تبدیل تجربه ناپیروز یورودیزنی به تجربه پیروز دیزنی لند پاریس

به گزارش درگ فایل، پس از موفقیت چشمگیر نخستین توسعه دیزنی در خارج از کشور در شهر توکیو- محلی که پارک موضوعی ایالات متحده آمریکا به آن منتقل شده بود - تجربه شان در کشور پاریس یک فاجعه بی سابقه بود، که تا حدی به دلیل تحقیقات فرهنگی ناقص، رقابت و شرایط نامطلوب مالی دنیا بود. یورودیزنی در آپریل 1992، دقیقاً زمانی که اروپا در دوره رکود مالی ای که از اواخر دهه 80م. آغاز شده بود، به سر می برد، افتتاح شد. شرکت دیزنی با مشخص قیمت های بسیار بالا برای اقامت در هتل ها و پکیج های تعطیلاتی، نتایج مالی این موضوع را برای گردشگران دست کم گرفت.

تبدیل تجربه ناپیروز یورودیزنی به تجربه پیروز دیزنی لند پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنیدو در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

این شرکت در حال سرمایه گذاری بر اقامت های سه روزه بود، در حالی که مردم اروپا این سفر را یک تجربه یک روزه در نظر گرفته بودند. شرکت دیزنی پیش بینی نموده بود که با جذب 11 میلیون گردشگر می تواند 100 میلیون دلار در نخستین سال کاری خود در پاریس درآمد به دست بیاورد. اما از زمان افتتاح تا تابستان سال 1994 بیشتر از 900 میلیون دلار از دست داد، تعداد بازدیدنمایندگان به شدت کاهش یافت و در نتیجه شرکت برای فروش های مربوط مدام در حال هزینه کردن بود. این واکنش غیر مشتاقانه به آنچه مردم فرانسه به عنوان استعمارطلبی آمریکا دیدند، به دلیل مجموعه ای از اشتباه ها در تحقیق، برنامه ریزی و اجرا بود. یکی از عمده ترین خطاها نداشتن درک کافی از مشتری بود.

کمپین های تبلیغاتی اولیه که بر اندازه و پر زرق و برق بودن تأکید داشتند و تنوع و جاذبه های وسایل را در نظر نگرفته بودند، در ترغیب بازدیدنمایندگان فرانسوی که تخمین زده شده بود 50٪ از آمار و ارقام شرکت را تشکیل می دهند، ناموفق عمل کردند.

هنگامی که محققان سعی کردند دلیل بازدید نکردن گردشگران در تابستان 1992 را متوجه شوند، فهمیدند که به دلیل جنگ قیمت بین خطوط هوایی و نیز شرایط ارز و رکود داخلی، سفر به دیزنی ورلد اورلاندو در واقع ارزان تر از همان سفر به شهر پاریس است. چرا گردشگران به این پارک جدید و کوچک تر بیایند، در حالی که می توانند به راحتی به دیزنی بفرایند با تمام تسهیلات و ساحل های آفتابی و زیبایش و چرا محققان متوجه این امر نشده بودند؟ علاوه بر این، جنگ خلیج سفرها را در سال 1991 کاهش داد و مسابقات المپیک در بارسلونا رقیب سختی برای پارک تفریحاتی که تحت محاصره شهر پاریس بود، به حساب می آمد.

محاسبات اشتباه دیگری در مراحل اولیه پروژه شهر پاریس نیز وجود داشت. قوانین نظافت شخصی باید بر اساس خواسته های کارکنان تنظیم می شد، برای حیوانات خانگی نیز باید محلی برای اقامت معین می شد، زیرا مردم فرانسه در سفرهای زمینی سگ ها یا حتی گربه های خود را به تعطیلات می برند. اشتباه های دیگری نیز در روشی که بازدیدنمایندگان تعطیلات خود را در دیزنی رزرو می کردند، وجود داشت. رزروها به عنوان رزروهای مستقیم به وسیله تلفن یا اینترنت انجام می شد. این موضوع برای گردشگران انگلیسی که معمولا به وسیله آژانس های هوایی تعطیلات خود را رزرو می نمایند، بیگانه بود. همچنین شرکت دیزنی از گردشگران اروپایی توقع داشت که عادت های مسافرتی خود را برای پارک تفریحی تغییر دهند. از قدیم گردشگران فرانسوی در ماه آگوست برای یک دوره یک ماهه سفر می نمایند؛ زمانی که کارخانجات و اداره ها تعطیل هستند. انگلیسی ها نیز برای دو هفته در اواخر ماه جولای و اوایل ماه سپتامبر به تعطیلات می فرایند. شرکت دیزنی به اشتباه پیش بینی کرد که هر دو تبعه اروپایی فرزندان خود را برای مدت زمانی کوتاه تر خارج از تعطیلات اصلی از مدرسه بیرون می آورند.

بزرگ ترین تغییرات در بخت و اقبال یورودیزنی پس از انتصاب فیلیپ بورگونن به عنوان مدیر عامل شرکت در سال 1993 به وجود آمد. او مذاکرات اقتصادی را بر عهده گرفت و پیشرفت های گسترده ای را در بازاریابی اعمال کرد. او به منظور مجزا کردن هویت های ملی در سرتاسر اروپا ترفندهای بازاریابی را تغییر داد. به منظور مناسب شدن کمپین ها برای هر هویت ملی، اداره های بازاریابی در چندین پایتخت تأسیس شدند که وظیفه آن ها آنالیز انتظارات فرهنگی بود. او کاهش قیمت ها را با کاهش 20 درصدی هزینه پذیرش در پارک و کاهش 30 درصدی کرایه اتاق های هتل شروع کرد.

بورگوگنن یک نرخ خاص تبلیغاتی را در بیشتر ماه های نامساعد فصل زمستان ارائه داد و توجه خود را به تعطیلات واقعی دیزنی متمرکز کرد، نه پکیج های تعطیلاتی اقامت بیشتر. در اکتبر 1994 نام پارک به دیزنی لند پاریس تغییر یافت تا به جنبه های آمریکایی تجربه تأکید گردد، نه جنبه های اروپایی. مطالبی درباره غذا، نوسانات هوا، تسهیلات زبان و تنوعات فرهنگی قاره ای آموخته شد. جزئیات کوچک دیگر منعکس نماینده تلاشی بود در جهت درست کردن کارها برای دومین بار. برای مثال، تهیه محل استقرار مسقف برای آنالیز بارش باران و یک مجموعه وسیع تر از غذاهای مختلف بومی.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 149

به "تبدیل تجربه ناپیروز یورودیزنی به تجربه پیروز دیزنی لند پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل تجربه ناپیروز یورودیزنی به تجربه پیروز دیزنی لند پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید