اصلاح اسامی بیگانه در خراسان رضوی شروع شد

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگاران در مشهد، در پی تذکر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر اخیر خود به خراسان رضوی و شهرستان طرقبه شاندیز در مورد کاربرد واژه ای بیگانه، محمد حسین زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جدیدترین یادداشت خود در فضای مجازی نوشت: تذکر و اصلاح اسامی بیگانه در استان را آغاز کردیم و حمایت ادب دوستان را در دیار حکیم ابوالقاسم فردوسی لازم دارد.

اصلاح اسامی بیگانه در خراسان رضوی شروع شد

متن منتشر شده به وسیله حسین زاده به این توضیح است:

یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی و ضعف در هویت ملی؛ نام گذاری اسامی بیگانه بر اماکن و ساختمان هاست؛ خصوصا در برج ها و مجتمع های تجاری بزرگ.

بر طبق قانون نام گذاری ها باید با اخذ مجوزها باشد که عموما انجام می گردد؛ ولی متاسفانه اقداماتی بر خلاف قانون و در تعارض با فرهنگ این مرز و بوم و زبان فارسی گاهی رخ می دهد.

تعصب به زبان فارسی و فرهنگ ایرانی لازمه این اتفاق است.

تذکر و اصلاح اسامی بیگانه در استان را آغاز کردیم و حمایت ادب دوستان را در دیار حکیم ابوالقاسم فردوسی لازم دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه حضور خود، در مجموعه سینمایی از نام گذاری این مکان انتقاد کرد و گفت: قوانین کشور بر اساس حفظ خط و زبان فارسی است که باید تمام امکانات رسمی کشور، اعم از خیابان ها، مبلمان شهری، اسامی ایرانی و یا محلی داشته باشند.

وی ادامه داد: مجموعه های تازه به طور معمول یک سری مسائل دارند که نام گذاری نامتعارف، یکی از این موارد است که امیدواریم انشاء الله این موضوع درست گردد چرا که انتخاب کلام لاتین مورد قبول نیست.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 خرداد 1402 بروزرسانی: 18 خرداد 1402 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1680

به "اصلاح اسامی بیگانه در خراسان رضوی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح اسامی بیگانه در خراسان رضوی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید