هر تحولی در گزینش آموزش وپرورش می تواند به تحول در گزینش های کل کشور منجر گردد

به گزارش درگ فایل، تهران (پانا) - وزیر آموزش وپرورش در نشست مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و اعضای هسته گزینش سراسر کشور اظهار کرد که خاستگاه اصلی گزینش، آموزش وپرورش است و بیشترین حجم استخدام ها و متقاضیان گزینش در آموزش وپرورش است بنابراین هر تحولی در گزینش آموزش وپرورش می تواند به تحول در گزینش های کل کشور منجر گردد.

هر تحولی در گزینش آموزش وپرورش می تواند به تحول در گزینش های کل کشور منجر گردد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محسن حاجی میرزایی در هفدهمین نشست مشترک مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور با اعضای هسته گزینش سراسر کشور که در ساختمان شهید رجایی و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید با اشاره به اهمیت شغل معلمی و لزوم ورود افراد باصلاحیت به این حرفه، بیان نمود: در ترکیب یک مجموعه اجزا در کنار هم معنا پیدا می نمایند اما ارزش اجزا یکسان نیست و گزینش هم درحالی که مانند سایر اجزا در آموزش وپرورش فعالیت می نماید اما ارزش متفاوتی دارد زیرا مجموعه ای مانند آموزش وپرورش تنها سرمایه اش نیروی انسانی است و سنجش صلاحیت ورود این نیروها بر عهده گزینش است و اگر نقش های گزینش با کاستی روبرو گردد. کار آموزش وپرورش با مشکل روبرو خواهد شد.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اصل شایسته سالاری در انتخاب نیروی انسانی اظهار کرد: هر شغلی احتیاج به انسان هایی با خصوصیات و توانمندی های خاص خود را دارد و بر اساس اصل شایسته سالاری باید انسان های شایسته و توانمند در آن حوزه کاری را برای آن شغل پیدا کنیم. با این تعریف کار گزینش ترویج شایستگی هم می گردد زیرا که انسان ها به خاطر کارکردی که گزینش در انتخاب افراد مناسب برای مشاغل دارد به دنبال افزایش شایستگی های خود می فرایند؛ بنابراین گزینش می تواند تأثیر غیرمستقیم برافزایش شایستگی های افراد در جامعه بگذارد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید بابیان اینکه نباید در مجموعه ای فرایندها بر اهداف پیشی بگیرد، اظهار کرد: مهم ترین سنجش و معیار یک فعالیت، اهداف آن مجموعه است و تجربه نشان می دهد که نظام های دیوانی و اداری پس از مدتی اصالت را به جای اهداف بر جهت می دهند و به تدریج توجه به مقصد کم می گردد و از بین می رود. برای رسیدن به اهداف در هر مجموعه ای جهتها و فرایندهایی را طراحی نموده ایم و گاهی ممکن است فرایندها آن قدر اهداف را تحت تأثیر قرار دهند که از هدف بازبمانیم، بنابراین ضرورت دارد به طور مدام فرایندها در سازمان ها مورد تجدیدنظر قرار گیرد زیر آن فرایندها اعتبارش به این است که آن اهداف را محقق نمایند و در غیر این صورت اعتباری نخواهند داشت.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه گزینش بخشی از یک فعالیت در مجموعه است، اظهار کرد: گزینش هوشیار باید مدام فعالیت های پیرامونی خود را کنترل کند و با دریافت نمایندگان خدمات ارتباط داشته باشیم و از کارایی روش هایمان اطمینان پیدا کنیم.

وزیر آموزش وپرورش در انتها گفت: هر تحولی در گزینش کشور باید از آموزش وپرورش آغاز گردد زیرا خاستگاه اصلی گزینش، آموزش وپرورش است و بیشترین حجم استخدام ها و متقاضیان گزینش در آموزش وپرورش است بنابراین باید در قوانین مرور کنیم و به شرایطی مانند کرونا، الویت های جدید، کم اثر شدن اولویت های گذشته، ورود ابزارهای جدید توجه بیشتری کنیم و هر تحولی در گزینش آموزش وپرورش می تواند به تحول در گزینش های کل کشور منجر گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 852

به "هر تحولی در گزینش آموزش وپرورش می تواند به تحول در گزینش های کل کشور منجر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر تحولی در گزینش آموزش وپرورش می تواند به تحول در گزینش های کل کشور منجر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید