ممنوعیت تجمع برای جشن نیمه شعبان در هشترود

به گزارش درگ فایل، خبرنگاران/آذربایجان شرقی فرماندار هشترود گفت: با توجه به شیوع کرونا در هشترود، هر گونه تجمع برای برگزاری جشن نیمه شعبان در شهرستان ممنوع بوده و با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

ممنوعیت تجمع برای جشن نیمه شعبان در هشترود

امین امینیان در چهاردهمین جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اظهار کرد: متاسفانه فرایند شیوع کرونا در هشترود رو به رشد بوده و مردم باید بیش از پیش به مسائل بهداشتی توجه داشته باشند و با ماندن در خانه به قطع زنجیره این بیماری یاری نمایند.

وی افزود: اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشده و هشدارهای ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد توجه نباشد، شاهد تلفات انسانی بیشتری در سطح شهرستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: از اداره صمت میخواهم مغازه هایی را که درب هایشان را به صورت نیمه باز نگه داشته و هشدارها را جدی نمی گیرند، به مدت یک ماه پلمب نمایند.

به گزارش خبرنگاران، شهردار هشترود نیز در این جلسه گفت: طبق دستورالعمل های ابلاغی، فوت شدگان براثر کرونا به جای غسل، تیمم داده می شوند؛ البته تمامی ابزارهای غسل در این رابطه آماده است.

مهدی پورصادق اعلام نمود: سطل های مخصوص جمع آوری وسایل زائد مرتبط با کرونا اعم از ماسک و دستکش در سطح شهر نصب و بعد از جمع آوری برای نابود سازی به صورت بهداشتی در اختیار شبکه بهداشت قرار داده می گردد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود نیز در این جلسه گفت: افرادی که مشکوک به بیماری کرونا باشند، از طرف مراکز درمانی شش بار با آنان تماس گرفته خواهد شد، لذا از تمامی مردم خواستاریم جوابگوی تماس های ماموران بهداشت باشند.

دکتر جواد بابایی افزود: با یاری افراد نیکوکار دو عدد تلویزیون و مبلغی نزدیک به 50 میلیون تومان برای خرید وسایل بهداشتی جهت استفاده کادر درمان به بیمارستان هشترود اهدا شده است.

رئیس اداره محیط زیست هشترود نیز در این جلسه یادآور شد: متاسفانه پسماندهای بیمارستانی به خصوص وسایل های مورد استفاده برای بیماران کرونایی، به درستی امحا نمی گردد.

حمید غفاری با بیان این که سایت امحای زباله های بیمارستانی در هشترود باید مناسب سازی گردد، گفت: علاوه بر نامناسب بودن لباس افرادی که وظیفه نابود سازی پسماندهای بیمارستانی را بر عهده دارند، زباله های بیمارستانی نیز بی خطر سازی نشده و این امر تهدید جدی برای محیط زیست است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 332

به "ممنوعیت تجمع برای جشن نیمه شعبان در هشترود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت تجمع برای جشن نیمه شعبان در هشترود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید