اپل افزایش قیمت تراشه های TSMC را نپذیرفته است

به گزارش درگ فایل، شرکت تایوانی TSMC تنها فراوری کننده تراشه های اپل است. ظاهرا این شرکت قصد داشته برای فراوری این تراشه ها هزینه بیشتری را دریافت کند که اپل با این درخواست مخالفت نموده است.

اپل افزایش قیمت تراشه های TSMC را نپذیرفته است

اپل بزرگ ترین مشتری TSMC محسوب می گردد و طبق گزارش های منتشر شده، این شرکت تایوانی مدت هاست که می خواهد با توجه به فناوری ساخت استفاده شده، هزینه دریافتی برای تراشه ها را از 6 تا 9 درصد افزایش دهد. گفته می گردد تراشه های ساخت TSMC حدود 20 درصد گران تر از تراشه ها ساخت شرکت های رقیب هستند که البته به علت افزایش هزینه ها و چالش ها، این شرکت ها هم قیمت تراشه ها را تا حدی بالا برده اند.

از سوی دیگر باید به برنامه های اعلام شده از طرف TSMC اشاره کنیم که میخواهد طی سه سال آینده، حدود 100 میلیارد دلار برای توسعه کارخانه های خود سرمایه گذاری کند. در هر صورت اپل زیر بار این افزایش قیمت ها نرفته است. به طور کلی اپل حدود یک چهارم کل عایدی TSMC را تامین می نماید و بنابراین هر دو شرکت تا حد زیادی به یکدیگر وابسته هستند.

با وجود اینکه سامسونگ هم در زمینه ساخت تراشه های موبایل حرف زیادی برای گفتن دارد، اما در کل تراشه های ساخت TSMC کیفیت بهتری ارائه می نمایند و به همین دلیل هم بعد از عملکرد ضعیف اسنپدراگون 8 نسل 1، کوالکام تصمیم گرفته ساخت باقی تراشه های پرچم دار خود را در چند سال آینده به TSMC واگذار کند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: dragfile.ir شناسه مطلب: 1571

به "اپل افزایش قیمت تراشه های TSMC را نپذیرفته است" امتیاز دهید

1 کاربر به "اپل افزایش قیمت تراشه های TSMC را نپذیرفته است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل افزایش قیمت تراشه های TSMC را نپذیرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید