تور ارزان دبی: فرانسه در پی امضای قرارداد نظامی در جریان سفر ماکرون به امارات است

به گزارش درگ فایل، دو منبع به رویترز گفتند محتمل است ابوظبی حدود 60 جنگنده رافال از فرانسه خریداری کند اما آنها اشاره کردند که ممکن است این توافق انجام نشود.

تور ارزان دبی: فرانسه در پی امضای قرارداد نظامی در جریان سفر ماکرون به امارات است

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، فرانسه امروز آدینه توافقات بزرگی با امارات امروز به امضا خواهد رساند.

رویترز به نقل از دو منبع اطلاع داد فرانسه که امروز با امارات توافقنامه های بزرگی امضا می نماید، احتمالا قراردادی به ارزش میلیاردها دلار برای فروش جنگنده های رافال به امارات نیز امضا خواهد نمود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه طی سفری دو روزه امروز به امارات، قطر و عربستان می رود و این سفر در زمانی انجام می گردد که بعضی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نسبت به تمرکز امریکا بر منطقه ابراز شک و تردید نموده اند.

دو منبع به رویترز گفتند محتمل است ابوظبی حدود 60 جنگنده رافال از فرانسه خریداری کند اما آنها اشاره کردند که ممکن است این توافق انجام نگردد.

در همین رابطه انور قرقاش مشاور دیپلماتیک رئیس امارات متحده عربی پیش از سفر ماکرون به امارات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ابوظبی جنگنده رافال خریداری می نماید یا خیر، گفت: نمی خواهم هدیه کریسمس رئیس جمهور را خراب کنم.

از طرفی دیگر ریاست جمهوری فرانسه نیز از تایید یا رد این قرارداد خودداری کرد.

منابع دفاعی می گویند که رافال جایگزین ناوگان میراژ 2000خواهد شد و بعید است جایگزینی برای جت های جنگنده F-35 آمریکا گردد.

یک نشریه فرانسوی روز 19 نوامبر از مذاکرات میان طرفین درباره خرید 30 تا 60 جنگنده که قرارداد آن در جریان سفر ماکرون به امارات به امضاء خواهد رسید، اطلاع داده بود.

گفتنی است ماکرون روابط خوبی با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی دارد و دو کشور سرمایه گذاری های مشترکی دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1337

به "تور ارزان دبی: فرانسه در پی امضای قرارداد نظامی در جریان سفر ماکرون به امارات است" امتیاز دهید

386 کاربر به "تور ارزان دبی: فرانسه در پی امضای قرارداد نظامی در جریان سفر ماکرون به امارات است" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: فرانسه در پی امضای قرارداد نظامی در جریان سفر ماکرون به امارات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید