فعالیت های مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه حضرت معصومه (س) قم برای دانشجویان در ایام کرونا

به گزارش درگ فایل، رئیس مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه حضرت معصومه (س) قم از اقدامات این کانون برای حفظ آرامش روانی دانشجویان در ایام کرونا اطلاع داد و گفت: باید به فکر بحران های روانی در دوران پساکرونا باشیم و برای آن برنامه ریزی کنیم.

فعالیت های مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه حضرت معصومه (س) قم برای دانشجویان در ایام کرونا

الهام فتحی، رئیس مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه حضرت معصومه (س) قم در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره با اقدامات و عملکرد این مرکز با همکاری همیاران سلامت و روان دانشگاه در برخورد با کرونا گفت: اولین گام ما در روز های اولیه شیوع ویروس، تهیه بسته های بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد غذایی سالم بود که با همکاری ریاست دانشگاه خریداری و در بین دانشجویان خوابگاهی توزیع شد.

فتحی اضافه نمود: مرحله بعدی، حضور کارشناس بهداشت در خوابگاه های دانشگاه برای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با علائم کرونا و کاهش استرس آن ها بود. دانشجویان کانون همیاران در این بازه زمانی بسیار فعال بودند و با راه اندازی کارگاه مجازی مدیریت استرس و تهیه بروشور و نشریه با به کارگیری مکانیزم طنز به افزایش آگاهی و تزریق روحیه در میان دانشجویان می پرداختیم.

استاد دانشگاه حضرت معصومه (س) قم تاکید نمود: همچنین کانال مرکز مشاوره و بهداشت راه افتاد که سوالات بهداشتی و روانی دانشجویان در آنجا مطرح می شد و مختصصان به آن پاسخ می دادند. تقریبا از همان روز های اول مشاوره تلفنی و آنلاین راه اندازی شد و چه همکاران، دانشجویان و حتی خانواده های شان می توانستند با تماس با این سامانه مسائل روانی و بهداشتی خود را بیان نمایند.

وی عنوان نمود: اعضای کانون همیاران سلامت، ایده های خوبی در این زمینه ارائه دادند و با برگزاری مسابقات گوناگون کوشش به حفظ امنیت روانی دانشجویان داشتند. همچنین با شناسایی خانواده دانشجویانی که به کرونا مبتلا شده اند با یاری دیگر اساتید به یاری های اقتصادی و روانی برای اعضای خانواده بپردازیم.

فتحی در سرانجام گفت: نزدیک به 70 نفر از دانشجویان در کانون همیاران سلامت عضو هستند و در نظر داریم برای روز های آینده نیز اقداماتی داشته باشیم. باید به پیامد های این بیماری در دوران پساکرونا بیندیشیم. طبیعتا با بحران روانی تازه ای روبرو خواهیم شد که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 355

به "فعالیت های مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه حضرت معصومه (س) قم برای دانشجویان در ایام کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه حضرت معصومه (س) قم برای دانشجویان در ایام کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید