کرونا در اروپا، از اعلام سرانجام اپیدمی در اسلوونی تا درخواست بروکسل برای تحقیقات مستقل درباره منشا بیماری

به گزارش درگ فایل، کشور اسلوونی به عنوان اولین کشور اروپایی خاتمه بحران کرونا را اعلام نموده و مسئول سیاست خارجی اروپا هم تحقیقات مستقل درباره منشاء این بیماری را ضروری دانسته است.

کرونا در اروپا، از اعلام سرانجام اپیدمی در اسلوونی تا درخواست بروکسل برای تحقیقات مستقل درباره منشا بیماری

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا همچنان تیتر بسیاری رسانه های اروپایی بوده و عواقب اجتماعی، سیاسی و اقتصادی گسترده تری به بار می آورد.

جدیدترین اخبار کرونایی از گوشه و کنار اروپا نشان می دهد که ایالت بایرن آلمان تقویت حضور پلیس در اعتراضات علیه محدودیت های ضد کرونایی را اعلام نموده است. وزارت کشور ایالت بایرن آلمان اعلام نموده است که معترضان باید حتما از ماسک استفاده نموده و فاصله ایمنی را رعایت نمایند.

اعلام سرانجام کرونا در اسلوونی

کشور اسلوونی هم سرانجام بحران کرونا را اعلام نموده است. این کشور با توجه به کاهش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا این بحران را پایان یافته اعلام نموده و مرزهای خود را بر روی شهروندان اروپایی گگردده است. براساس اعلام دولت اسلوونی شهروندان اروپایی می توانند بدون رفتن به قرنطینه به اسلوونی سفر نمایند.

اولین مورد ابتلا به کرونا در اسلوونی در 4 ماه مارس ثبت شد و فرد مبتلا مسافری ازایتالیا بود. در اواسط ماه مارس هم در این کشور شیوع گسترده ویروس کرونا اعلام شد. تا 13 ماه می حدود 1467 مورد ابتلا به کرونا و 103 مرگ کرونایی در این کشور ثبت شده است.

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم اعلام نموده است که بحران کرونا نباید منجر به تاخیر در پروژه تحول انرژی در کشور گردد.

افزایش شکایت ها درباره خشونت علیه بچه ها در آلمان

خبرها همچنین حاکی از آن است که شمار زنگ ها به خطوط تلفن حمایت از بچه ها که توسط وزارت خانواده راه اندازی شده است در دوران بحران کرونا به شدت افزایش پیدا نموده است.

به گفته مسئول این خط تلفن در آلمان که از متخصصین اطفال است تنها در 2 هفته اول ماه می بیش از 50 مورد یاری به وسیله این خطوط تلفن اطلاع رسانی شده است. این تعداد درخواست یاری بسیار بیشتر از تمام موارد این چنینی در ماه آوریل بوده است. وی تاکید نمود که دلایلی وجود دارد که بتوان گفت بچه ها در معرض خشونت شدید در این بحران قرار می گیرند.

بخش خدمات علمی مجلس آلمان هم درباره موفقیت آمیز بودن طرح شکایت آمریکا علیه چین در ارتباط با بحران کرونا ابراز تردید نموده است.

اقدام هماهنگ اروپا برای بازگشایی مرزها برای گردشگر ها

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم می خواهد هفته آینده با همتایان خود از کشورهای محبوب برای سفر در این باره که چگونه می توان محدودیت های سفر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را کاهش داد تبادل نظر کند. کشورهای اسپانیا، ایتالیا، اتریش، یونان، کرواسی، پرتغال، مالت، اسلوونی، قبرس و بلغارستان به منظور شرکت در ویدئو کنفرانسی در این باره در روز دوشنبه دعوت شده اند. هدف این ملاقات اقدام هماهنگ اروپا در بازگشایی مرزها برای گردشگر ها است.

در آلمان فعلا تا 14 ژوئن (25 خرداد ماه) هشدارهای سفر جهانی برای گردشگر ها وجود دارد. هایکو ماس می خواهد بعد از آن به صورت تدریجی این هشدارهای سفر را لغو کند. این کار ابتدا برای کشورهای اروپایی انجام خواهد شد.

لغو قاعده قرنطینه 2 هفته ای برای مسافران اروپایی در آلمان

قواعد قرنطینه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا برای مسافرانی اروپایی که به این کشور وارد می شوند هم کاهش می یابد. بر این اساس قواعد قرنطینه برای مسافران از اتحادیه اروپا و منطقه شنگن به آلمان در روزهای آینده لغو خواهد شد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کسی که از اتحادیه اروپا، منطقه شنگن و انگلیس به آلمان سفر می نماید دیگر احتیاجی نیست به مدت دو هفته در قرنطینه قرار گیرد. بر اساس اعلام دولت محلی نوردراین- وست فالن دولت و ایالات آلمان در این باره با هم توافق نموده اند.

رکود اقتصادی حاصل از بحران کرونا هم به کاهش چشمگیر درآمد اتحادیه های کارگری در آلمان منجر خواهد شد. انستیتو اقتصادی (IW) آلمان این را پیش بینی نموده است.

وزیر تحقیقات آلمان هم خواهان همکاری های ملی و بین المللی در مقابله با شیوع کرونا از جمله فراوری واکسن این بیماری همه گیر شده است.

دوران سخت اقتصادی پسا کرونا در انتظار آلمان

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم انتظار دوران سخت تری را بعد از بحران کرونا داشته و در تبادل نظریی با هندلزبلات آلمان گفته است که بدون صرفه جویی، نظم و انضباط و کاهش فشارها بر اقتصاد ادامه جهت بعد از این بحران امکان پذیر نیست.

تمایل آلمانی ها به حفظ محدودیت های کرونایی

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که بیش از نیمی از شهروندان آلمانی (56 درصد) خواهان حفظ محدودیت های فعلی برای مهار ویروس کرونا هستند. حدود 40 درصد هم با دید انتقادی به این محدودیت ها می نگرند. این نظر سنجی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از بین 1074 واجد شرایط رای دادن در آلمان صورت گرفته است.

همچنین بیشتر شهروندان آلمانی شروع مجدد لیگ فوتبال آلمان را اقدامی نادرست ارزیابی می نمایند. 56 درصد شهروندان به شروع مجدد این بازی ها انتقاد وارد می نمایند.

درخواست اروپا برای تحقیقات مستقل درباره منشاء ویروس کرونا

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم خواهان آنالیز مستقل درباره منشاء ویروس کرونا شده است. وی در مقاله ای در یک روزنامه آلمانی نوشته است برای اینکه جهان در بیماری های واگیر آینده بهتر بتواند محافظت گردد به یک آنالیز مستقل علمی احتیاج است.

این مقام اروپایی از چین خواست که در مبارزه با این بیماری همه گیر، تحقیقات درباره فراوری واکسن و بهبود اقتصاد جهانی نقش و مسئولیت خود را با توجه به وزن جهانی اش ایفا نماید.

دانمارک هم برای گشایش مرزهای خود بر روی گردشگر ها اعلام آمادگی نموده است. البته این کشور هنوز تصمیمی دراین باره که چه موقع مرزهای خود را می گشاید نگرفته است.

همچنین به دلیل بحران کرونا برای اولین بار از بحران اقتصادی سال 2009 درآمدهای اقتصادیاتی دولت فدرال و ایالت های آلمان کاهش پیدا نموده است. با این همه وزیر دارایی آلمان در پیش دریافت یک سیاست ریاضتی را رد می نماید.

هشدار آلمان درباره محدودیت های حقوق بشری در دوران کرونا

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی درباره محدودیت های شدید حقوق بشر در دوران بحران کرونا هشدار داده و این مسئله را تمجید کرد که کمیسیون اروپایی نظارت سیستملتیک بر این گونه اقدامات را در دستور کار قرار داده است. ماس همچنین تاکید نمود که همه کشورها می توانند در اقدامات خود برای مهار کرونا حقوق بشر را محدود نمایند، اما این گونه اقدامات باید دارای اهداف قانونی و متناسب باشد و مهم تر اینکه باید موقتی باشد. وی تاکید نمود که آلمان در دوران ریاست دوره ای خود بر اتحادیه اروپا که از اول جولای شروع می گردد هم خواهان این امر خواهد شد.

کاهش چشمگیر مبادلات تجاری در منطقه یورو

بحران کرونا تجارت کشورهای عضو منطقه یورو را در ماه مارس به شدت کاهش داده است. بر اساس اطلاعات اداره آمار اروپا (یورو استات) هم واردات و هم صادرات 19 کشور عضو منطقه یورو به شدت در این دوران کاهش پیدا نموده است.

بر این اساس صادرات این منطقه نسبت به ماه پیش 8.9 درصد و واردات هم 9 درصد کاهش داشته است.

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که بیشتر شهروندان آلمانی بازگشایی کامل و سریع مرزها در اتحادیه اروپا را می خواهند.

رکود اقتصادی شدید در آلمان

بر اساس اطلاعات اداره آمار ملی آلمان فراوری ناخالص ملی در آلمان هم در ماه های ژانویه تا ماه مارس حدود 2.2 درصد نسبت به سه ماه قبلی کاهش داشته است. بر این اساس این شدیدترین رکود از زمان بحران اقتصادی سال 2009بوده است.

کرونا همچنان در اروپا قربانی می گیرد

جدیدترین آمارها نشان می دهد کرونا همچنان در اتحادیه اروپا گسترش می یابد. تا به حال 274367 نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده و 27459 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 233151 نفر به کرونا مبتلا شده و 33614 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته و بر اساس آمارها تا به حال 223096 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 31368 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 178975 نفر به کرونا مبتلا شده و 27425 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که در آلمان هم تا به حال 174975 نفر به کرونا مبتلا شده و 7928 نفر هم در اثر آن جان باخته ند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 427

به "کرونا در اروپا، از اعلام سرانجام اپیدمی در اسلوونی تا درخواست بروکسل برای تحقیقات مستقل درباره منشا بیماری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از اعلام سرانجام اپیدمی در اسلوونی تا درخواست بروکسل برای تحقیقات مستقل درباره منشا بیماری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید