واکنش پکن به ناتو درباره فرضیه تهدید چین

به گزارش درگ فایل، چین به تهدیدات تازه ناتو و اتهام به پکن و معرفی این کشور به اسم یک تهدید سیستمی واکنش نشان داد.

واکنش پکن به ناتو درباره فرضیه تهدید چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از هشدار رهبران ناتو درباره چالش های سیستماتیک چین، نمایندگی چین در اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) از ناتو خواست تا از عظیمنمایی درباره فرضیه تهدید چین بپرهیزد.

روز گذشته رهبران ناتو در بیانیه خود پس از اولین نشست بایدن و متحدانش موضع سرسختانه ای علیه پکن اتخاذ نموده بودند.

رهبران ناتو اعلام نموده بودند: جاه طلبی های چین و رفتار تهاجمی این کشور بیانگر چالش های سیستماتیک برای نظم بین الملل پایدار بر قانون و حوزه های مرتبط با امنیت متحدانش است.

رئیس جمهوری آمریکا از رهبران ناتو خواسته بود که در برابر یکجانبه گرایی چین و افزایش قدرت نظامی این کشور بایستند. این یک تغییر عظیم در راهبرد دفاعی ناتو است که از زمان جنگ سرد با هدف دفاع از اروپا در برابر اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شد.

نمایندگی چین در واکنش بیان کرد که بیانیه ناتو نوعی افترازنی به توسعه صلح آمیز چین است که در آن نوعی ذهنیت جنگ سرد دیده می گردد.

این نهاد چینی در ادامه با بیان اینکه که چین همیشه به توسعه صلح آمیز متعهد است گفت: ما چالش سیستمی برای هیچکس ایجاد نمی کنیم اما اگر کسی در پی ایجاد چالش سیستمی برای ما باشد ما بی تفاوت نخواهیم ماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1166

به "واکنش پکن به ناتو درباره فرضیه تهدید چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پکن به ناتو درباره فرضیه تهدید چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید