تور ایتالیا: فرانسه دو مجسمه مرمر را به کشور ایتالیا بازگرداند

به گزارش درگ فایل، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، فرانسه دو مجسمه مرمر را به کشور ایتالیا بازگرداند.

تور ایتالیا: فرانسه دو مجسمه مرمر را به کشور ایتالیا بازگرداند

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

یک مجموعه دار انگلیسی مجسمه دو فرشته بالدار قرن هفدهمی را که دو دهه پیش از یک عتیقه فروشی خریده بود به پلیس هنر ایتالیا بازگرداند.

دایره هنر کاربینیری ایتالیا می گوید این مجموعه دار که نامش فاش نشده در صدد فروش این دو فرشته مرمر در یک مغازه عتیقه فروشی در آوینیون فرانسه بود و قصد داشت پس از آن فرانسه را به مقصد پرتغال ترک کند تا اینکه پلیس هنر فرانسه این دو مجسمه را به عنوان کالای مسروقه شناسایی کرد.

به گفته پلیس ایتالیا مجسمه این دو فرشته روز 13 دسامبر سال 1989 از کلیسای سن سباستین در شهر گواردیا سن فراموندی واقع در شمال شرق ناپل دزدیده شدند. ظاهرا مجموعه دار انگلیسی صاحب این آثار از دزدی بودن آنها اطلاعی نداشته و بدون هیچ مقاومتی پیشنهاد بازگرداندن آنها را داده است.

این دو مجسمه عتیقه طی مراسمی در سفارت فرانسه به ایتالیا بازگردانده شدند.

کاربینیری ایتالیا در بیانیه ای اذعان کرد پس از آنکه زمین لرزه 1980 ایرپینیا بخش عظیمی از جنوب ایتالیا را با خاک یکسان کرد، کلیساهای این منطقه مورد دستبردهای متعدد قرار گرفتند. بتازگی دو مجسمه مرمر مشابه که در لیست کالاهای مسروقه ایتالیا بودند، در یک عتیقه فروشی در میلان کشف و به کلیسای مربوطه در گواردیا سن فراموندی بازگردانده شدند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1294

به "تور ایتالیا: فرانسه دو مجسمه مرمر را به کشور ایتالیا بازگرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: فرانسه دو مجسمه مرمر را به کشور ایتالیا بازگرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید