نقش استراتژیک فولاد مبارکه در تأمین مواد اولیه صنعت لوازم خانگی

به گزارش درگ فایل، خبرنگاران/اصفهان رئیس واحد گالوانیزه و ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه به اسم تنها فراوریکننده ورق رنگی مورد احتیاج صنعت لوازم خانگی در کشور توانسته با ظرفیت فراوری ماهانه 600 تن ورق گالوانیزه ویژه برای این صنعت، علاوه بر افزایش کیفیت محصولات نهایی، با جلوگیری از واردات محصولات خارجی باعث عرضه محصولات داخلی این صنعت با قیمت مناسب در بازار گردد.

نقش استراتژیک فولاد مبارکه در تأمین مواد اولیه صنعت لوازم خانگی

علیرضا گندمکار اظهار کرد: این شرکت در حال حاضر قادر به فراوری 3 نوع ورق رنگی ساختمانی، دکوراتیو و ورق های مخصوص لوازم خانگی است که از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که فراوری ورق های گالواهمه رنگی برای فراوری لوازم خانگی، بسیار سخت بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است، اضافه نمود: شرکت فولاد مبارکه در ایران تنها فراوری کننده این نوع ورق بوده و یکه تاز این عرصه است و در این راستا باید با شرکت های کره ای و اروپایی رقابت کند که بیش از 25 سال تجربه در فراوری این نوع ورق های فولادی دارند و توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

رئیس واحد گالواهمه و ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد: فولاد مبارکه ماهانه 500 تن ورق گالواهمه ویژه برای لوازم خانگی فراوری می نماید که ورق اولیه برای فراوری بیش از 22 هزار دستگاه یخچال را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: این اندازه فراوری فولاد مبارکه در حالی است که ظرفیت فراوری 600 تن ورق مخصوص این صنعت در ماه با راه اندازی خط تکمیلی آن در آینده به 1060 تن افزایش خواهد یافت که می تواند به فراوری 58 هزار دستگاه یخچال یا 175 هزار دستگاه ماشین لباسشویی تبدیل گردد، این اندازه فراوری علاوه بر این که می تواند کشور را واردات لوازم خانگی بی احتیاج کند، بلکه می تواند زمینه ساز صادرات و ارزآوری برای کشور در این شرایط تحریمی را هم فرآهم آورد.

گندمکار توضیح داد: فراوریکننده های داخلی بعضاً ممکن است از مواد اولیه ای استفاده کننده که مشخصات فنی مناسب را نداشته باشد. برای مثال رنگی که روی سطح ورق استفاده می گردد یک ترکیب شیمیایی است که می تواند حاوی مواد خطرناکی برای افراد باشد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر این اندازه ورق ویژه فراوری لوازم خانگی در شرکت فولاد مبارکه فراوری نمی شد، چه زیان و خسارتی را به بدنه کشور وارد می کرد، افزود: در صورتی که ورق های رنگی در فولاد مبارکه فراوری نمی شد احتمال رخ دادن دو سناریو وجود داشت. اول این که همه فراوریکنندگان داخلی برای رعایت استانداردهای کیفی مجبور به تامین مواد اولیه از خارج بودند که در این صورت اندازه ارز قابل توجهی از کشور خارج می شد و منابع اقتصادی کشور به هدر می رفت.

با پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه از صنعت لوازم خانگی این صنعت توانسته است در چند سال اخیر و با وجود تحریم ها رونق بگیرد. رشد 30 درصدی فراوری یخچال، رشد 53 درصدی فراوری ماشین لباسشویی و رشد 12 درصدی فراوری کولرهای آبی در 10 ماهه نخست سال گذشته، گوشه ای از رونق فراوری در صنعت 7 میلیارد دلاری لوازم خانگی در ایران است. موضوعی که یکی از دلایل اصلی آن استفاده از مواد اولیه مرغوب و با قیمت مناسب شرکت فولاد مبارکه بوده که توانسته علاوه بر افزایش کیفیت محصولات نهایی، کاهش قیمت و بنابراین افزایش قدرت خرید مشتریان را در بر داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1214

به "نقش استراتژیک فولاد مبارکه در تأمین مواد اولیه صنعت لوازم خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش استراتژیک فولاد مبارکه در تأمین مواد اولیه صنعت لوازم خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید