40 میلیارد تومان برای آبرسانی به شهرستان آبیک اختصاص یافت

به گزارش درگ فایل، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: 40 میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک اختصاص یافت.

40 میلیارد تومان برای آبرسانی به شهرستان آبیک اختصاص یافت

به گزارش خبرنگاران قزوین؛ یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در این باره اظهارداشت: طرح انتقال آب از سد طالقان به استان از کارهای مهمی است که در حال اجراست و کوشش می کنیم تا در زمان مقرر به انتها برسد و مردم از آب شرب سالم و گوارا بهره مند شوند.

ملکی توضیح داد: اجرای این طرح با احداث 320 کیلومتر خط انتقال و یک تصفیه خانه در حال حاضر بیش از 1500 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد که با ارزش افزوده امروز حدود 1800 میلیارد تومان می گردد که در صورت تکمیل آن قادریم آب شرب 16 شهر(دو شهر جدیدا اضافه شده) و 194 روستا را تامین کنیم که در فاز اول انتقال آب به شهر آبیک در اولویت واقع شده است.

وی گفت: برای خرید لوله های مورد احتیاج شبکه خط انتقال آب به آبیک که حدود 90 میلیارد تومان برآورد می گردد مناقصه برگزار گردید که امروز با مساعدت سازمان برنامه و بودجه 60 میلیارد تومان دیگر به استان اختصاص دادند که 40 میلیارد تومان برای انتقال آب به شهرستان آبیک و 20 میلیارد تومان برای تکمیل سد نهب هزینه خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان نمود:برای خرید لوله 50 میلیارد تومان احتیاج داشتیم که با این گشایش به تعهدات خود عمل نموده و در تابستان خط انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک آماده بهره برداری خواهد شد.

ملکی در ادامه یادآورشد: برای اجرای ادامه کار که هزینه بسیار سنگینی دارد درصددیم با اختصاص 5 میلیون مترمکعب سهمیه آب بخش صنعت آن را به عنوان آورده بخش دولت در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا پروژه سریعتر عملیاتی گردد.

وی اظهارداشت: با این مجوز فراخوان داده شده تا متقاضیان بخش خصوصی وارد مشارکت شوند که تا به امروز یک مجموعه عظیم هم وارد کار شده که تا 30 فروردین فرصت هست تا متقاضیان در فراخوان شرکت نمایند و ما فاز دوم را ادامه دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان نمود: با اعلام فراخوان و پس از تایید اسناد از سوی وزارت نیرو در روزهای آینده یک پیمانکار و مجری نهایی انتخاب و معرفی خواهد شد.

ملکی افزود: با انتخاب پیمانکار نهایی مجموعه پروژه که شامل اجرای 320 کیلومتر خط انتقال و یک تصفیه خانه عظیم است توسط این مجری ساخته خواهد شد که ارزش طرح بالغ بر 1500 میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان نمود: خط انتقال لوله آب از زیاران تا آبیک به طول 17.5 کیلومتر شروع شده که 8 کیلومتر آن اجرا شده و در حال حاضر عملیات ساخت تصفیه خانه20 درصد و خط انتقال بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر اعتبارات به موقع تامین گردد تا خرداد ماه می توانیم این کار عظیم را آماده افتتاح کنیم.

ملکی ضمن تقدیر از حمایت و پیگیری استاندار محترم نمایندگان استان و مسئولان وزارت نیرو اظهار امیدواری کرد این پروژه که از مصوبات سفر ریاست جمهور به استان است بتواند به عنوان پروژه مهم 1400 مورد بهره برداری قرار گرفته و یکی از خواسته های دیرین مردم منطقه در تامین آب شرب سالم و بهداشتی و گوارا برای یک چشم انداز 25 ساله تامین گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1020

به "40 میلیارد تومان برای آبرسانی به شهرستان آبیک اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 میلیارد تومان برای آبرسانی به شهرستان آبیک اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید