپرشدن توجه نمایند. فراوری واکسن داخلی البته افتخارآور و غرورآفرین است، اما در هنگامه ای که خانه ای آتش می گیرد، صاحبخانه تا اختراع وسیله ای جدید برای اطفای حریق صبر نمی نماید. اول به هر قیمت ممکن آتش را مهار می نماید و بعد به فکر ساختن وسایل جدید اطفا می افتد. اینجا هر دقیقه به قیمت جان آدمیان می گذرد و هنگام صبوری نیست. عزت و کرامت یک ملت عظیم نباید پشت مرز های ارمنستان به حراج گذاشته گردد. مگر این همان کرامتی نیست که مسئولان از بام تا شام درباره آن سخن می سرایند؟

منبع: فرارو
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1125

به "عزت یک ملت عظیم نباید پشت مرز های ارمنستان به حراج گذاشته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزت یک ملت عظیم نباید پشت مرز های ارمنستان به حراج گذاشته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید