پژوهشگران یادداشت راهبی را کشف کردند که در قرن 14 درباره کشف قاره آمریکا قبل از کریستف کلمب نوشته بود

به گزارش درگ فایل، اعتقاد بر این است که اولین اروپایی هایی که پا به سواحل آمریکا گذاشتند وایکینگ ها بوده اند. در قرن دهم، آنها قسمت هایی از خط ساحلی کانادا را کاوش کردند و صد ها سال در آنجا ماندند و با نام Markland از آن یاد می کردند.

پژوهشگران یادداشت راهبی را کشف کردند که در قرن 14 درباره کشف قاره آمریکا قبل از کریستف کلمب نوشته بود

با وجود اینکه می دانیم اسکاندیناوی از سرزمین های غربی اطلاع داشتند و به آن سفر هم نموده بودند، دانشمندان معتقد بودند ساکنان قسمت های جنوبی اروپای تا زمان سفر های کریستف کلمب تا حد زیادی نسبت به وجود قاره آمریکا بی اطلاع بوده اند.

اما کشف تازه ای اجرا شده و در یک متن ایتالیایی قرن 14، جملات یک راهب پیدا شده که در آن در خصوص سرزمین های غربی نوشته.

این کشف به وسیله پائولو چیاسا، استاد ادبیات لاتین قرون وسطایی در دانشگاه میلان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی وی انجام شد. چیاسا یک نسخه موجود از نسخه خطی معروف به Cronica universalis را پیدا نموده بود. تاریخچه کتاب پیچیده است. این سند که در اصل در کلیسای SantAmbrogio در میلان نگهداری می شد، پس از فتح ناپلئون از مجموعه حذف شد. ولی به طریقی، راه خود را به نیویورک باز کرد.

این کتاب به وسیله گالوانو فیاما نوشته شده است. یک مجموعه دار خصوصی به چیاسا اجازه داد تا از این کتاب برای تحقیق عکاسی کند. هنگام ترجمه صفحات از زبان لاتین، یک دانشجوی کارشناسی ارشد به نام جولیا گرکو متوجه یک قسمت جالب شد که پس از بخش ایسلند و گرینلند آمده بود.

در متن آمده بود، در غرب اگر بیشتر به پیش رویم، سرزمین دیگری به نام Marckalada وجود دارد، جایی که غول ها در آن زندگی می نمایند. در این سرزمین، ساختمان هایی با تخته سنگ های بزرگ وجود دارد که به جز غول های بزرگ هیچکس نمی تواند آن ها را بسازد. بعلاوه درختان سبز، حیوانات و تعداد زیادی پرنده وجود دارد.

چیاسا این قسمت کتاب را شگفت انگیز می داند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این راهب حداقل قبل از حرکت کلمب از وجود آمریکای شمالی مطلع بوده است. راهب شرح می دهد که دانش خود را از ملوانانی که در دریا های دانمارک و نروژ رفت و آمد می نمایند دریافت نموده است، آنها احتمالا اطلاعات خود را به دریانوردان بندر جنوا داده بودند.

اطلاعات از سرزمین نو چقدر گسترده بود؟ چرا هیچ نقشه ایتالیایی آن دوره چیزی را که ما اکنون آمریکای شمالی می نامیم نشان نمی دهد؟ و خاتمه، از آنجا که کلمب اهل جنوا بود، آیا پیش از سفر تصوری از آنچه در غرب بود، داشت؟

در حالی که این پاسخی روشنی برای این سوالات نداریم، تحقیقات آینده ممکن است آنچه را ساکنان اروپای جنوبی قرون وسطایی در خصوص آمریکا می دانستند روشن کند.

شرح عکس اول این نوشته:

تخیل هنرمندان قرن 19 از سفر های وایکینگ ها در قرون وسطایی - کارل راسموسن - تابستان در ساحل گرینلند حدود سال 1000.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1248

به "پژوهشگران یادداشت راهبی را کشف کردند که در قرن 14 درباره کشف قاره آمریکا قبل از کریستف کلمب نوشته بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران یادداشت راهبی را کشف کردند که در قرن 14 درباره کشف قاره آمریکا قبل از کریستف کلمب نوشته بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید