مرسدس بنز 300 SEL تیونینگ آیکان با پیشرانه LS9 معرفی گردید

به گزارش درگ فایل، بدون شک مرسدس بنز 300 SEL، یکی از مجذوب کننده ترین خودروهای کلاسیک و یکی از محبوب ترین مرسدس بنزهای تاریخ به شمار می رود. مرسدس بنز W109 یکی از مدل های بسیار شایسته این شرکت خودروساز بوده و طرفداران قدیمی این شرکت خاطرات بسیار خوبی به ویژه با مدل های مجهز به پیشرانه هشت سیلندری آن دارند. یکی از پرطرفدارترین مدل ها، Red Pig بود که در مدت بسیار کوتاهی مورد توجه علاقه مندان نهاده شد و از پیشرانه قدرتمند AMG بهره می برد.

مرسدس بنز 300 SEL تیونینگ آیکان با پیشرانه LS9 معرفی گردید

در حال حاضر به سختی می توان یک Red Pig فروشی پیدا کرد. در این رابطه باید اشاره کنیم که مرسدس بنز سال گذشته یک نسخه الهام گرفته از Red Pig را طراحی کرد تا زیبایی های این مدل را بار دیگر به رخ هواداران و علاقه مندان بنز بکشد. به همین دلیل، شرکت تیونر آیکان در نوترین پروژه تیونینگ خود تصمیم به بازسازی مرسدس بنز 300 SEL سال 1971 گرفته و مدل نهایی آن را در نمایشگاه SEMA 2022 در معرض دید همگان قرار داده است.

این تیونر لس آنجلسی، با به روزرسانی مرسدس بنز 300SEL خاطرات بسیار زیادی را برای علاقه مندان زنده نموده است. فضای درون کابین این خودرو با الهام از مواد اولیه و عناصر به کار رفته به وسیله مرسدس، پیشرفته است. تریم های چوبی نیز بازسازی شده اند. کنسول میانی مورد بازطراحی قرار گرفته، اما این شرکت دست به طراحی پشت آمپر بنز 300SEL نزده و نسخه فابریک آن را در این خودروی نوستالژیک حفظ نموده است. شرکت تیونر آیکان روی سیستم پخش این خودرو این نیز هیچ بازطراحی را اعمال ننموده و صرفاً تعدادی قابلیت نو نظیر بلوتوث، ساب ووفر دوگانه و آمپلی فایر به آن اضافه شده است.

این شرکت تیونینگ برای حفظ ظاهر قدیمی این خودرو، هیچگونه تغییری را روی طراحی آن ایجاد ننموده و همه قطعات به صورت فابریک کرومی و ضد زنگ هستند. رینگ های آلومینیومی به وسیله EVOD ماشین کاری و آماده می شوند و ظاهر پتینه ای قدیمی دارند. مرسدس بنز SEL 300 تیونینگ آیکان از فریم آرت موریسون، سیستم تعلیق قابل تنظیم کویل اوور در هر چهار چرخ و سیستم تعلیق مستقیم عقب، بازوهای کنترلی توبولار، دیفرانسیل آرت موریسون دانا 60 IRS و یک سیستم اگزوز دوتایی ضد زنگ با هدرزهای دست ساز ساخته شده به وسیله Deeds Performance بهره می برد.

یکی از جالب ترین بخش های این خودرو، بهره گیری از پیشرانه LS9 جنرال موتورز بوده که به عنوان جایگزین پیشرانه مرسدس بنز درون کاپوت این خودرو جای گرفته است. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در خصوص قدرت و گشتاور فراوریی این پیشرانه منتشر نشده، اما پیشرانه LS9 یک موتور 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپر شارژ بوده که در شورولت کوروت C6 ZR1 هم مورد استفاده قرار گرفته و می تواند 638 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. باید اشاره کنیم که این پیشرانه به یک گیربکس اتوماتیک 4L85-E، که به طور معمول برای کامیون ها و شاسی بلندها استفاده می گردد، متصل است .

مرسدس بنز 300 SEL تیونینگ آیکان در نمایشگاه تیونینگ SEMA 2022 رونمایی شده و علاقه مندان می توانند این خودروی خاطرانگیز را با قیمت پایه 450 هزار خریداری نمایند.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 آبان 1401 بروزرسانی: 13 آبان 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1587

به "مرسدس بنز 300 SEL تیونینگ آیکان با پیشرانه LS9 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز 300 SEL تیونینگ آیکان با پیشرانه LS9 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید