هیچ مطب استانداردی در لرستان وجود ندارد

به گزارش درگ فایل، خبرنگاران/لرستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:باید به سمتی حرکت کنیم که ببیمارستان های سطح سه را با تربیت نیروهای بومی و غیربومی را به انجام برسانیم.

هیچ مطب استانداردی در لرستان وجود ندارد

دکتر صالح آزادبخت در نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی و اعضای هیات رئیسه با اصحاب رسانه در خصوص آخرین شرایط مطب ها در استان اظهار کرد: هیچ مطب استانداردی به لحاظ مختلف در لرستان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: مطب ها عموما بین 30 تا 40 متر مربع هستند و استانداردهای لازم به لحاظ نور، فاصله، بهداشت محیط، پارکینگ را ندارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اگر شرایط سختگیرانه بگیریم مجبور صدتا مطب را ببندیم و شرایط کنونی ایجاب نمی کند که این مهم محقق شود.

آزادبخت گفت: به سمت این می رویم که مطب ها را اصلاح کنیم.

وی شرح داد: چنانچه بخواهیم مرّ قانون را برای تک تک مطب ها اجرایی کنیم شاید بین ده تا بیست مطب بتوانند استاندارد لازم را داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: سعی می کنیم حداقل استانداردها باشند و مجوز دهیم.

آزادبخت گفت: برنامه کشوری این است که یک سطح بندی انجام شود به این ترتیب که سطح یک مراکز بهداشتی روستایی، سطح دوم بیمارستان های سطح دو که خدمات تخصصی ارائه می دهند و سطح سه بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی هستند.

وی گفت: براساس برنامه کلی چشم انداز کشور، در هر استان بیمارستان های سطح سه خود را به گونه ای باشد که هیچ بیماری جز بیماری های پیوندی پذیرش نکنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان شرح داد: هر استان باید سه تا چهار بیمارستان سطح سه داشته باشد تا مجموعه ای از نیروهای تخصصی و فوق تخصصی ماندگاری در استان داشته باشند.

آزادبخت تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که بیمارستان های سطح سه را با تربیت نیروهای بومی و غیربومی به انجام برسانیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1450

به "هیچ مطب استانداردی در لرستان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ مطب استانداردی در لرستان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید