جشنواره بین المللی امام رضا(ع) منشاء آفرینش های فرهنگی است

به گزارش درگ فایل، به گزارش خبرنگاران، علی جنتی روز دوشنبه طی پیامی که توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در همایش علمی و پژوهشی جاده ولایت قرائت شد بیان کرد: نسیمی که از سمت خراسان می وزد و موجی که این جشنواره بین المللی به راه انداخته کشتی حاملان فرهنگ رضوی را در دریای کرامت و رافت امام هشتم (ع) به جلو رانده و به سوی خورشید درخشان و زرافشان خراسان رهنمون نموده است.

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) منشاء آفرینش های فرهنگی است

وی در این پیغام اظهار کرد: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بعد از 13 سال به همه استانها و شهرهای بزرگ سفر نموده و منشاء آفرینش های فرهنگی و هنری بسیاری در حوزه فرهنگ رضوی شده است.

جنتی در پیغام خود مطرح کرد: سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بعد از یکسال مشارکت اهل فضل و فرهنگ و هنر همزمان با ولادت آن حضرت در جوار بارگاه شمس الشموس بار اقامت می افکند تا جمع شیفتگان آستان حضرتش و در محفلی که با رایحه دل انگیز رضوی معطر شده، سرآمدان و برترین های خویش را معرفی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جشنواره موجب شده که جوانه های نوپای فرهنگ و هنر در پرتو نور این خورشید عالم تاب رضوی به خود ببالند و در بلندای معرفت و فضیلت بنشینند.

وی گفت: در دهه کرامت که برنامه های موضوعی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در استانها به نقطه نهایی خود رسیده و به بار نشسته است وظیفه خود می دانم بهترین درودهایم را به همه شیفتگان گمنام امام هشتم (ع) که در جای جای کشورمان بدون هیچ ادعایی عهده دار برگزاری جشنواره ها و همایشهای موضوعی جشنواره شدند و برای ترویج این فرهنگ قدسی کوشش می نمایند، ارایه دهم و از آنان سپاس گذاری کنم.

وی خاطر نشان کرد: ایران سرزمین بالنده ثامن الحجج (ع) است، همو که عالم آل محمد (ص) و کانون پرتو افکنی برکات معنوی برای این سرزمین است.

به گزارش خبرنگاران، دهمین همایش سراسری علمی و پژوهشی جاده ولایت روز دوشنبه با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستى و گردشگرى در تالار اجتماعات موزه خراسان رضوی در شهر مقدس مشهد برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 177

به "جشنواره بین المللی امام رضا(ع) منشاء آفرینش های فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره بین المللی امام رضا(ع) منشاء آفرینش های فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید