کوبا علت سندروم هاوانا را رد کرد

به گزارش درگ فایل، مقام های کوبا در بیانیه ای ادعاهای مطرح شده در گزارش ایالات متحده را مبنی بر اینکه انرژی فرکانس مستقیم رادیویی باعث بروز ناخوشی های مشکوک در چند دیپلمات این کشور در هاوانا شده، رد کردند.

کوبا علت سندروم هاوانا را رد کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اواخر 2016، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه چند تن از اعضای سفارتخانه های ایالات متحده و کانادا در هاوانا، کوبا نشانه ها و علائمی شامل از دست دادن شنوایی، خستگی، گیجی یا حس فشار در سر داشتند و از آنها شکایت کردند.

اخیرا آکادمی ملی علوم آمریکا گفت علایم عصبی بیماری ناشناخته ای که دیپلمات های آمریکایی خارج از این کشور به ویژه در کوبا، چین و روسیه با آن دست و پنجه نرم کردند و به سندروم هاوانا مشهور شد، با تاثیرات انرژی مایکروویوی مستقیم، مطابقت دارد.

در پاسخ به این ادعا لوئیس ولازکوئز، رئیس آکادمی علوم کوبا گفت، این سازمان با گزارش شش دسامبر آکادمی ملی علوم ایالات متحده موافق نیست اگرچه این آکادمی در معین شرایط پزشکی موارد گزارش شده، پیشرفت حاصل کرده و اظهارات معتبری را نیز منتشر کرده است.

وی ادامه داد: گزارش منتشر شده از سوی آکادمی ملی علوم ایالات متحده تنها فرضیه است و قطعیت ندارد. این گزارش شواهد علمی درباره امواج فرکانس رادیویی را که باعث بروز این شرایط برای کارمندان سفارت شده، ارائه نکرده است.

بیانیه رئیس آکادمی علوم کوبا همچنین تاکید کرده که این نهاد هم به خبرنگاران و هم به دولت کوبا تاکید کرده تا به علم توجه کنند و از تئوری های توطئه بپرهیزند. نشانه های گزارش شده که از سوی افراد گزارش شده باید مورد بررسی قرار گیرد و به عنوان مشکل سلامتی و نه مساله ای سیاسی با آن برخورد شود.

از زمان مطرح شدن این مساله، دولت کوبا بارها و بارها تمامی اتهامات را رد کرده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 815

به "کوبا علت سندروم هاوانا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوبا علت سندروم هاوانا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید