کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر فقر در ایتالیا تا هشدار بهداشت جهانی درباره گسترش ویروس های جهش یافته

به گزارش درگ فایل، سازمان بهداشت جهانی درباره گسترش ویروس های جهش یافته در اروپا هشدار داده و نرخ فقر در ایتالیا هم پیامد بحران کرونا به شدت افزایش پیدا نموده است.

کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر فقر در ایتالیا تا هشدار بهداشت جهانی درباره گسترش ویروس های جهش یافته

با ما سفر کنید و با ارزانترین تور اروپا 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن همچنان در اروپا جولان داده و نگرانی های زیادی را در بین شهفرایندان و مقامات این اتحادیه ایجاد می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

شیوع گسترده ویروس انگلیسی در فرانسه

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که دولت فرانسه اعلام نموده که 60 درصد تست های مثبت جدید کرونا به ویروس جهش یافته انگلیسی آلوده می شوند.

نخست وزیر فرانسه اعلام نموده که به همین دلیل گسترش این ویروس در دو هفته اخیر در کشور سرعت پیدا نموده است. حالا فرانسه می خواهد در مناطق بخصوص با موارد ابتلای بالا فرایند واکسیناسیون را تسریع کند.

در بلغارستان هم موارد ابتلا به کرونا به شدت افزایش پیدا نموده است. وزیر بهداشت این کشور از شیوع ویروس های جهش یافته اطلاع داده است.

افزایش چشمگیر نرخ فقر در ایتالیا

نرخ فقر در ایتالیا به شدت افزایش پیدا نموده و به دلیل وقوع این بحران سال گذشته حدود یک میلیون نفر در این کشور به زیر خط فقر سقوط کردند.

اداره آمار ایتالیا (ایستات) روز پنج شنبه در گزارشی گفت که شمار افراد فقیر در این کشور به 5.6 میلیون نفر افزایش پیدا نموده که با حدود 9.4 درصد مردم ایتالیا برابر بوده و بالاترین تعداد فقرا در 15 سال اخیر بوده است.

در سال 2019 درصد افراد فقیر در ایتالیا 7.7 درصد و در اوایل بحران اقتصادی سال 2008 هم تنها 3 درصد بوده است.

برای اولین بار صادرات واکسن از اتحادیع اروپا ممنوع شد

محافل اتحادیه اروپا روز پنج شنبه گفتند که ایتالیا صادرات واکسن انگلیسی-سوئدی آسترازنکا به استرالیا را متوقف نموده است. اتحادیه اروپا اواخر ماه ژانویه موقتا امکانات ممنوعیت صادرات واکسن به کشورهای ثالث را ایجاد کرد. دلیل آن اعلام شرکت آسترازنکا مبنی بر این بود که واکسن کم تری را می تواند به اتحادیه اروپا تحویل بدهد .

تشدید محدودیت ها در مجارستان و مالت

کشور مجارستان هم با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان اقدامات ضد کرونایی در این کشور را تشدید می نماید. این تشدید محدودیت ها به مدت دو هفته در این کشور اعمال خواهد شد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده منع ترددهای شبانه بین ساعت 8 شب تا 5 صبح هم در این کشور اعمال می گردد و سفرهای توریستی از مرزهای ملی هم ممنوع خواهد بود.

کشور مالت هم به دلیل افزایش شمار مبتلایان محدودیت ها برای مهار کرونا را تشدید می نماید. نخست وزیر این کشور همچنین از دو برابر شدن جریمه ها برای نقض نمایندگان قواعد کرونایی در این کشور اطلاع داده است.

هشدار سازمان بهداشت دنیای درباره گسترش شدید ویروس های جهش یافته در اروپا

سازمان بهداشت دنیای هم درباره گسترش شدید ویروس های جهش یافته کرونا در اتحادیه اروپا هشدار داده است.

هانس کلوگ، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت دنیای اعلام نموده که ویروس جهش یافته انگلیسی اکنون به 43 کشور از 53 کشورمنطقه اروپایی رسیده است. به گفته وی ویروس جهش یافته آفریقایی هم در 26 کشور اروپایی دیده شده است و نوع برزیلی آن هم در 15 کشور اروپایی شناسایی شده است.

وی از کشورهای اروپایی خواست هر آنچه را که در توان دارند بکار گیرند تا این فرایند را متوقف نمایند.

مقام دولتی: موج سوم کرونا در آلمان در جریان است

مارکوس زودر، رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی و نخست وزیر ایالت بایرن آلمان هم اعلام نموده که آلمان بر موج دوم کرونا فائق آمده اما موج سوم در کشور با شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در جریان است.

افزایش چشمگیر شمار مبتلایان در اروپا در هفته اخیر

آمار مبتلایان جدید در اتحادیه اروپا هم دوباره افزایش می یابد. بیش از نیمی از کشورها در اروپا هفته گذشته افزایش آمار مبتلایان جدید را گزارش داده اند. دفتر اروپایی سازمان بهداشت دنیای اعلام نموده که تعداد مبتلایان جدید در اروپا حدود 9 درصد افزایش پیدا نموده است و فرایند امیدوار نماینده کاهش مبتلایان در عرض 6 هفته متوقف شده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 11912 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور اطلاع داد که 43 مورد بیشتر از پنج شنبه هفته گذشته بوده است. 359 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

در این میلن وولفگانگ کوبیکی، معاون رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان دولت را متهم نموده که با خطا های خود در مدیریت بحران کرونا اعتبار بین المللی آلمان را خدشه دار نموده است.

ضرر بی سابقه شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان

کریستین لیندنر، رئیس حزب لیبرال دموکرات هم دولت را به شکست در مبارزه با کرونا متهم نموده است.

کاهش پروازهای شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان در سال 2020 منجر به رکورد بالای کاهش درآمد برای این شرکت هواپیمایی شده است. سال 2020 برای این شرکت هواپیمایی سالی واقعا وحشتناک بود. کرونا یک کاهش درآمد 6.7 میلیارد یورویی که پایین ترین رکورد درآمد برای این شرکت محسوب می گردد را به ارمغان آورد.

این شرکت هواپیمایی در سال 2019 درآمد 1.2 میلیاردی داشت. مقامات این شرکت هواپیمایی همچنین چشم انداز بدبینانه و تیره و تاری را برای سال 2021 هم ترسیم نموده اند.

گردش اقتصادی این شرکت در سال اول کرونایی یعنی سال 2020 با 63 درصد کاهش به 13.6 میلیارد یورو رسید.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم درباره تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت ها و مقامات ایالتی برای کاهش بعضی محدودیتها و تمدید قرنطینه حمایت نموده و گفت: ما در وسط راه قرار داریم و هنوز بر این بحران غلبه ننموده ایم.

وی تاکید نمود که به دلیل گسترش ویروس های جهش یافته اوضاع همچنان پویا است. اشپاهن همچنین از واکسیناسیون حدود 5.5 درصد شهفرایندان آلمانی اطلاع داد.

تعویق انتخابات محلیدر ایتالیا

ایتالیا هم به دلیل بحران کرونا انتخابات محلی در این کشور که قرار بود در خاتمه بهار برگزار گردد را به پاییز موکول می نماید. دو مقام دولتی که نخواستند نامشان فاش گردد این خبر را گفتند.

تشدید محدودیت ها در فرانسه

با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان، فرانسه محدودیت ها در بیش از 20 منطقه در این کشور را تشدید می نماید. این خبر را نخست وزیر فرانسه ساعاتی پیش گفت. وی با اشاره به گسترش شدید ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور گفت: در بسیاری بیمارستان ها فشار بالایی حاکم است.

جدیدترین آمارها در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4290135 نفر به کرونا مبتلا شده و 124025 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 3810316 نفر به کرونا مبتلا شده و 87542 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3142358 نفر به کرونا مبتلا شده و 70501 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 2999119 نفر به کرونا مبتلا شده و 98974 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2476384 نفر به کرونا مبتلا شده و 71819 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 972

به "کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر فقر در ایتالیا تا هشدار بهداشت جهانی درباره گسترش ویروس های جهش یافته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر فقر در ایتالیا تا هشدار بهداشت جهانی درباره گسترش ویروس های جهش یافته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید