فعالیت 40 شرکت در مرکز رشد دانشگاه یزد ، شتاب دهنده سندبار؛ میزبان فناورانی که به بلوغ فراوری نرسیده اند خبرنگاران

به گزارش درگ فایل، رئیس مرکز رشد دانشگاه یزد گفت: در پردیس فناوری دو شتابدهنده داریم و دانشجویانی که برای راه اندازی کار و فراوری ایده هایشان هنوز به بلوغ نرسیده اند، با مراجعه به این دو شرکت هدایت شده و با برنامه ریزی اصولی وارد این جهت می شوند.

فعالیت 40 شرکت در مرکز رشد دانشگاه یزد ، شتاب دهنده سندبار؛ میزبان فناورانی که به بلوغ فراوری نرسیده اند خبرنگاران

احمدرضا فقیه خراسانی، رئیس پردیس فناوری دانشگاه یزد در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در مورد اقدامات این مرکز گفت: ما جزو دانشگاه هایی هستیم که از 8 سال گذشته با در نظر دریافت ایده تبدیل شدن به یک دانشگاه کارآفرین در حال حرکت هستیم و این امر در پردیس فناوری دانشگاه یزد به ظهور رسیده است.

فقیه خراسانی اظهار کرد: اکوسیستم فناوری طراحی شده در دانشگاه یزد، تقریبا تمام اجزای مورد احتیاج مثل کارگاه نوآوری که در آن به برگزاری جلسات در بین دانشجویان برای آموزش عملی و یا تشویق کارآفرینی به آن ها می پردازد و همچنین تشویق مادی و معنوی برای ثبت ایده و اختراع دانشجویان را دارد. به همین منظور برای یاری اقتصادی در چهار سقف مختلف یاری های نقدی را برای پیاده سازی ایده های دانشجویی پرداخت می کنیم، تا نمونه حداقلی را طراحی نمایند.

رئیس مرکز رشد دانشگاه یزد ادامه داد: در پردیس فناوری دو شتابدهنده داریم: شتاب دهنده شرکت های پیشگامان و سندبار که توسط بخش خصوصی مدیریت می شوند؛ دانشجویانی که برای راه اندازی کار و فراوری ایده هایشان هنوز به بلوغ نرسیده اند، با مراجعه به این دو شرکت هدایت شده و با برنامه ریزی اصولی وارد این جهت می شوند.

وی گفت: به صورت کلی 40 شرکت در مرکز رشد دانشگاه یزد مستقر هستند که بیشترا توسط اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه یزد اداره می شوند.

فقیه خراسانی یادآور شد: همچنین از شرکت هایی که عضو هیات علمی هستند، اما به هر دلیلی نمی توانند در فرایند پذیرش پارک شرکت نمایند و در راستای رشد علمی به این مرکز یاری برسانند، خدمات استقرار را ارائه خواهیم داد. معاونت علمی دانشگاه نگاه ویژه ای به حمایت از فناوران دارد و تا کنون سه خوابگاه سابق را بازسازی نموده و در اختیار شرکت های مستقر در مرکز رشد قرار داده است.

رئیس مرکز رشد دانشگاه یزد گفت: اگر بخواهم به نقاط روشنی که توسط فناوران ایجاد شده بپردازم، باید به شرکت پارسی جو که یکی از موتور های جستجو مانند گوگل بوده و از شرکت های مطرح مستقر در مرکز است، اشاره کنم. بیشتر شرکت های مرکز رشد دانشگاه یزد در حوزه آی تی و فنی مهندسی مشغول به کار هستند.

وی در انتها تاکید نمود: البته به تازگی به رشته های علوم انسانی نیز ورود نموده و شرکت هایی با رویکرد های این چنینی را پذیرش می کنیم. نباید این نکته را نادیده بگیریم که در علوم انسانی حوزه های جدیدی داریم که محصول محور نیست و مرز بین پژوهش وفناوری در این رشته، مرز نزدیک و باریکی است؛ برای مثال به فعالیت شرکت های علوم شناختی، شرکت های فعال در حوزه مارکتینگ و منابع انسانی اشاره می کنم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 993

به "فعالیت 40 شرکت در مرکز رشد دانشگاه یزد ، شتاب دهنده سندبار؛ میزبان فناورانی که به بلوغ فراوری نرسیده اند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 40 شرکت در مرکز رشد دانشگاه یزد ، شتاب دهنده سندبار؛ میزبان فناورانی که به بلوغ فراوری نرسیده اند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید