آیا سقوط هواپیمای اوکراینی با موشک ممکن است؟

به گزارش درگ فایل، یک کارشناس حمل و نقل هوایی با بیان این که امکان برخورد موشک با هواپیمای مسافربری اوکراینی وجود ندارد، گفت: هواپیمایی که به آن موشک برخورد کند بلافاصله در آسمان منفجر می گردد و اینگونه نیست که بخواهد به فرودگاه مبداء برگردد.

آیا سقوط هواپیمای اوکراینی با موشک ممکن است؟

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، کاپیتان هوشنگ شهبازی با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و بعضی شایعات در مورد دلایل این اتفاق اظهار کرد: بنده 35 سال سابقه پرواز دارم، چنانچه به این هواپیما موشک می زدند همان بالا در آسمان پخش می شد و قطعات آن در زمین کیلومترها از همدیگر فاصله داشتند.

وی با اشاره به فیلم منتشر شده از لحظات قبل از سقوط هواپیما ادامه داد: این هواپیما معین است که آتش گرفته و در تاریکی در حال حرکت است و پس از آن با برخورد به زمین متلاشی شده است.

کارشناس حمل و نقل هوایی گفت: طی دو روز اخیر تصاویر موشک هایی را در شبکه های اجتماعی منتشر نموده اند که چاشنی آن سالم است، اگر قرار بود موشکی به هواپیمایی برخورد کند باید قسمت جلوی آن یعنی چاشنی منفجر می شد نه این که سالم بماند، مانند این است که دو خودرو از روبرو با یکدیگر تصادف نموده و به اصطلاح شاخ به شاخ می شوند اما صندوق عقب آنها خراب می گردد.

شهبازی تاکید نمود: عقل سلیم می گوید باید منطقی فکر کنیم. به هیچ عنوان امکان برخورد موشک به این هواپیما وجود نداشته است. ضمن این که هنوز جعبه سیاه هواپیما بازگشایی و تحلیل نشده است.

وی اعلام کرد: براساس تجربیاتم فکر می کنم موتور هواپیما به دلیل نقص فنی آتش گرفته و خلبان سعی نموده به فرودگاه امام خمینی برگردد. اگر این هواپیما را با موشک می زدند قطعاً نمی توانست برای برگشت تصمیم بگیرد.

کارشناس حمل و نقل هوایی اعلام کرد: شما کدام هواپیما را می توانید نام ببرید که با موشک مورد هدف قرار گرفته و خلبان آن سعی نموده به فرودگاه مبداء برگردد.

شهبازی با انتقاد از عملکرد اوکراینی ها در این حادثه، اظهار کرد: به نظر می رسد اوکراینی ها می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند. بیشتر مسافران این پرواز ایرانی بودند و قطعاً ما نسبت به اوکراینی ها دلسوزتر نسبت به این سانحه هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 97

به "آیا سقوط هواپیمای اوکراینی با موشک ممکن است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سقوط هواپیمای اوکراینی با موشک ممکن است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید