5 روش عالی برای از بین بردن پف صورت

به گزارش درگ فایل، صورت ما ممکن است به دلایل مختلف پف آلود گردد. پف صورت ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. با این چند روش، می توانید پف صورت را کاهش دهید.

5 روش عالی برای از بین بردن پف صورت

کاهش پف صورت بخشی از فرایند مراقبت از پوست یا روتین های پوستی است که باعث می گردد پف صورت و تیرگی زیر چشم ها کاهش پیدا کند. با این روش ها، پف صورت یک باره از بین نمی رود ولی کمتر می گردد. اگر این راه حلها را همواره دنبال کنید، کمتر دچار پف صورت می شوید ولی نباید بعد از پف کردن صورت، از هیچ راه حلی انتظار معجزه داشته باشید. در این مطلب از خبرنگاران به موضوع از بین بردن پف صورت می پردازیم.

از بین بردن پف صورت

فرو بردن صورت در آب سرد

اگر صبح از خواب بیدار شدید و متوجه شدید که صورت شما پف نموده، سینک یا روشویی را با آب سرد پر کنید و صورت را در آن فرو ببرید. غیر از فرو بردن صورت در آب، اگر در فصل مناسبی مثلا تابستان هستید، می توانید دوش آب سرد را هم امتحان کنید.

آب سرد رگ های خونی را منقبض می نماید و این کار چند مزیت دارد. هم پف صورت شما کمتر می گردد و هم قرمزی آن کاهش پیدا می نماید. آب سرد پوست را آب رسانی می نماید و در مجموع، اندازه زیادی از حجم صورت پف آلود را کم می نماید.

برای اینکه از این راه حل بیشتر بهره مند شوید می توانید از صابون های ضدالتهاب، عصاره های مفید و غیره هم در آب سینک بریزید. برای تسریع شدن این فرایند می توانید از چند تکه یخ هم استفاده کنید تا آبی سردتر داشته باشید.

آب رسانی پوست

یکی از مهم ترین نکاتی که برای درمان و پیشگیری از پف صورت باید بدانید این است که پوست را مرتب آب رسانی کنید. وقتی پوست شما حسابی آب رسانی شده باشد، کمتر دچار پف صورت می شوید. همواره از یک کرم آب رسان عالی استفاده کنید. خط چانه و منطقه ها زیر چشم شما از این آب رسانی دائمی بیشترین نفع را می برند. اگر دوست ندارید زیر چشم شما به مرور تیره گردد و گود بیافتد، حتما از کرم های آب رسان استفاده کنید.

استفاده از کرم های مرطوب کننده بسیار لازم است ولی هیچ کدام جای مصرف مرتب آب کافی در طول روز را نمی گیرد. آب رسانی به پوست باید هم از بیرون و هم از داخل بدن انجام گردد.

ماساژ صورت با تکه های یخ

یکی از روش هایی که بعد از پف کردن صورت می توانید از آن استفاده کنید، ماساژ دادن صورت با قطعه های یخ است. وقتی صورت را با یخ ماساژ می دهید بیشتر از همه روی قسمت هایی تمرکز کنید که پف دارند یا قرمز شده اند. کم کم متوجه می گردد که پف صورت کاهش پیدا می نماید. سرما و رطوبت آب باعث کاهش پف صورت می گردد ولی ماساژ دادن پوست هم با ایجاد جریان خون در صورت، پف صورت را تا حد زیادی کاهش می دهد.

استفاده از کرم دور چشم با عصاره چای سبز

خوردن کافئین در ساعات آخر روز می تواند باعث اختلال در خواب گردد، آب بدن را کاهش دهد و در نهایت، باعث پف صورت گردد. ولی استفاده از کرم های کافئین دار مثلا کرم های دور چشم با عصاره چای سبز یا استفاده از روغن مخصوص صورت در صبح، پف صورت را کاهش می دهد.

اندازه کم کافئین و آنتی اکسیدان موجود در محصولات آرایشی که چای سبز دارند، باعث کاهش قرمزی و پف صورت می گردد و بیشتر از همه روی نواحی اطراف چشم، تاثیرگذار است. اگر فرصت کافی دارید، از ماسک های صورت استفاده کنید. ماسک هایی که یکی از مواد تشکیل دهنده آن ها عصاره چای سبز باشد.

استفاده از رولر صورت

از بین بردن پف صورت با یاری وسیله ای به نام رولر صورت، بسیار راحت تر می گردد. به خصوص اگر سرد باشد. ابتدا یک جید رولر یا غلتک صورت را از شب قبل در فریزر بگذارید. صبح روز بعد با یاری آن صورت را ماساژ دهید. این کار هم پوست صورت و هم غدد لنفاوی را تحریک می نماید. این تکنیک ماساژ و تخلیه لنفاوی، کلاژن را تحریک می نماید، بر گردش خون و انقباض تأثیر مثبت می گذارد و منجر به کاهش پف صورت می گردد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی خبرنگاران مطلب از روی رنگ شیشه عطر، بوی آن را تشخیص دهید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1550

به "5 روش عالی برای از بین بردن پف صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش عالی برای از بین بردن پف صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید