تور آلمان: آلمان برنزهای بنین را به نیجریه تحویل داد

به گزارش درگ فایل، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، آلمان برنزهای بنین را به نیجریه تحویل داد.

تور آلمان: آلمان برنزهای بنین را به نیجریه تحویل داد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

مقام های آلمان دو مورد از بیش از 1,100 مجسمه های ارزشمندی که با نام برنزهای بنین شناخته می شوند را به نیجریه تحویل دادند. برنزهای بنین در قرن نوزدهم به وسیله اروپایی ها غارت شده بودند.

در سال 1897، سربازان بریتانیایی حدود 5,000 اثر تاریخی از جمله مجسمه و کتیبه های متعلق به قرن سیزدهم میلادی را در جریان هجوم به پادشاهی بنین غارت کردند. پادشاهی بنین زمانی در جنوب غربی نیجریه قرار داشته است.

در نهایت، این آثار تاریخی از موزه های سراسر اروپا و ایالات متحده آمریکا سر درآوردند.

وزیر امور خارجه آلمان در جریان مراسمی که برای تحویل دادن دو برنز بنین ترتیب داده شده بود، بیان نمود: این داستان استعمارگری اروپایی است. نباید فراموش کنیم که آلمان نقش فعالی را در این فصل از تاریخ ایفا نموده است.

این دو برنز تاریخی که یکی از آنها سر یک پادشاه و دیگری یک پادشاه در کنار چهار ملازمش را به تصویر میکشد، شخصا به وسیله وزیر امور خارجه نیجریه و وزیر فرهنگ نیجریه که در مراسم حضور داشتند، به نیجریه بازگردانده شد.

آلمان به ساخت موزه ای در شهر بنین یاری اقتصادی خواهد نمود. این موزه با هدف نگهداری از برنزهای بنین استرداد شده ساخته می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1525

به "تور آلمان: آلمان برنزهای بنین را به نیجریه تحویل داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: آلمان برنزهای بنین را به نیجریه تحویل داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید