محسن خلیلی ؛ مرد پایداری و سازگاری برای صنعت ایران

به گزارش درگ فایل، پرواز آدمی و جامعه انسانی به سوی پیشرفت و آبادانی و استیلا بر طبیعت با دو بال دانش و تجربه ممکن شده است. تجربه ها یا به خود ادمی برمی گردد یا به دوستان و همکاران و سایر افراد جامعه. بدیهی است هر ادمی از رفتار کسانی که با او در تعامل قرار گرفته است بیشتر و زودتر می آموزد تا اینکه بخواهد دانش و تخصص انباشت شده خود را به کار گیرد. درس دریافت از شخصیت های دارای سلوک ممتاز و برجسته و کسانی که رفتارهایشان با دیگران به تعالی منجر می گردد یک اتفاق همیشگی است و البته این را می توان در سطح جامعه نیز دید.

محسن خلیلی ؛ مرد پایداری و سازگاری برای صنعت ایران

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

شانس و اقبال و خود را در راه سعادت قرار دادن نیز در کسب و کار و زند گی ادمی اثر دارد. من از جمله افراد خوش شانسی بودم که دو دهه است با شخصیت ارجمند و خوش نامی مثل مهندس محسن خلیلی، از پیشکسوتان صنعت ایران آشنا شده ام. همکاری با این صنعتگر اصیل و دارای برند ایران درس های قابل اعتنایی برای کسب وکار و به ویژه در سلوک با دیگران برایم داشته و دارد.

یکی از درس های بزرگی که مهندس خلیلی برای دیگران داشته است درس سازگاری است. برخلاف این باورهای نادرست که سازگاری را همان سازشکاری می دانند و آن را نشانه ضعف و شکست معرفی می نمایند، تجربه جوامع بشری و تجربه افراد کامیاب نشان می دهد سازگاری و سازگار شدن با صیانت از ارزش های انسانی و شخصیت با ثبات از خصلت های ممتاز است.

باورمندان به سازگاری نیک می دانند دیدگاه تزاحم و تضاد از ضعف، نادانی، خشم و کینه سرچشمه می گیرد که هرکدام از اینها توانایی منفی قابل توجهی برای تخریب دارند. برعکس اما دیدگاه سازگاری بر عناصری مثل مدارا، مهربانی، پایداری و بردباری در برابر سختی ها مثل هم افزایی نیروها برای عبور دادن آدمی و جامعه از بدبختی به سوی خوشبخی است.

سازگارسازی خصلت ارزشمند مهندس خلیلی در برخورد با همکاران و نیروهای دیگر و به ویژه مدیران نهاد دولت در همه دوره های زندگی و کاری ایشان بوده است. این هنر مهندس خلیلی است که توانسته در اوج تاخت و تاز دیدگاه تزاحم و تضاد با صنعت، نهاد نیرومندی مثل انجمن مدیران صنایع را در زمستان سال 1358 با همراهی یاران و دوستانش تأسیس کند.

ویژگی ممتاز و منحصر به فرد سازگارسازی در این صنعت گر اصیل است که تأسیس و راه اندازی تشکل های کارفرمایی و صنعتی را ممکن نموده است. همین خصلت است که راه را برای جمع شدن فعالان مالی و اقتصاددانان برای کاستن از سختی های صنعت گران در دوره های گوناگون باز نموده است. سازگارسازی همراه با ایستادگی بر سر ارزش ها بوده و هست که مهندس خلیلی و دوستانش را به جایی رساند که مانع از ادامه و تشدید مصادره ها در اواخر دهه 1350 شد و راه را برای تصحیح و تلطیف برخورد دولت و نهادهای کارگری با کارفرمایان باز کرد. راه سازگاری راه خوشبختی است و با سازگاری صنعت پایدار می گردد و رشد آن شتاب می گیرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 22

به "محسن خلیلی ؛ مرد پایداری و سازگاری برای صنعت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محسن خلیلی ؛ مرد پایداری و سازگاری برای صنعت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید