نبرد سنگین غول های فناوری با انگلیس، فرانسه و آلمان در دوران همه گیری کرونا

به گزارش درگ فایل، به نظر می رسد شرکت های اپل و گوگل درگیر نبردی سنگین با بعضی قدرت های اروپایی هستند. نبردی که ریشه آن به چگونگی پیگیری COVID-19 به وسیله فناوری مرتبط است.

نبرد سنگین غول های فناوری با انگلیس، فرانسه و آلمان در دوران همه گیری کرونا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از بیزینس اینسایدر، بین انگلستان، آلمان و فرانسه از یک طرف و اپل و گوگل از طرف دیگر در خصوص ردیابی کروناویروس یک نبرد قدرت وجود دارد. مانند سایر کشور ها، انگلیس، آلمان و فرانسه برنامه هایی را ایجاد می نمایند که افرادی را که علائم COVID-19 را گزارش می نمایند ردیابی یا آزمایش نمایند و سپس نسبت به تماس با آن ها هشدار می دهند.

دعوای اصلی در خصوص چگونگی جمع آوری داده های این برنامه ها و مکان های ذخیره شده در این مراکز است، در حالی که اپل و گوگل می خواهند رویکردی مناسب تر برای حفظ حریم خصوصی داشته باشند. اگر فرانسه، آلمان و انگلیس سعی نمایند برنامه های خود را در مخالفت با اپل و گوگل اجرا نمایند، احتمال زیادی وجود دارد که آن ها به درستی کار ننمایند، به خصوص در خصوص آیفون ها.

بریتانیا، فرانسه و آلمان در راه نبرد قدرت با اپل و گوگل در خصوص نحوه پیگیری COVID-19 به وسیله برنامه ها قرار دارند. این سه کشور نیز مانند سایر کشور ها در تلاشند برنامه هایی را اجرا نمایند که به سیگنال های پخش شده به وسیله بلوتوث برای نظارت بر شیوع COVID-19 متکی باشند.

به طور گسترده، چنین روشی احتمالاً کار می نماید: اگر شخصی که برنامه را اجرا می نماید علائم کرونویروس را گزارش دهد و تست های مثبت داشته باشد، این برنامه به افرادی که احتمالاً در 14 روز گذشته با آن ها تماس گرفته اند، هشدار می دهد. این افراد پس از آن می توانند برای انجام آزمایش خود اقدام نمایند.

این یک شکل دیجیتالی ردیابی با مخاطب است، روشی که برای مقامات بهداشت عمومی برای یافتن و اطلاع رسانی به افراد در معرض بیماری به وجود آمده است. اپل و گوگل رویکردی بسیار محبت آمیز برای حفظ حریم خصوصی دارند. ردیابی مخاطب به طور معمول به صورت دستی انجام می گردد، اما با نفوذ جهانی گوشی های هوشمند به طور متوسط در حدود 80 ٪، استفاده از برنامه ها ممکن است معنای بیشتری پیدا کند.

اپل و گوگل، به عنوان سازندگان سیستم عامل iOS و اندروید، به عنوان اصلی ترین ارائه دهنده نرم افزار تلفن های هوشمند، به دنبال ایجاد وحدت رویکرد با ایجاد مشترک API هستند. مقامات بهداشت عمومی و دولت ها می توانند برنامه های ردیابی مخاطبی را که بر روی اپلیکیشن اپل و Google API ایجاد شده اند، پایه گذاری نمایند و یک رویکرد سازگار با حفظ حریم خصوصی را انجام دهند.

مسئله این است که اپل و گوگل اعلام نموده اند که فقط به برنامه هایی که مطابق با استاندارد های حریم خصوصی آنهاست، اجازه استفاده از API خود را می دهند، و به نظر نمی رسد که همه کشور ها با آن استاندارد ها موافق هستند. گوگل و اپل از API مشترک خود را رونمایی کردند و چندین کشور آغاز به ساخت برنامه های خود کردند.

انگلیس جزئیات فنی عمیق برنامه خود را فاش ننموده است. کارشناسان معتقدند اگر برنامه های دولتی اطلاعات بیشتری از شناسه های اصلی حفظ حریم خصوصی جمع نمایند، مطمئناً ضروری است که توسط مقامات بهداشتی یا دولت ها به شیوه ای متمرکز ذخیره گردد. این همان چیزی است که اپل و گوگل با آن مخالفت می نمایند، در عوض از یک رویکرد غیرمتمرکز حمایت می نمایند.

اِرک بویتن، استاد امنیت سایبری در دانشگاه د. مونتفورت گفت: من نگران خزش عملکرد هستم. شما در وهله اول نباید اطلاعات بیشتری را از آنچه احتیاج دارید جمع کنید، که به عنوان بهینه سازی داده ها معروف است. اگر، در انگلیس، NHS فقط بخواهد هشدار هایی را برای احتمال آلوده شدن به مردم بفرستد، دلیلی برای ذخیره آن اطلاعات به صورت متمرکز نخواهد بود.

دولت ها می توانند براساس پروتکل ها و فناوری های مورد نظر خود، به سادگی پیش بروند و برنامه هایی را راه اندازی نمایند. اما در اینجا آن ها به قدرت جهانی این دو غول فناوری گره می خورند و راهی به جز همکاری بین دولت ها و غول های فناوری باقی نمی ماند.

به نظر می رسد عملکرد فرانسه، انگلیس و برنامه ردیابی تماس با آلمان به این معنی است که به تلفن هایی احتیاج دارند که به طور مداوم سیگنال های بلوتوث را اسکن نمایند. این چیزی نیست که در آیفون مجاز باشد. اگر از برنامه خارج شوید یا تلفن خود را قفل کنید، اسکن متوقف می گردد. برای اینکه برنامه به درستی کار کند، ضروری است که آن را همواره در تلفن قفل نشده خود اجرا کنید. این یک خطر حفظ حریم خصوصی و سرقت است.

اینجا جایی است که API Apple-Google وارد می گردد. این دو شرکت از این محدودیت اسکن بلوتوث برای برنامه های ارتباط با ردیابی که استاندارد های حریم خصوصی آن ها را رعایت می نمایند تبعیت می نمایند. در حالی که هواداران حفظ حریم خصوصی از رویکرد Apple-Google تمجید نموده اند، اما بعضی نگرانند که دولت ها بیش از آنچه ضروری است از شما جاسوسی ننمایند، به نظر می رسد بعضی کشور ها از این محدودیت ها تبعیت نمی نمایند.

فرانسه سعی نموده با اپل لابی کند تا اجازه دهد برنامه ردیابی مخاطب به وسیله بلوتوث را مجاز کند. به نظر می رسد آلمان نیز با برنامه خود رویکرد متمرکز تری را دنبال می نماید و رویترز گزارش داد که صدراعظم آلمان آنگلا مرکل در حال مذاکره با اپل است. انگلیس نیز به همین ترتیب در حال لابی کردن اپل برای اجازه نسخه فعلی برنامه خود است. اما بعید به نظر می رسد غول های فناوری اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران را صادر نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 366

به "نبرد سنگین غول های فناوری با انگلیس، فرانسه و آلمان در دوران همه گیری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبرد سنگین غول های فناوری با انگلیس، فرانسه و آلمان در دوران همه گیری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید