معترضان فرانسوی ماکرون را هو کردند

به گزارش درگ فایل، رئیس جمهور فرانسه شب گذشته در میان سیلی از فریاد های اعتراضی و هو کردن های معترضان مجبور شد به سرعت سالن تئاتر در فرانسه را ترک کند.

معترضان فرانسوی ماکرون را هو کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه شب گذشته (آدینه) به دنبال اعتراضات شدید مردم کشورش مجبور به ترک سالن تئاتر پاریس شد.

بنا به گزارش شبکه اسکای نیوز، علیرغم آنکه نیرو های امنیتی کوشش کردند تا مانع از ورود معترضان شوند، گروهی از معترضان پیروز به ورود به ساختمان تئاتر پاریس شدند و شعار سر می دادند: ماکرون استعفا دهد.

جمعی از معترضان فرانسوی غروب آدینه مقابل سالن تئاتر بوف نورد که ظاهراً ماکرون به همراه همسرش برای تماشای یک نمایش در آنجا حضور یافته بود، تجمع کردند.

گروهی از معترضان با ورود به ساختمان تئاتر، شعار می دادند: ماکرو، استعفا کن، ما اینجاییم و حتی اگر ماکرون نخواهد بازهم ما اینجاییم.

طبق این گزارش، سپس خودروی مشکی رنگی که ظاهراً حامل رئیس جمهور فرانسه بود، به سرعت در میان سیلی از فریاد های اعتراضی و هو معترضان، محل را ترک کرد.

این رخداد در چهل و چهارمین روز از اعتصاب های سراسری مردم فرانسه علیه طرح دولت ماکرون در مورد تغییر قوانین بازنشستگی صورت گرفت.

گزارش رسانه های محلی حاکی از آن است که روز آدینه، معترضان ورودی موزه لوور فرانسه را مسدود کردند و در پی آن این موزه تعطیل شد. بعضی از کارکنان موزه نیز در میان معترضان شعار می دادند: مونالیزا در اعتصاب است. لئوناردو هم در اعتصاب است.

روز گذشته برای اولین بار از زمان شروع اعتصاب های خطوط ریلی فرانسه و اعتراضات علیه قانون بازنشستگی در سراسر فرانسه در پنجم دسامبر (14 آذرماه)، موزه لوور و نمایشگاه لئوناردو داوینچی به طور کامل تعطیل شد.

تعداد زیادی از معترضان نیز به دفاتر اتحادیه تجاری سی اف دی تی که از تغییر قوانین بازنشستگی فرانسه نفع می برد، حمله بردند و بعضی معترضان با خواندن سرودهایی، رهبر این اتحادیه را مسخره کردند.

اتحادیه های تجاری و کارگری فرانسه خواسته اند که آدینه هفته آینده، هفتمین دور از راهپیمایی های خیابانی در سراسر فرانسه برگزار گردد، زیرا در آن روز قرار است طرح جنجالی بازنشستگی به کابینه فرانسه ارائه گردد.

چندین هفته اعتصاب و اعتراضات به مختل شدن فعالیت های بخش حمل و نقل عمومی، مدارس، بیمارستان ها، دادگاه ها و حتی سالن های اپرا و برج ایفل منجر شده است.

دفتر نخست وزیری فرانسه اوایل هفته گذشته خاطرنشان کرد که اداره حمل و نقل عمومی فرانسه از شروع اعتصاب های سراسری فرانسه تا به امروز متحمل ضرر 852 میلیون پوندی شده است.

ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه روز شنبه هفته گذشته در نامه ای به اتحادیه های کارگری، اعلام آمادگی کرد که در صورت پذیرش بعضی از شروط توسط معترضان، از افزایش دو ساله سن بازنشستگی به 64 سال صرفنظر کند.

دولت فرانسه با این توجیه که نظام بازنشستگی در این کشور بیش از حد پیچده و ناکارآمد است، میخواهد نظام یکپارچه ای حاکم کند که به ادعای پاریس می تواند کارایی بیشتری داشته باشد. منتقدان، اما می گویند این طرح سن بازنشستگی را افزایش داده و میزان مستمری بازنشستگان را کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 110

به "معترضان فرانسوی ماکرون را هو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان فرانسوی ماکرون را هو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید