کشف 221 هزار و 390 دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز تا کنون

به گزارش درگ فایل، شرکت مدیریت شبکه برق ایران آمار تازه ای از اندازه کشف دستگاه های استخراج غیرمجاز رمزارز ارائه داد که بر اساس آن تا به امروز 221 هزار و 390 دستگاه کشف شده است.

کشف 221 هزار و 390 دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز تا کنون

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، صنعت برق ایران در دو تا سه سال اخیر با پدیده ای به نام استخراج غیرمجاز رمزارز روبرو شده است که به گفته مسوولان این صنعت این فعالیت از عوامل بروز خاموشی در کشور است. بر همین اساس طی یک سال و نیم اخیر مبارزه با استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز در دستور کار شرکت مدیریت شبکه برق ایران به عنوان متولی اصلی تامین برق کشور قرار گرفته است.

چندی پیش هم مدیرعامل انجمن زنجیره بلوک ایران اندازه استفاده صنعت مجاز استخراج رمزارز از برق را 300 مگاوات بیان کرد و اضافه کرد: در حال حاضر دو برابر ظرفیت مجاز استخراج، فعالیت غیرمجاز وجود دارد و در صورتی که قوانین به درستی اجرایی نشوند، خطر زیرزمینی شدن بیشتر آن وجود دارد.

اکنون و بر اساس گزارش تازه ای که شرکت مدیریت شبکه برق ایران منتشر نموده، تا به امروز 5 هزار و 756 مرکز با 221هزار و 390 دستگاه به ظرفیت مصرف 621 هزار و 695 کیلووات در کشور مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز کشف شده است.

بعلاوه در هفته ای که گذشت 14مرکز غیر مجاز استخراج رمزارز با 227 دستگاه ماینر به ظرفیت 477 کیلووات در کشور کشف شد.

در هفته ای که گذشت (8 تا 14 آبان) استان تهران با 22 درصد، بیشترین اندازه از مجموع ظرفیت های کشف شده را داشته و پس از آن به ترتیب استان های آذربایجان شرقی، اصفهان و خوزستان قرار گرفته اند.

سهم روش کشف بازرسی محلی نسبت به گزارش های هفتگی قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

بعلاوه بالا بودن فراوانی صفر تا10 کیلووات در کشفیات این هفته نشان دهنده پراکندگی بالای استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز ها در کشور با تعداد دستگاه پایین در بخش خانگی بوده است.

لازم به ذکر است ماینر، دستگاه فراوریکننده رمز ارز است. رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال است که به طور غیرمتمرکز فراوری و نگهداری می گردد و برای استخراج رمز ارز ها باید محاسبات ریاضی پیچیده ای به وسیله رایانه به طور مستمر انجام گردد که مستلزم مصرف برق زیادی است.

میانه انرژی مورد احتیاج برای استخراج هر بیت کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود 300 مگاوات ساعت برآورد می گردد که این انرژی به صورت میانه معادل مصرف برق بیش از 35 هزار واحد مسکونی در یک روز است.

به استناد تخمین مراجع بین المللی (Cambridge، 2021) در حال حاضر میانه مصرف برق سالانه کل شبکه جهانی بیت کوین حدود 96 میلیارد کیلووات ساعت برآورد می گردد که این اندازه از مصرف سالانه برق در کشور هایی مانند بلژیک، فنلاند و اتریش بیشتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1306

به "کشف 221 هزار و 390 دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز تا کنون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 221 هزار و 390 دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز تا کنون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید