نردبان سراغ یک تحول عظیم در زندگی نوجوانان می رود

به گزارش درگ فایل، جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی نردبان، میزبان کارگردان مستند خط باریک قرمز و نوجوانان متحول شده این فیلم است.

نردبان سراغ یک تحول عظیم در زندگی نوجوانان می رود

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ دیزل بیشتر بدانید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، چهلمین قسمت از برنامه تلویزیون نردبان، آدینه، 10 اردیبهشت روی آنتن شبکه مستند می رود. در این قسمت، تأثیرگذاری فیلم مستند در قالب پرونده جدید برنامه نردبان مورد نقد و آنالیز قرار می گیرد.

مهمان ویژه این قسمت از برنامه، فرزاد خوشدست کارگردان مستند خط باریک قرمز به همراه دو تن از نوجوانانی هستند که در این مستند حضور داشتند. این مستندساز نام آشنا که با ساخت اثری درباره نوجوانان زندانی توانست تحولی عظیم را در زندگی آنان و اطرافیانشان ایجاد کند، ضمن تبادل نظر درباره تأثیرگذاری سینمای مستند، از تجربیات خود در خصوص سایکودرام، تئاتر و درام درمانی صحبت کرد.

مستند سینمایی خط باریک قرمز به کارگردانی فرزاد خوشدست در کانون اصلاح و تربیت تهران ساخته شده است. این فیلم پس از رونمایی در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر توانست به عنوان اولین مستند ایرانی جایزه نتپک را دریافت کند. اکران و بازتاب های این مستند سینمایی باعث شد در سال 1399 یک نوجوان که در کانون اصلاح و تربیت به جرم قتل حکم اعدامش صادر شده بود، نجات پیدا کند.

پرونده فیلم برداری در سینمای مستند که بحث ویژه نردبان در قسمت های اخیر است، با گفت وجوی محمد حدادی و عطا مهراد پیرامون تدوینگر و فیلم بردار ادامه پیدا نموده است. در بخش و اینک مستند نیز مروری بر آثار و تجربیات آنتونیونی شده است.

نردبان مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که کوشش می نماید به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم هایی متنوع آدینه ها ساعت 17:30 روی آنتن شبکه مستند می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1121

به "نردبان سراغ یک تحول عظیم در زندگی نوجوانان می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نردبان سراغ یک تحول عظیم در زندگی نوجوانان می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید