کدام اقتصادها بیشترین ضربه را از بحران کرونا می بینند؛ مورد عجیب چین!

به گزارش درگ فایل، خبرنگاران: با آغاز همه گیری ویروس کرونا، اقتصاددانان پیش بینی خود از رشد مالی مناطق مختلف را مدام کاهش می دهند؛ تمام دنیا وارد دوره رکودی خطرناک شده است.

کدام اقتصادها بیشترین ضربه را از بحران کرونا می بینند؛ مورد عجیب چین!

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگارانشوم و تاریک، عبارتی است که نشریه اکونومیست برای توصیف شرایط رشد اقتصادی دنیا در سال 2020 استفاده می نماید؛ شرایطی محنت بار که تمام کشورهای دنیا را درگیر نموده است.

تا پیش از شیوع ویروس کرونا، نشانه هایی از سرانجام جنگ تجاری چین و آمریکا وجود داشت و به همین دلیل نهادهای بین المللی، نسبت به رشد اقتصاد دنیا در سال 2020، خوش بین بودند. صندوق بین المللی پول گزارش داده بود که در صورت حل تنش های سیاسی، اقتصاد شرایط خوبی پیش رو خواهد داشت. اما حالا، همه چیز زیر سایه همه گیری کرونا قرار گرفته است.

اکونومیست با پژوهشی در میان 18 بانک سرمایه گذاری و مشاوره اقتصادی، پیش بینی از رشد فراوری ناخالص مناطق مختلف دنیا ارائه داده است. این پیش بینی نشان می دهد که حتی در بهترین حالت، همه نسبت به رشد اقتصادی بدبین هستند. در حد بالا، رشد اقتصادی در تمام دنیا نزدیک به صفر خواهد بود.

اما در حد پایین؛ منطقه یورو رشد منفی 9 درصد، انگلستان منفی 8 درصد، ایالات متحده آمریکا منفی 5/ 7درصد و ژاپن، منفی 5/ 4 درصد خواهند داشت.

جالب آنکه چین که منشا ویروس کرونا بود، در بهترین شرایط نسبت به دیگران قرار گرفته است. رشد اقتصادی چین در سناریوی بد، منفی 3 درصد خواهد بود، در سناریوی متوسط 3 درصد و در بهترین حالت، 6 درصد رشد خواهد نمود.

نظام اقتصادی آمریکا، نمونه ای از شرایطی است که اقتصاددانان آن را محنت بار توصیف می نمایند. اکونومیست می نویسد: اول آوریل، روز پرداخت در آمریکاست. روزی که صورت حساب های عظیم مثل رهن و کرایه پرداخت می شوند. در شرایط همه گیری کرونا، بسیاری از خانواده ها و شرکت ها برای این پرداخت ها مشکل دارند. اگر پرداخت رهن و کرایه متوقف گردد، ریسک های نظام اقتصادی آمریکا بیشتر می گردد. همچنین بعضی از کسب وکارها و خرده فروشی ها با وجود بسته بودن دفترهایشان، می توانند هنوز هم به کسب درآمد ادامه دهند، اما کوشش های دولت برای کنترل همه گیری کووید-19 بسیاری از خرده فروشی ها را مجبور به بستن فروشگاه هایشان و بیکاری میلیون ها نفر نموده است.

همکاری اپل و گوگل برای مقابله با گسترش ویروس کرونا

اپل و گوگل گستره نفوذ خود بر بازار فناوری را ترکیب نموده اند تا به شیوه ای هوشمند با ویروس کرونا مقابله نمایند. این دو شرکت اعلام نموده اند مشغول توسعه یک فناوری مخصوص تلفن هوشمند هستند که به کاربران هشدار می دهد در فاصله نزدیکی از یک فرد مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته اند.

این قابلیت ردیابی تماس نام گرفته و با ارسال به موقع اطلاعات درباره آنکه آیا فرد باید خود را قرنطینه کند یا آزمایش ابتلا به ویروس بدهد، در کاهش فرایند گسترش ویروس کرونا عملکرد موفقی داشته است.

اقدامات قبلی شرکت های عظیم فناوری در آمریکا روی تهیه منابع اطلاعاتی درباره کووید- 19 بود. اما این شراکت نخستین اقدامی است که به طور موثر به کاهش گسترش همه گیری کووید- 19 یاری می نماید. اپل و آلفابت اعلام نموده اند نرم افزار مذکور را در اواسط ماه می عرضه می نمایند. این نرم افزار به مقامات بهداشت عمومی اجازه می دهد تا عملیات ردیابی کاربران را انجام دهند.

همچنین این دو شرکت در ماه های آینده قابلیت هایی به سیستم های عامل خود می افزایند که برای استفاده از آنها احتیاج به یک اپلیکیشن جداگانه نیست.

هنگامی که این طرح به طور کامل اجرا گردد، دو شرکت می توانند آن را برای طیف وسیعی از جمعیت دنیا ارائه نمایند. این درحالی است که سیستم عامل iOS اپل و اندروید گوگل در سراسر دنیا حدود 3 میلیارد کاربر دارند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 351

به "کدام اقتصادها بیشترین ضربه را از بحران کرونا می بینند؛ مورد عجیب چین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام اقتصادها بیشترین ضربه را از بحران کرونا می بینند؛ مورد عجیب چین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید