27 تا از زیباترین مکان های دیدنی آفریقا که شما را حیرت زده می کنند!

به گزارش درگ فایل، یکی از عجایب و شگفتی هایی که در قاره آفریقا و در کشور مصر وجود دارد اهرام ثلاثه است و به دلیل جذابیت های بی شمار علمی، تاریخی و باستانی از اهمیت بالایی برخوردار است. این منطقه از آفریقا که به عنوان آثار ملی در یونسکو به ثبت رسیده است می تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب کند و از عجیب ترین مکان های دیدنی آفریقا نیز شناخته شده است، در ادامه مطلب ما عزیزان را با مکان های دیدنی آفریقا آشنا خواهیم کرد.

27 تا از زیباترین مکان های دیدنی آفریقا که شما را حیرت زده می کنند!

آشنایی با مکان های دیدنی آفریقا:

در آفریقا چشم انداز های با شگفتی های گوناگون وجود دارد و علاوه بر آن این منطق از جهان با حیات وحش خود بسیار شناخته شده است. در هیمن راستا با معرفی پارک ملی ماسایی مارا می توان این حسات وحش بزرگ و حفاظت شده را به گردشگران مختلف نشان داد.

1- صحرای بزرگ آفریقا:

صحرای ساهارا که با نام صحرای بزرگ آفریقا نیز شناخته شده است دارای بیابانی وسیع است که از تپه های شنی با رنگی سرخ برخوردار است. این صحرا یک شکارگاه ویژه برای عکاسان ماهر است و به علتی نزدیکی به مجمع الجزایر از جاهای دیدنی آفریقا نیز می باشد.

2- مجمع الجزایر زنگبار:

در تانزانیا مجمع الجزایری واقع شده است که در ساحل اقیانوس هند است که با وجود سواحل طلایی و آب های نیلگون به معروفیت رسیده است. این جزایر که شامل مافیا، پمبا و اونگوجا هستند محلی برای تجارت ادویه می باشند.

3- کوهستان تیبل:

این کوهستان در آفریقای جنوبی قرار گرفته است این کوهستان به کیپ تاوان مشرف شده و و بر فراز قله های آن یک مجموعه سالن تئاتر وجود دارد.

4- شهر جنه:

در کشور مالی که پر از ساختمان های خشتی است شهر جنه واقع شده است این شهر به لحاظ تاریخی از قدمت بالایی برخوردار است و از باشکوه ترین بناهای موجود در این شهر مسجد جامع جنه است که یک بنای بزرگی خشتی و تاریخی است.

5- دهکده سیدی بوسعید:

در تونس وجود این دهکده توریستی بر اهمیت و معروفیت آن افزوده است این دهکده که در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است دارای دیوارهایی سفید و پنجره های چوبی است. چشم انداز ها ویژه این دهکده همانند تابلوی نقاشی هستند.

6- اهرام ثلاثه جیزه:

این اهرام یکی از مهمترین مکان های دیدنی آفریقا است که در کشور باستانی مصر واقع شده است شکوه و عظمتی که در اهرام ثلاثه مصر به چشم می خورد نشان دهنده شگفتی های بسکمک است.

7- آبشارهای ویکتوریا:

در زامبیا نیز می توانید از آبشارهای ویکتوریا دیدن کنید که به علت عظمت و شگفتی آن با نام یک از شاهزادگان نامگذاری شده است.

8- مراکش:

در کوهپایه های اطلس شهر مراکش واقع شده است که از شهرهای مجلل و با مردمانی ثروتمند است در این شهر می توانید از جاذبه های سرگرم ننده مختلفی دیدن کنید که به راحتی می توانید در طول سفر از دیدن این جاذبه ها لذت ببرید.

9 -قله کلیمانجارو:

این قله در کوهستان های تانزانیا واقع شده است و برای گردشگرانی که در پی جاذبه های مهیج هستند بسیار خاص و دیدنیی است. این قله دارای 5896 متر است.

10- دره اومو:

در این دره که در اطراف رودخانه اومو واقع شده است می توانید از امکانات قایق رانی استفاده کنید این منطقه گردشگری از اتیوپی دارای جاذبه های فرهنگی مختلفی نیز می باشد. و از دیدنی های دیگر در این منطقه آشنایی با آداب و رسوم مردم آن است.

11- کوه گوریل:

این جاذبه یکی از مکان های گردشگری آفریقا است که بسیار جالب است و به علت وجود 700 گوریل به کوه گوریل معروفیت یافته است.

12- پارک ملی ماسایی مارا:

در کنیا وجود این حیات وحش محافظت شده بسیار دارای اهمیت است زیرا از منطقه ها حفاظت شده بزرگ در آفریقا است. چشم انداز ها و چشم اندازهای بکر این منطقه به همراه وجود گونه های مختلفی از حیوانات آن را به یک جاذبه توریستی تبدیل کرده است.

13- بلومفونتن:

در این شهر فستیوال های مهمی برگزار می شود و علت برگزاری این فستیوال ها قرار گرفتن این شهر به عنوان مرکز است. موزه ملی و باغ گیاه شناسی نیز از یدگر جاذبه های در این منطقه است.

14- دوربان:

دوربان در فصل تابستان از جاذبه ها و مکانهای دیدنی آفریقا است که امکان استفاده از تفریحات آبی گوناگون را در اختیار گردشگران قرار می دهد. ماهیگیری، قایق سواری و واگن سواری از جمله این امکانات تفریحی برای گردشگران هستند.

15- لندن شرقی:

لندن شرقی در یک خط ساحلی قرار گرفته است و از مکان های دیدنی آفریقا است که گردشگران به علت وجود سواحل آن از آن دیدن می کنند.

16- پرتوریا:

این شهر دارای ساختمان ها، موزه و ها و دیگر بناهای تاریخی و فرهنگی ارزشمند است و به علت کنسولگری های خارجی به لحاظ تجاری در منطقه دارای اهمیت است.

17- جونانسبورگ:

شهر جونانسبورگ را با وجود رستوران های محلی و غذاهای خوشمزه آن می شناسند علاوه بر آن نمایشگاه ها و موزه های هنری موجود در این شهر نیز دارای جذابیت هستند. برخی از محله های قدیمی و تاریخی این شهر تداعی گر خاطرت و حس خوب برای گردشگران هستند.

18- امپومالانگا:

یک استان کوچک با جذابیت های بسیار که محل ناسبی برای تفریحات آبی و قایق سواری است همچنین به علت برخوردارای از طبیعتی بکر و سر سبز از منطقه ها دیدنی آفریقا با جذابیت های خاص محسوب می شود.

19- بندر الیزابت:

این بندر که یکی از شهرهای آفریقا است در خلیج آلگوا واقع شده است و امکان استفاده از تفریحات آبی را برای گردشگران دارد.

20- کیمبرلی:

این شهر به لحاظ تاریخی دارای اهمیت بالایی است و دارای معادن الماس است. در این شهر موزه های مختلفی وجود دارد که هر یک از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

21- دریاچه مالاوی

دریاچه مالاوی از دیگر مکان های گردشگری زیبا آفریقای جنوبی می باشد که داری سواحل بکر، آب زلال می باشد که بسیار زیبا و دیدنیی است.

22- اسکله ویکتوریا و آلفرد

این اسکله در کنار بندری طبیعی واقع شده است و مجموعه ای 123 هکتاری است که در پس زمینه آن کوه تیبل مشاهده می شود و با بازدید در این منطقه می توانید به خرید نیز بپردازید، در این اسکله قایق های تفریحی و ماهیگیری را مشاهده خواهید کرد که در شب بسیار دیدنی است.

23- کوه کلیمانجارو

این کوه در تانزانیا می باشد و جزو بزرگترین و همچنین بلدترین کوه در آفریقا است به همین علت به عنوان بهترین مکان های گردشگری به شمار می رود.

24- سواحل کلیفتن

این ساجل جزو زیباترین ساحل های جهان می باشد هر ساله عکس های زیادی تورست ها از آنجا ثبت می کنند و در فصل گرم به منظور استفاده از آفتاب این ساحل گردشگران زیادی به این مکان می فرایند.

25- گوندار

این مکان به علت داشتن بقای تاریخی معروفیت زیادی داشته که دارای کتابخانه ها، کاخ، قلعه ها و سالن تشریفات است که برای اشراف اتیوپیایی بنا شده است.

26- پارک ملی کروگر

این پارک زیبا یکی از پارک های شناخته شده آفریقای جنوبی است و به افتخار ریئس جمهور سابق این کشور پائول کروگر، به این نام نام دارد که می توانید با گرفتن مجوز با خودروی خودتان در این پارک به گشت و گذار بپردازید اما، بیشتر گردشگران تمایل دارند به تورهایی که راهنما دارند ملحق شوند.

27-غار کنگو

از دیگر دیدنی های آفریقای جنوبی غار کنگو است که حداقل قدمت آن بیست میلیون سال می باشد که به شکل گروهی می توانید از آن دیدن نماییدکه جهت امنیت گردشگران با کمک چراغ های زیادی جهت های پیچیده غار روشن شده است.

در این مطلب با شناخته شده ترین مکان های دیدنی آفریقا آشنا شدید که هر یک از این منطقه ها دارای جذابیت های توریستی خاص خود است، جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه جهان گردی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1538

به "27 تا از زیباترین مکان های دیدنی آفریقا که شما را حیرت زده می کنند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "27 تا از زیباترین مکان های دیدنی آفریقا که شما را حیرت زده می کنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید