اعلام جزئیات کامل برگزاری بازار آنلاین جشنواره فیلم کن

به گزارش درگ فایل، بازار آنلاین جشنواره بین المللی فیلم کن از 22 تا 26 ژوئن 2020، مصادف با 2 تا 6 تیر 99 برگزار می گردد.

اعلام جزئیات کامل برگزاری بازار آنلاین جشنواره فیلم کن

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، جشنواره بین المللی فیلم کن جهت حمایت از فعالان حرفه ای عرصه سینما، بازار فیلم خود را با عنوان اصلی Marché du Film از تاریخ 22 تا 26 ژوئن 2020 مصادف با 2 تا 6 تیر 1399 به شکل آنلاین برگزار می نماید.

در روز های سخت شیوع کرونا در سراسر دنیا و چشم انداز های شنماینده برای حیات آینده سینما، جشنواره کن تحت هیچ شرایطی حاضر به ترک زمین بازی نیست. تیری فرمو، دبیر هنری جشنواره فیلم کن اظهار داشت: هیچ کس نمی داند در نیمه دوم سال چه اتفاقی می افتد و آیا می توان رویداد اصلی جشنواره را در سال 2020 برگزار کرد یا خیر؟ بنابراین کن تصمیم گرفته است تا خود را با اتفاقات این سال عجیب و غریب وفق دهد.

نخستین اقدام در این زمینه ایجاد بازار فیلم آنلاین است که توسط ژروم پایلارد - مدیر اجرایی بازار فیلم کن- راه اندازی شده است. وی گفته است که این نوع از بازار آنلاین فیلم بعد از تبادل نظر و مشورت با بسیاری از فعالان حرفه ای عرصه سینما در سراسر دنیا ایجاد شده است.

بازار آنلاین فیلم کوشش دارد تا با ایجاد بخش های مختلف از جمله جلسات آنلاین، تجربه حضور زنده و واقعی در بازار را برای مخاطبان خود رقم زند. این نوع از بازار، راه حل خلاقانه ای است تا همچنان حلقه ارتباطی بین فعالان حرفه ای عرصه سینما با یکدیگر حفظ گردد.

بر اساس اعلام ژروم پایلارد، طبق نظر سنجی که میان توزیع نمایندگان فیلم صورت گرفته، حدود 80 درصد آن ها موافق با برگزاری بازار فیلم کن به شکل آنلاین بوده اند و 66 درصد آن ها آمادگی و ظرفیت خرید پروژه های فیلم های تکمیل شده و یا در مرحله پُست-پروداکشن (پس از فراوری) و همچنین آثار نوشتاری را دارند.

به گفته مدیر اجرایی بازار فیلم کن بخش آنلاین بازار جایگزین وجه فیزیکی آن نمی گردد، اما کوشش می گردد تا حداقل بخشی از آن به شکل آنلاین بازآفرینی گردد. این بازار با ارائه یک بستر حرفه ای و کارآمد شرایط را برای نمایش فیلم ها، خرید فیلم ها، تأمین اقتصادی پروژه ها و دیدار شرکت نمایندگان با یکدیگر در فضای آنلاین فراهم می نماید و همچنین در حال آزمایش مدل بازار آنلاین فیلم برای تمام فعالان حرفه ای عرصه سینما که زمان یا امکان حضور در کن را ندارند است.

بر اساس این خبر، جزئیات برپایی بازار آنلاین فیلم کن به توضیح زیر است:

1- ایجاد غرفه های مجازی برای فروشندگان فیلم: تمام کمپانی های فروش فیلم، قادر خواهند بود تا به شکل آنلاین با خریداران خود ارتباط برقرار نمایند و نمونه فیلم ها و پروژه های جدید خود را در یک فضای اختصاصی آنلاین به نمایش بگذارند. این غرفه ها دقیقاً معادل دیجیتال غرفه های فیزیکی در بازار فیلم کن است.

2- ایجاد غرفه های مجازی برای نهاد ها و سازمان های سینمایی: نهاد های سینمایی از سراسر دنیا می توانند جلسات خود را به شکل آنلاین و در یک فضای ویژه جهت معرفی ظرفیت های سینمای ملی و همچنین حمایت از تهیه نمایندگان جهت فراوری پروژه هایی با مضامین مورد نظر خود برگزار نمایند.

3- برگزاری جلسات ویدئویی: تمام شرکت نمایندگان می توانند به وسیله اپلیکیشن های طراحی شده توسط بازار فیلم کن، درخواست خود را جهت تنظیم وقت دیدار و انجام تماس تصویری با افراد مد نظر خود ساماندهی نمایند.

4- نمایش آنلاین فیلم ها: جهت تماشای فیلم های تکمیل شده و فیلم هایی که در مرحله پس از فراوری قرار دارند و همچنین ارائه نمونه های تصویری کمپانی ها جهت انجام پروژه های آینده، حدود 15 سینمای مجازی طراحی شده که با زمان بندی معین اجازه تماشا و مذاکره را به افراد می دهد. این پلتفرم تحت فناوری سیناندو آماده شده و ضریب امنیتی بسیار بالایی دارد. سیناندو اولین پلتفرمی است که در سال 2003 میلادی و در بازار فیلم کن ایجاد شد تا به عنوان یک راهنمایی گر منحصر به فرد در زمینه تقویت عرصه سینما عمل کند. این پلتفرم شامل اطلاعات سینماگران، پروژه های در حال فراوری سینمایی، فیلم های تکمیل شده و ... است.

5- برنامه ها و کنفرانس ها:

تمام برنامه ها و کنفرانس های بخش های مختلف جشنواره فیلم کن از جمله:

Cannes Docs, Cannes Next, Producers Network, Goes to Cannes Frontières or Fantastic 7 به فضای دیجیتال منتقل شده است. این فضا فرصتی برابر برای تمام تهیه نمایندگان، ایده پردازان، کمپانی های فیلم و ... فراهم می سازد تا پروژه ها و برنامه های آینده خود را ارائه دهند.

همچنین این بخش شامل برگزاری جلسات میان آهنگسازان، تهیه نمایندگان، ناشران کتاب خواهد بود. بخش Cannes XR که حامی عظیم صنایع و سرگرمی های خلاق است، پروژه های خود را در محیطی خاص ارائه می دهد که می توان با هدست های VR آن را تماشا کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 376

به "اعلام جزئیات کامل برگزاری بازار آنلاین جشنواره فیلم کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جزئیات کامل برگزاری بازار آنلاین جشنواره فیلم کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید